Weer zo eentje..

Goedendag, ik ben Martijn, 32 jaar.
Omdat ik niet echt baardgroei op mijn wangen heb heb ik nog nooit geprobeerd een baard te groeien. Maar dan toch een week of 7 geleden besloten om mijn "baard" niet meer standaard op 1.5mm te trimmen, maar eens te laten groeien. Ik loop toch de hele dag met zo'n mondkap op;)
Ik heb veel open plekken en de snor zit ook niet echt vast aan de rest.
De vrouw ziet het er liever weer af:p maar ik blijf volhouden dat ik hier in het forum heb gelezen dat je het eerst langere tijd moet laten groeien en het best nog wel wat kan worden...
Maar is dit ook zo? En jullie nog tips?

Ik heb ook veel lichte haren er tussen.. als die nou ook donker waren dan kon het nog eens wat worden...
 

Bijlagen

  • IMG_20210508_115741.jpg
    IMG_20210508_115741.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 232
  • IMG_20210508_121711.jpg
    IMG_20210508_121711.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 231
  • IMG_20210508_115639.jpg
    IMG_20210508_115639.jpg
    2 MB · Weergaven: 220
  • IMG_20210514_121810.jpg
    IMG_20210514_121810.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 229
  • IMG_20210514_121929.jpg
    IMG_20210514_121929.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 216

Texman

Koning Baard
Ha @Martijnn89,
Welkom op ons leuke forum.
Je zal je baard op zijn minst 3 maanden moeten laten groeien om een goed beeld te krijgen.
Het is namelijk zo dat niet bij iedereen alle baardharen gelijkmatig en met dezelfde snelheid uitgroeien.
Het kan zo maar zijn dat er over 3 maanden de nodige haren zijn bijgekomen.
Anderzijds wil ik ook eerlijk zijn, je zal geen dikke volle baard krijgen, althans niet op korte termijn.
Wat in jou geval belangrijk is dat je over een tijdje een baardmodel moet gaan kiezen die bij je baardgroei past :).
Op het internet zijn vele voorbeelden te vinden van mannen waarbij dat heel goed is gelukt.
Hou ons maar op de hoogte van je vorderingen zodat we je kunnen adviseren.
Succes Texman :)>
 
Hoi Martijnn89. Ik sluit me aan bij de rest en ook mijn advies, gewoon een paar maaanden laten groeien en dan kijken wat je hebt. De combi snor/ringbaard of sik of alleen snor zou je ook nog kunnen proberen mocht het haar op je wangen niet naar je zin groeien..
Positief blijven en geduld hebben dan krijg je straks echt wel een mooi baardje. succ6 ermee.
 
De foto's uit mijn eerste post zijn nu van 2 weken geleden. Weer even nieuwe foto's gemaakt. Zie dat m'n snor en kin wel wat dichter/donkerder zijn geworden. Wangen gebeurd helaas niet zoveel vind ik. En daar zit ook wel een verschil li/re. Ontdek af en toe nog wel een klein nieuw haartje, dus dat geeft nog iets hoop haha..
 

Bijlagen

  • IMG_20210522_102842.jpg
    IMG_20210522_102842.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 116
  • IMG_20210522_102826.jpg
    IMG_20210522_102826.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 114
  • IMG_20210522_102815.jpg
    IMG_20210522_102815.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 114
  • IMG_20210522_103028.jpg
    IMG_20210522_103028.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 112

WTRebel

Baard
De foto's uit mijn eerste post zijn nu van 2 weken geleden. Weer even nieuwe foto's gemaakt. Zie dat m'n snor en kin wel wat dichter/donkerder zijn geworden. Wangen gebeurd helaas niet zoveel vind ik. En daar zit ook wel een verschil li/re. Ontdek af en toe nog wel een klein nieuw haartje, dus dat geeft nog iets hoop haha..
Lekker laten groeien paar maandjes , dan kan je zien welke stijl bij jou past :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Dit staat al dermate goed dat ik zeker nog een tijdje door zou gaan (Y)(Y)(Y).
Als de wangen toch niet dekkend worden kies dan een stijl die goed aansluit bij het front van je baard en je snor.
 
Nog een vraagje.. Ik ben begonnen met het laten staan van mijn baard toen ik via Aliexpress zo'n baardroller + groeiserum(?) Heb gekocht. Gebruik dit een aantal keer in de week.. geeeen idee of dit ook wat doet, het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik ben gestopt met trimmen haha..
Nu is dat serum of hoe ik het ook moet noemen bijna op..
Mensen ervaring hier mee? Is het nog de moeite waard om zo iets te gebruiken of dikke onzin? En zo ja, nog tips? Als ik google is eerste hit van: neofollics. Dacht misschien zijn er hier mensen met ervaring; )
 

WTRebel

Baard
Nog een vraagje.. Ik ben begonnen met het laten staan van mijn baard toen ik via Aliexpress zo'n baardroller + groeiserum(?) Heb gekocht. Gebruik dit een aantal keer in de week.. geeeen idee of dit ook wat doet, het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik ben gestopt met trimmen haha..
Nu is dat serum of hoe ik het ook moet noemen bijna op..
Mensen ervaring hier mee? Is het nog de moeite waard om zo iets te gebruiken of dikke onzin? En zo ja, nog tips? Als ik google is eerste hit van: neofollics. Dacht misschien zijn er hier mensen met ervaring; )
Serum is volgensmij gewoon onzin , gewoon gezond eten , trainen , in de zon komen en vooral geduld hebben zijn de enige baardhacks denk ik :)>
 
Serum is volgensmij gewoon onzin , gewoon gezond eten , trainen , in de zon komen en vooral geduld hebben zijn de enige baardhacks denk ik :)>
Ja dat probeer ik allemaal ook te doen(Y) zonnetje moet alleen nog ff doorkomen...
Ik geloof er ook niet gelijk in, daarom dacht ik voor die paar euro op Ali ga ik dat eens proberen. En wat ik zeg, qua motivatie om hem te laten groeien heeft het in ieder geval wel geholpen haha.
 

Nib85

Volle Baard
Zit toch we wat progressie in, geduld is het toverwoord (zoals je inmiddels wel begrepen hebt ;)).

Ik ben het met @WTRebel eens, ik zou zelf ook geen serum gebruiken en al helemaal niet van AliExpress...
Als je graag iets wil smeren zou ik iets natuurlijks zoeken.

Naaste de genoemde tips is de belangrijkste baardhack je “goed voelen”.
Voldoende rust, goede voeding (maar sla niet door, een kapsalon en shoarma moet gewoon kunnen), lekker buiten zijn, bewegingen/sporten en de belangrijkste een lekker biertje en goede seks. (Y)
 
B

BrotherBeard75

Guest
Laat je vooral niets wijsmaken!
Een serum of een roller of allerlei toverdranken zijn gemaakt voor mensen hun geld uit hun zakken te kloppen.
Als je een zogenoemde "plekken baard" hebt, zal je baard hoogstwaarschijnlijk altijd zo blijven.

Het is wel zo dat iedereen aan ander groeiproces heeft.

Het kan het zijn dat sommigen hun baard volgroeid is op bvb 18 jaar. Andere moeten wachten tot hun 30 of 40 jaar...dat kan.

Maar wat je ook doet...je kan aan jou groei niets veranderen.
Genen bepalen hoe het groeit. Je kan daar niks aan veranderen.

Anders zou er geen enkele man een baard hebben die niet vol gegroeid is.

Een tip van mij, maar daar ben je uiteraard vrij in..ga niet voor overlappende lengte om zo onoverkomelijke kale plekken te bedekken. Ik weet dat er hier velen zijn die voluit schreeuwen...Laten groeien! Ga ervoor! Wacht nog een half jaar met trimmen, komt goed, enzovoort.
In vele gevallen krijg je dan gewoon een onverzorgde zwervers look.

In plaats daarvan kan je beter met een realistisch oog kijken wat je hebt, en indien je bvb duidelijk ziet dat er geen volle baard van komt, er over nadenken of een andere stijl mogelijk is.
Bvb een ringbaard, of sik, of iets anders.

Succes met je journey!
 
Banner image
Top