wat moet ik ermee

sepcapone

Stoppelbaard
00C2EE21-489A-48C6-BC53-B5D8F04B1AB1.jpeg DAACF3BC-50B9-4378-AB7A-8ACBE0EABFB0.jpeg Goeieavond!

Op mijn 16e begon ik al met het krijgen van een ‘baard’. Het zag er niet uit, maar ik liet het onbewust staan en ik zou wel zien wat ermee zou gebeuren. Nu 2 jaar later (18 jaar inmiddels hehe) heb ik bijna een volgegroeide baard. Alleen sinds kort ben ik me er pas mee bezig gaan houden en ik merk dat hij er best onverzorgd uitziet. Veel uitstekende krullende haren vooral en nog wat kale plekken hier en daar. Ik ben me er van bewust dat ik moet gaan beginnen met het gebruiken van producten zoals baardolie-balsem etc. Maar mijn vraag is of dit wel gaat helpen tegen zo’n baard die ik nu heb, of moet ik het gaan trimmen (bij een barbier dan). Ik vind de vorm en dikte namelijk wel goed en dat het krult ziet er ook niet verkeerd uit. alleen die onverzorgde look baard mij een beetje zorgen. Verder als ik het kam vind ik dat het niet mooi staat doordat de haren recht gaan lopen en dan onder mijn kaaklijn komen, waardoor mijn wangen een beetje kaal worden.

Hopelijk genoeg info!

Alvast veel dank.
 

Bijlagen

  • 4F4FFBC7-B00D-487C-81C9-D6F065A44DE0.jpeg
    4F4FFBC7-B00D-487C-81C9-D6F065A44DE0.jpeg
    407,4 KB · Weergaven: 35
  • A0DF3525-6014-468F-A348-AB51F3683EE8.jpeg
    A0DF3525-6014-468F-A348-AB51F3683EE8.jpeg
    271,3 KB · Weergaven: 34

zenn

Zware baard
Met zo'n volle baard als de jouwe, zet een halslijn neer en het ziet er al gelijk verzorgd uit. (Y)
En baardverzorgingsproducten kan nooit kwaad, een klein beetje olie doet al wonderen.

How_to_Shape_and_Shave_a_Beard_Neckline_grande.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @sepcapone ,
Welkom op ons leuke forum.
Je bent gezegend met een hele goede baardgroei, zeker voor je leeftijd mag je baard er zijn (Y)(Y)(Y).
Ik denk dat het nu tijd is om je te bekwamen in de juiste verzorging van je baard want als je het zo zijn gang laat gaan wordt hij steeds woester ;).
Ik zou beginnen met het schoolhouden van je hals en je wangen waarbij je de halslijn zo laag mogelijk moet houden en de wanglijn zo hoog mogelijk.
De lijnen moet zo strak mogelijk zijn.
Als je dit doet dan komt je baard veel beter tot zijn recht.
Voor de verzorging heb je in eerste instantie een baardolie nodig die je goed in je huid onder je baard moet masseren.
Baardbalsem hoeft nu nog niet dat heb je pas nodig als je baard een behoorlijk lengte heeft.
Investeer ook in een goede baardborstel en baardkam.
Succes en hoe ons op de hoogte.
Texman :)>
 
Wat een goede baard heb je man (op die leeftijd!), mag je trots op zijn. Ik vind het er niet per se onverzorgd uitzien. Ik zou alleen je contouren netjes scheren (wanglijn en halslijn) en klaar is kees.
 

Giant

Zware baard
Welkom!
Zo onverzorgd ziet je baard er niet uit. Het is nu een stoere look.
Je zou de contouren wat strakker kunnen maken.
 
Banner image
Top