Weer zo eentje..

Texman

Koning Baard
Ha @Martijnn89 ,
Ik ben nu 7 weken bezig.
Er is geen wonderbaarlijke verandering maar ik heb wel de indruk dat er iets aan het gebeuren is.
Op de wat dunnere plekken naast mijn snor is er wat haar bijgekomen en de bestaande haren zijn dikker geworden.
Ook groeit het wat sneller. Ik gebruik het slechts een maal per dag en gebruik dan zoveel dat ik mijn gehele baard kan behandelen.
Die voelt inmiddels ook iets dikker aan. Het is echter nog te vroeg om te zeggen of het echt werkt.
Mijn eerste ervaringen zijn dus wel positief en als dit alleen baardolie zou zijn dan zou ik het een goed product vinden omdat mijn baard en onderliggende huid na gebruik heel prettig aanvoelen. Ik ga door met het gebruik want de flacon is nog lang niet op.
Wordt vervolgt Texman:)>
 
Ennn we zijn weer 2 weken verder. Dus 12 weken nu.. Had toch gehoopt nu wat meer verschil op de wangen te zien. Denk niet dat het er nog in zit.. wat denken jullie?

Als ik jou was zou ik het nog minimaal 6 tot 8 weken laten groeien om te kijken of het nog gaat veranderen. Daarna met de barbier gaan kijken welk type baard bij jou past, wat er mogelijk is wat betreft jou groei en het belangrijkste: waar jij je goed bij voelt! :)>
 

Ardjan

Baardaap
Had toch gehoopt nu wat meer verschil op de wangen te zien. Denk niet dat het er nog in zit.. wat denken jullie?
Ik vind het totaal niet storend! Het front is goed; flinke begroeiing op de kin, en een forse snor! Top! De wangen zijn misschien wat schaarser; nou, so wath! Iedere baard is uniek; en deze is van jou! :)>(Y)

Geniet, en drink met (je) maten! :D(Y)
 
Als ik jou was zou ik het nog minimaal 6 tot 8 weken laten groeien om te kijken of het nog gaat veranderen. Daarna met de barbier gaan kijken welk type baard bij jou past, wat er mogelijk is wat betreft jou groei en het belangrijkste: waar jij je goed bij voelt! :)>

Weet niet of ik 6 tot 8 weken er uit kan onderhandelen thuis. Haha. Ze vraagt nu al wanneer ik het op de kin iets ga inkorten.;) Bij 6/8 weken wordt de lengte op de kin dan wel echt iets té..
ik zou het zelf wel mooi kunnen vinden, maar dan alleen in combi met de wangen. En omdat het daar nog erg achterblijft zit ik ook wel te denken om de kin in ieder geval op deze lengte te houden of heel iets korter.. De verhouding is nu beetje weg ofzo..
 

Texman

Koning Baard
Ha @Martijnn89,
Ik zou de baard op je kin absoluut niet inkorten :eek: want dat bepaalt in hoge mate het aanzien van je baard.
Veel mensen maken de fout door te denken dat een baard overal even lang of kort moet zijn. Niet dus.
Het front van je baard is duidelijk beter dan de rest.
Mijn advies zou zijn maak de zijkant van je baard juist heel kort zodat het lijkt of je je een paar dagen niet geschoren hebt en laat het front van je baard en je snor verder groeien m.u.v. die paar uitstekende/dwarse haren. Kort die in.
Texman :)>
 
@Texman ik had nog steeds de hoop dat de wangen wat dichter gaan worden.. zal vast niet zoals het front worden, maar dat helemaal inkorten zou ik voor nu nog zonde vinden denk ik..
maar omdat ik ook geen enorme baard aan m'n kin hoef dacht ik om die misschien heeel iets in te korten maar ik zal deze week nog even niks doen en er over na denken haha:)>.
 
Toch nog even 1 foto van het "tussenweekje (wk13)". Zat deze week te twijfelen om de kin ietsje te trimmen. Maar ik denk dat we toch gewoon nog maar even zo doorgaan. Kin ben ik tevreden over. Kijk nu alleen nog steeds vol verwachting naar de wangen;) :)>
 

Bijlagen

  • inCollage_20210626_193429729.jpg
    inCollage_20210626_193429729.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 86
B

BrotherBeard75

Guest
Je front zou ik zeker niet kort trimmen, dat is het beste van heel je baard. Miss op de langst mogelijke stand wat aanraken om het net te houden.
De zijkanten lijkt me duidelijk dat deze het op deze moment nog niet zullen worden.
Scheren of niet scheren?
Beter een goede snor met front/sik denk ik dan maar. Maar das mijn gedachte uiteraard!
Probeer wel het vrouwtje gelukkig te houden, voor ze je baard in de nacht helemaal weg scheert
 
Je front zou ik zeker niet kort trimmen, dat is het beste van heel je baard. Miss op de langst mogelijke stand wat aanraken om het net te houden.
De zijkanten lijkt me duidelijk dat deze het op deze moment nog niet zullen worden.
Scheren of niet scheren?
Beter een goede snor met front/sik denk ik dan maar. Maar das mijn gedachte uiteraard!
Probeer wel het vrouwtje gelukkig te houden, voor ze je baard in de nacht helemaal weg scheert

Als haar geluk afhangt van m'n gezichtsbeharing is het toch wel sneu... Haha..
Maar misschien heb je gelijk. Ik heb morgen een afspraak bij de barbershop voor m'n haar. Daar ook maar ff vragen of ze nog tips hebben voor de baard en wat zij er mee zouden doen.
 
Woensdag bij de barber geweest. Hij zag nog wel kansen voor de wangen. Nog 4 weken groeien en dan kon hij de lijnen wat strakker zetten. Uiteindelijk heeft hij toch woensdag al wat bijgewerkt en ik vond het gelijk een hele verbetering. Stukje meer verzorgd. Bijzonder wat een klein beetje bijwerken voor effect kan hebben:) Dus nu kunnen we er weer even tegenaan. Thuis ook weer de toestemming nu haha.

Hierbij de foto's van week 14
 

Bijlagen

  • IMG_20210703_090619.jpg
    IMG_20210703_090619.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 88
  • IMG_20210703_090929.jpg
    IMG_20210703_090929.jpg
    3,3 MB · Weergaven: 89
  • IMG_20210703_090947.jpg
    IMG_20210703_090947.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 87

Texman

Koning Baard
Het ziet er prima uit, hier kan je me voor de dag komen (Y)(Y)(Y).
Probeer dit zelf ook iedere week zo bij te houden. Dus wangen boven de haarlijn schoonhouden en de halslijn onder je baard ook.
Het front van je baard mag nog wel iets langer maar is niet perse nodig.;)
 

Ardjan

Baardaap
Woensdag bij de barber geweest. Hij zag nog wel kansen voor de wangen. Nog 4 weken groeien en dan kon hij de lijnen wat strakker zetten. Uiteindelijk heeft hij toch woensdag al wat bijgewerkt en ik vond het gelijk een hele verbetering. Stukje meer verzorgd. Bijzonder wat een klein beetje bijwerken voor effect kan hebben:)
Goeie shape, Martijn! :)>
En zo valt het probleem van de wangen nauwelijks op!
Barbier heeft goed zijn werk gedaan! (Y)
[DOUBLEPOST=1625331255][/DOUBLEPOST]
Thuis ook weer de toestemming nu
Maar hoezo "toestemming" dan? Die baard is toch van jou...? Of vergis ik me? :rolleyes::D:eek:
 
Laatst bewerkt:
Goeie shape, Martijn! :)>
En zo valt het probleem van de wangen nauwelijks op!
Barbier heeft goed zijn werk gedaan! (Y)
[DOUBLEPOST=1625331255][/DOUBLEPOST]
Maar hoezo "toestemming" dan? Die baard is toch van jou...? Of vergis ik me? :rolleyes::D:eek:


Netjes gedaan! En toestemming heb je niet nodig. Dat bepaal je zelf.

Bedankt!
Haha ja toestemming klinkt wel alsof ik heel erg onder de plak zit he.. Nee ze begon wat vaker te vragen wanneer ik er wat aan ging doen vanwege de onverzorgde uitstraling. Dus ze was ook erg blij met het bezoekje aan de barber. :)>


Al redelijk tevreden hoe het nu is, kan alleen nog maar beter worden dus!
 

tijn

Zware baard
Word toch wel een prima baard. Gewoon geduld hebben maar das nou nethet moeilijkste van de baardreis hahahaha.
 
Banner image
Top