Wat zou het worden

Henry1978

Baard
Weer bijna 2 weekjes verder. Het groeit gestaag door denk ik. Zie soms zelf het verschil niet, dus wellicht zien jullie dat wel. Maar we gaan lekker door
 

Bijlagen

  • IMG_0201.jpeg
    IMG_0201.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 61
  • IMG_0200.jpeg
    IMG_0200.jpeg
    1 MB · Weergaven: 56
  • IMG_0198.jpeg
    IMG_0198.jpeg
    1.004,7 KB · Weergaven: 58
  • IMG_0197.jpeg
    IMG_0197.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 58

Macx

Baardaap
Het ziet er goed uit, ik zie wel dat de baard weer iets is gegroeid.
Ik las dat je voor het slapen er baard balsem in doet, voor de nacht doe ik er baardboter in, ik heb het zelf gemaakt. Baardboter is zover ik weet speciaal voor tijdens de slaapperiode zodat het goed in je huid en de baardharen trekt. Maar je baard ziet er schitterend uit en je gaat een hele mooie volle krijgen. (Y)
 

Henry1978

Baard
Het ziet er goed uit, ik zie wel dat de baard weer iets is gegroeid.
Ik las dat je voor het slapen er baard balsem in doet, voor de nacht doe ik er baardboter in, ik heb het zelf gemaakt. Baardboter is zover ik weet speciaal voor tijdens de slaapperiode zodat het goed in je huid en de baardharen trekt. Maar je baard ziet er schitterend uit en je gaat een hele mooie volle krijgen. (Y)
Kijk dat zijn hele fijne tips en bedankt ook voor je complimenten dan ga ik meteen een baardboter voor de nacht bestellen. In de ochtend dan een beetje olie en wat baardbalsem als ik je goed begrijp. Heb je tips voor baardboter ? Aangezien ik me dat zelf nog niet zo snel zelf zie maken.
 

Macx

Baardaap
Kijk dat zijn hele fijne tips en bedankt ook voor je complimenten dan ga ik meteen een baardboter voor de nacht bestellen. In de ochtend dan een beetje olie en wat baardbalsem als ik je goed begrijp. Heb je tips voor baardboter ? Aangezien ik me dat zelf nog niet zo snel zelf zie maken.
Ik kan je niet een merk aanbevelen, omdat ik alleen de zelfgemaakte baardboter gebruik, maar er zijn geen slechte baardboters want die zouden nu al lang van de markt zijn, volgens mij.
Met dit merk, 'Guardenza', heb je al ervaring, het is bij mijnbaard.nl uitverkocht wat wel een goed teken is, je kunt even je email doorgeven dan krijg je een berichtje als het weer in stock is.


Baardboters

Tropical Blend Beard Butter 60ml - Guardenza

Kijk hier even rond, een topic waar we tips en video's hebben geplaatst.

Tips van het internet
 
Laatst bewerkt:

Henry1978

Baard
Ik kan je niet een merk aanbevelen, omdat ik alleen de zelfgemaakte baardboter gebruik, maar er zijn geen slechte baardboters want die zouden nu al lang van de markt zijn, volgens mij.
Met dit merk, 'Guardenza', heb je al ervaring, het is bij mijnbaard.nl uitverkocht wat wel een goed teken is, je kunt even je email doorgeven dan krijg je een berichtje als het weer in stock is.


Baardboters

Tropical Blend Beard Butter 60ml - Guardenza
 

Bijlagen

  • IMG_0202.jpeg
    IMG_0202.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 11

Macx

Baardaap
Dank je wel. Goede informatie. Leuk ook om er zo mee bezig te zijn merk ik. Dat houdt de motivatie hoog op naar een mooie volle lange baard hopelijk
Ik ben blij dat ik heb kunnen helpen! Het is inderdaad leuk om bezig te zijn met het laten groeien van een baard en het verzorgen ervan. Blijf er lekker mee bezig en je zult zeker een mooie volle baard krijgen!
 

Henry1978

Baard
Zo weer een weekje verder. Gewoon even een paar foto’s van de progressie. Voor Tips, complimenten en andere opmerkingen sta ik altijd open
 

Bijlagen

  • IMG_0358.jpeg
    IMG_0358.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 48
  • IMG_0352.jpeg
    IMG_0352.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 51
  • IMG_0354.jpeg
    IMG_0354.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 51
  • IMG_0353.jpeg
    IMG_0353.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 51

Macx

Baardaap
Zo weer een weekje verder. Gewoon even een paar foto’s van de progressie. Voor Tips, complimenten en andere opmerkingen sta ik altijd open
Ik kan alleen maar zeggen, dat ziet er heel goed uit! Als je de baard er nog beter er uit wilt laten springen, dan mag je de wanglijn iets strakker zetten, wel zo hoog mogelijk houden, maar met 1 rechte schuine lijn richting snor. Ik zie je houdt de snor ook mooi kort, al bij al ziet het erg heel mooi en verzorgd uit. Mijn complimenten aan jou voor de goede verzorging. Prima baard.(Y)(Y)(Y)
 

Macx

Baardaap
Ik zei in het voorgaande bericht dat als je de baard er uit wilt laten springen, om dan de wanglijn wat strak te zetten, maar daar zijn wel de meningen over verdeeld, ik vind zelf ook dat de natuurlijke lijn het mooist staat. Ik zat net even te kijken op Instagram en kwam deze foto tegen, ik moest gelijk aan jou denken, ik heb even een screenshot gemaakt want je kunt van Instagram geen foto's downloaden, dus maken we en screenshot, om aan jou te laten zien, dit zou je makkelijk kunnen halen als doel. Deze wanglijn is ook niet strak, wel een mooie snor die een klein stukje over de baard heenvalt.
capture_001_09062023_013812.jpg
 

Henry1978

Baard
Ik kan alleen maar zeggen, dat ziet er heel goed uit! Als je de baard er nog beter er uit wilt laten springen, dan mag je de wanglijn iets strakker zetten, wel zo hoog mogelijk houden, maar met 1 rechte schuine lijn richting snor. Ik zie je houdt de snor ook mooi kort, al bij al ziet het erg heel mooi en verzorgd uit. Mijn complimenten aan jou voor de goede verzorging. Prima baard.(Y)(Y)(Y)
Ik snap wat je bedoelt, echter laat ik hem
Voorlopig nog even gewoon groeien en laat hem
dan over een maand of 2 eens ( lichtelijk ) bijwerken/ strak maken bij de barbier. Dank je wel voor je compliment. Ik verzorg hem idd redelijk goed denk ik, mede dankzij jouw goede tips die ik hier van het forum afhaal besteed er ruim tijd aan en merk dat het leuk is om te doen. Ook omdat ikzelf de progressie ook wel weer zie
 

Amens

Baard
Moet goed komen ook bij jou toch we hoeven er niets voor te kunnen alleen geduld hebben en hem goed verzorgen
Dat is waar! Het gaat bij mij een stuk voorspoediger dan de vorige poging. De genen zijn er klaar voor blijkbaar, haha. Ik krijg nu ook vooral positieve reacties, dat was de vorige keer ook wel anders. Dat helpt erg mee om vol te houden. Ik geef het nu echt minimaal 3 maanden de tijd en zal dan de balans opmaken om te zien waar ik mee kan werken. Ben nu een klein maandje onderweg, er is nog veel ontwikkeling gaande zie ik. Ik heb alle vertrouwen in een leuk baardje!
 

Texman

Koning Baard
Ha @Henry1978,
Op de een of andere manier heb ik een heleboel van je berichten gemist dus ik heb even een inhaalslag gemaakt. Ik kan concluderen dat je in een redelijk korte tijd erin geslaagd ben om een hele mooi baard te laten staan die je ook nog eens heel goed staat (Y)(Y)(Y). Heel erg leuk om te zien dat je dat is gelukt.
De verzorging doe je zoals je het omschreven hebt ook heel goed, de kleine dingen doe je zelf en het wat grotere werk de barbier. Je hebt inmiddels al heel veel verzorgingstips van @Macx gekregen en daar heb ik niets aan te te voegen. Je wil graag een mooie lange volle baard hebben. De basis hiervoor hebt je nu gelegd dus ik heb er alle vertrouwen in dat je dat doel ook gaat bereiken.
Groet Texman :)>
 

Henry1978

Baard
Weer een dag of 10 verder even een update. De baard begint een beetje in opstand te komen en doet af en toe zijn eigen ding Nu het wat langer wordt zie ik wellicht zelf de progressie minder snel, maar krijg van de omgeving wel positieve signalen over het baardje. Ik durf nog niet goed naar de barbier ivm eerdere ervaringen, dus heb besloten om het voorlopig nog even lekker door te laten groeien. Gebruik nu ook elke avond de baard boter die Macx ook al benoemde en dit voelt heerlijk vol en zacht aan na gebruik. Kortom we gaan gewoon lekker door op naar de droom van een lang(ere) baard. Ik voeg weer 4 foto’s bij en wacht af of jullie weer tips of op en aanmerkingen hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_0686.jpeg
    IMG_0686.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 51
  • IMG_0687.jpeg
    IMG_0687.jpeg
    1 MB · Weergaven: 49
  • IMG_0693.jpeg
    IMG_0693.jpeg
    1 MB · Weergaven: 48
  • IMG_0694.jpeg
    IMG_0694.jpeg
    1.018,5 KB · Weergaven: 50

Texman

Koning Baard
Ha @Henry1978.
Ik vind dat het goed gaat (Y)(Y)(Y), dat je baard misschien wat slordiger wordt hoort gewoon bij het laten uitgroeien. Een lange baard is trouwens bijna nooit superstrak. Het is juist leuk om te ontdekken wat je baard doet als hij langer wordt. Het zijn ook fasen waar je doorheen gaat in het begin zijn we vaak ongeduldig en heel kritisch naar mate je baard langer wordt wen je aan het feit dat je een baard hebt en dat dat bij je hoort.
Het gevolg hiervan is dat je er veel relaxter mee kan omgaan en dat is ook nodig om een lange baard te laten groeien want je bent er zomaar een jaar mee bezig. Als hij nog langer wordt kan je ook gaan experimenteren met stylen waardoor je baard mooier gaat zitten.
Groet Texman :)>
 
Banner image
Top