Wat zijn je hobby's?

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Waarschuwing: verwissel NOOIT de anale trompet met een afvoerbuizen didgeridoo!
(of zorg voor een voorraadje pepemuntjes)

Circulair breathing werd ooit bedacht door trombonist Tommy Dorsey. Inademen door de neus en tegelijkertijd druk zetten op de wangspieren, waardoor de luchtstroom blijft uitgaan, totdat de uitademing via het keelgat weer plaatsvindt.
Frank Sinatra, zanger bij het orkest van Harry James stapte over naar het orkest van Tommy Dorsey en nam de techniek over.
Op deze manier kunnen blazers en zangers continue zeer lange noten produceren.

 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik weet niet wanneer Tommy Dorsey is geboren...maar volgens mij, the Australian Aboriginal People EN wikipedia gebruikten de Aboriginals de circulaire ademhaling techniek al iets langer zie https://en.wikipedia.org/wiki/Didgeridoo :p
Ja, sorry. Ik had moeten typen: introduceerde circulair breathing in de Jazz. Dorsey was natuurlijk niet de "uitvinder".
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Sinds een paar maanden is er bij mij fietsen bij gekomen als hobby.

Mijn gravelbike voor als het "een beetje offroad" mag gaan
J6HSzjS.jpg


Mijn mountainbike voor de technische singletracks en "zwaardere offroad"
Meevaller is dat de vrouw des huizes ook graag het bos in duikt op 2 wielen dus kunnen we ook samen gaan trainen ;)

8kXzZww.jpg
 

Texman

Koning Baard
Sinds een paar maanden is er bij mij fietsen bij gekomen als hobby.

Mijn gravelbike voor als het "een beetje offroad" mag gaan
J6HSzjS.jpg


Mijn mountainbike voor de technische singletracks en "zwaardere offroad"
Meevaller is dat de vrouw des huizes ook graag het bos in duikt op 2 wielen dus kunnen we ook samen gaan trainen ;)

8kXzZww.jpg
Prachtige fietsen en goed voor de conditie (Y)(Y)(Y)
 

Nib85

Volle Baard
En waarom nu niet meer :rolleyes::D

Haha ik heb vanaf het moment dat ik voor mijn zware rijbewijs mocht (met 21 jaar destijds nog) naked bikes gereden en had mijn zinnen destijds gezet op een Moto Morini Corsaro of een Tuono, maar zag opeens het licht...

Op een allroad heb je enorm veel fun van de gebaande wegen af en op de straat een enorme snelheidsbeleving. (Y)
Nu nog even uitvogelen wat een mooie opvolger zal zijn. Een hele dikke (nieuwe Afrika twin bijvoorbeeld) of juist nog een paar kilo en cc lichter (Honda CRF250L bijvoorbeeld) en dan puur het “speelwerk” zoals de TET (https://transeurotrail.org).

7E0AD256-C6FA-4BA1-B0CA-560CA2A34ABC.jpeg
 
Laatst bewerkt:

JackL78

Zware baard
Haha ik heb vanaf het moment dat ik voor mijn zware rijbewijs mocht (met 21 jaar destijds nog) naked bikes gereden en had mijn zinnen destijds gezet op een Moto Morini Corsaro of een Tuono, maar zag opeens het licht...

Op een allroad heb je enorm veel fun van de gebaande wegen af en op de straat een enorme snelheidsbeleving. (Y)
Nu nog even uitvogelen wat een mooie opvolger zal zijn. Een hele dikke (nieuwe Afrika twin bijvoorbeeld) of juist nog een paar kilo en cc lichter (Honda CRF250L bijvoorbeeld) en dan puur het “speelwerk” zoals de TET (https://transeurotrail.org).

Bekijk bijlage 14427

ook heel er mooi. Ik zat voor de Tuono te twijfelen tussen de appie en een ktm adventure. De ktm vond ik destijds te duur en ik was al bekend met het merk aprilia. Beetje een stille liefde :D
 

Remi

Baard
Haha ik heb vanaf het moment dat ik voor mijn zware rijbewijs mocht (met 21 jaar destijds nog) naked bikes gereden en had mijn zinnen destijds gezet op een Moto Morini Corsaro of een Tuono, maar zag opeens het licht...

MM Corsaro stond ook heel lang bovenaan mijn wensen lijstje, dikke 1200 twin. Tot afgelopen zomer zelf ook altijd motor gereden. Recent een huis gekocht met mijn vriendin en daarom even andere prioriteiten. Als ik wat weer koop gaat het waarchijnlijk een chopper worden met veel cilinder inhoud. Off-road is wel leuk, ben op mijn 19e begonnen met een Honda transalp, veel lol aan beleefd op de lokale zandwegen (Y)
 
Banner image
Top