We zijn begonnen!

Peer

Baard
Even voorstellen:

Mijn naam is Peter, 35 jaar en zolang als ik baardgroei heb zit er wel iets van bebossing op de wangetjes.

Maar tot nu toe is het gebleven bij de bekende stoppelbaard tot een 4 mm. baardje. En nu dus besloten om nu eens voor de echte baard te gaan.

De olie, baardwax en baardborstel zijn aangeschaft. En rondneuzend op internet naar info en inspiratie kwam ik op dit baardige forum terecht. Voelt meteen goed hier!

Op dit moment is onderstaand het resultaat, een paar weken na de beslissing voor een baard te gaan:

d742e0d78040640eee5a8b403224ba65.png

35b0eb4e0056069f613b20421e071b58.jpg


Het gewenste eindresultaat moet zoiets gaan worden ->
690563823f2d7045155066ad7f9c78ed.jpg


En om de boel af te trappen, heb ik meteen een paar prangende vragen voor de ervaren baardragers, voor wie de volle baard geen geheimen meer kent:

- Ik ben gestopt met knippen, trimmen etc. Maar ik pak wel de halslijn en wang. Dit houdt het naar mijn idee ‘netjes’. Ik zie verschillende meningen. Wel of niet doen??

- Als je kijkt naar mijn gewenste eindresultaat. Is dit met mijn baardgroei en bedekking mogelijk? Ik vind mijn wangen namelijk kalig...

Alvast bedankt voor de antwoorden en tot baards!

Groet,
Peter
 

Peer

Baard
Welkom op het forum!
Het begin is er; Top!
Voorlopig 3 maanden laten groeien; en dan (met foto) naar de barbier gaan!
Succes verzekerd! (Y)

Het begin is er inderdaad!
En dan is het me ook eindelijk gelukt om m’n posts zichtbaar te krijgen
 

Telbar

Baard
Goede start alvast!

Mijn advies:
Ik zou me niet teveel focussen op het baardvoorbeeld van de foto. Die baard is al van iemand anders, laat gewoon je eigen baard groeien!

Als je het netjes wil houden kan je je halslijn inderdaad beter onderhouden. Van de wangen zou ik voorlopig afblijven. Heel veel haartjes komen (bij mij toch) op die plaats maar laat door. Als je daar nu al begint te trimmen, ga je nooit zien welk potentieel je daar hebt. Ik heb trouwens de indruk dat je je wanglijn nu al een halve cm ofzo te laag hebt staan (maar dat kunnen andere forumleden die er meer verstand van hebben misschien meer over zeggen).
 
  • Like
Reactions: RCM

RCM

Baardaap
Mijn advies:
Ik zou me niet teveel focussen op het baardvoorbeeld van de foto. Die baard is al van iemand anders, laat gewoon je eigen baard groeien!
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. En wat betreft je wanglijn, zoals Telbar al schrijft, ziet het eruit alsof deze iets te laag is, ik zou op zijn minst niet lager gaan dan de mondhoeken en dan je natuurlijke grens aanhouden richting je bakkebaarden . Succes... (Y)
 

dijkie

Zware baard
Hoi Peter hartelijk welkom, succes met je baard reis maar dat gaat zo te zien zeker goed komen.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Peer ,
Gezien je doel zou ik zeggen pak wel de halslijn en wang aan.
Dit houd het inderdaad netjes en lekker strak. Anderen zullen je baard wat eerder accepteren als blijvend.
Voor de langere baard bevelen we over het algemeen aan de baard 3 maanden te laten groeien en er zo weinig mogelijk aan te doen.
Voor een paar weken heb je al een heel aardige baard. Ik denk je je einddoel zeker haalbaar is en dat zal niet eens zo lang duren.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
 

Ro3l

Baard
Welkom op dit forum!

Gaat helemaal goedkomen :)>;)! Veel plezier met de baardreis. En kijk uit voor het inspiratievirus... ik sla een beetje door na alle voorbeelden van baarden en de bijpassende kledingopties :)
 

Peer

Baard
Dank allemaal de leuke reacties! Dat is mooie en welkome motivatie!!

Afgelopen week veel tijd besteed aan het Baardforum uit te pluizen. Veel verzprgingsonderwerpen gelezen en met name genoten van de verschillende baardreizen die hier te vinden zijn!! Super!

Enne.... uitkijken voor het inspiratie virus..... TE LAAT!!
Mijn vrouw heeft het al over m’n nieuwe obsessie... “nou jij kan de laatste tijd alleen nog maar praten over je (beginnende) baard!”

Qua het bijhouden van de wangen. Ben ik nu mee gestopt. Goede adviezen hier en dus meteen niet meer gedaan.

Groet,
Peter
 

DNA76

Baard
Alvast een late welkom! Net zoals de vele broeders hierboven sluit ik me aan bij hun mening! Met jouw doel voor ogen zou ik halslijn wel bijwerken/ wanglijnen zou ik een ruime tijd hun gang laten gaan en na een maand of drie gewoon een degelijke barbier jouw doelfoto geven. Lijkt me een mooi en haalbaar resultaat voor jou! Succes alvast :)>
 

Peer

Baard
Dank dank!

Inmiddels is het alweer iets verder gegroeid. Ik zie hem voller worden, ik denk met name doordat de (nieuwe) korte haren ook langer worden.

Enne.... flink enthousiast geworden door dit forum denk ik dat ik mijn einddoel ga bijstellen. Hij mag nog iets langer worden dan de einddoel-foto die ik eerder postte.

Ben erg te spreken over de baard op de volgende foto:
ab3e87105b619ab095c7e19702a4db12.jpg


Ben nu op vakantie. Ik zal komende week weer eens een foto plaatsen hoe de voortgang nu is. (Verwacht nog geen mega verandering)

Grt.
Peter
 

Texman

Koning Baard
Ha @Peer ,
Het is een prachtige baard op die foto.(Y)(Y)(Y)
En ik denk dat dit voor jou ook zeker haalbaar is en wellicht wel meer.;)
Als je eenmaal met het baardvirus bent aangestoken wordt je vanzelf flink enthousiast.
Het is leuk om te lezen dat jouw baardreis zo positief verloopt.
Fijne vakantie,
Texman:)>
 

RCM

Baardaap
Goed om te horen dat je zo enthousiast bent (Y). Mijn ervaring is om juist geen doel te stellen, maar gewoonweg te genieten van je eigen baard. Stel, je doel ligt niet binnen je bereik, dan zou dat wel eens een flinke tegenvaller kunnen zijn, met alle gevolgen vandien. Al neem je een foto mee naar je barbier, je gaat toch nooit met dezelfde baard naar huis (of ergens anders heen :)). Je hebt een prachtige baard, en deze is uniek, net zoals ieder baard. Een baard die past bij jou gezicht, en niet het gezicht van een ander :D. Succes met je verdere reis en houd ons op de hoogte. :)>(Y)
 

Peer

Baard
Even kort een update hoe de baard er nu bijstaat:

ec80f540e61e55e4749eb473b838638e.jpg

baac5a02a839ff3a70206e8be39692fe.jpg

3ecfb605434f584605b49a14c75d717a.jpg

49c71318a4dec573706ff61d598c9e5d.jpg


Hij begint nu een beetje de zwerverslook te krijgen en van de week de 24 uurs regel toe moeten passen.

Ik weet het... geduld heelt alle kale plekjes
Heb een paar plekken waar ik (nog) niet tevreden over ben. M’n snor groeit naar voren en is daardoor ‘borstelig’. Maar dat zal anders zijn als het wat langer is hoop ik.
Verder natuurlijk het eeuwige euvel van de kalere wangen. Ook hier weet ik inmiddels door het forum dat geduld het toverwoord is. Maar zie het natuurlijk liever anders.

M’n bedoeling is om het ten minste tot half september door te laten gaan en dan kijken of een opfrisser bij de barbier nodig is. (Ivm werk zal ik geen echt lange baard kunnen laten staan, vandaar dat m’n wens de vollere korte baard is)

Al met al dus iets verder dan de laatste update en up to the coming weeks...

Grt.
Peter
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top