Wat heb jij thuis voor je baard?

tijn

Zware baard
-Baardolie
-Baardboter
-Balsem
-Shampoo

Baardolie maak ik zelf met amandelolie en jojobaolie
Ik gebruik ook baardboter, dit maak ik ook zelf met cacaoboter en sheabutter, gemengd met amendelolie en jojobaolie
Verder heb ik balsem van Captain Fawcett, Barberism
De shampoo is van Bullfrog beard and hair, maar ik gebruik ook Aleppozeep
Zooooo das een mooie verzameling.

fuzzyface

Baard
Voor mij is het baardolie van dutch beards en een zeepje van mijn baard.
Verder nikkus. Vind de db olies lekker.
Tips? Nu hij langer wordt wil ik misschien eens wat orde brengen.. is wat wild aan het worden.

Arjay

Baardaap
Oerbaard
IMG_4520.jpegIMG_4521.jpeg

Gisteren een nieuwe baardkam en lekkere nieuwe baardolie besteld.

De kam is ideaal om ook de achterste haren (nek) goed te kammen zonder de voorkant helemaal plat te hoeven drukken. Heerlijke kam, waarbij je ook meteen merkt dat het nog voller oogt.

De baardolie gekocht op aanraden van een collega. Proraso is niet duur en het ruikt tot dusver best lekker.

tijn

Zware baard
Bekijk bijlage 28567Bekijk bijlage 28568

Gisteren een nieuwe baardkam en lekkere nieuwe baardolie besteld.

De kam is ideaal om ook de achterste haren (nek) goed te kammen zonder de voorkant helemaal plat te hoeven drukken. Heerlijke kam, waarbij je ook meteen merkt dat het nog voller oogt.

De baardolie gekocht op aanraden van een collega. Proraso is niet duur en het ruikt tot dusver best lekker.
Idd een fijne olie van Proraso

Texman

Koning Baard
Vandaag in de brievenbus ontvangen:

- Beer Beard Wash
- Baardbalsem Mike's Pine
- Snorrenwax Mike's Pine

Het zal waarschijnlijk wel even duren tegen dat ik goed begrijp hoe je die baardbalsem en snorrenwax dient te gebruiken. :oops:
Snorrewax heb ik uitgelegd bij je andere bericht.
Baardbalsem is erg eenvoudig. Neem een kleine hoeveelheid in je hand wrijf dit in beide handen goed uit en breng het dan aan op je baard en werk het dan met je toppen van je vingers verder door je baard aan. Als je even op youtube zoekt vind je tal van filmpjes zoals deze,

Ivan

Baard
Neem een kleine hoeveelheid in je hand wrijf dit in beide handen goed uit en breng het dan aan op je baard en werk het dan met je toppen van je vingers verder door je baard aan.

Ik heb het deze avond voor de eerste keer gebruikt. Ik heb het op een andere manier gedaan, heb het slechts op de toppen van mijn vingers aangebracht, op verschillende plaatsen in mijn baard aangebracht, en dan met een baardkam door mijn baard heen gekamd. De volgende keer zal ik het eens doen zoals in dat filmpje. :)

Texman

Koning Baard
Ik heb het deze avond voor de eerste keer gebruikt. Ik heb het op een andere manier gedaan, heb het slechts op de toppen van mijn vingers aangebracht, op verschillende plaatsen in mijn baard aangebracht, en dan met een baardkam door mijn baard heen gekamd. De volgende keer zal ik het eens doen zoals in dat filmpje. :)
Gewoon blijven experimenteren zo kom je er achter wat het beste voor jou werkt.
Het zelfde geldt voor snor wax.
Ik ben zelf niet zo'n fan van snorwax ik gebruik hiervoor liever Gel met een sterke hold.
Is ook nog eens makkelijk uit te spoelen.

Rateliff

Stoppelbaard
Hij is wel iets dikker dan de gemiddelde olie heb ik het idee.
Ruikt wel echt enorm lekker. Doet me ergens wat aan tijgerbalsem denken.

Vind je de dikkere olie fijn of juist niet? Zelf gebruik ik graag de baardolie van layrite, deze is een heel stuk dikker en redelijk geurloos zodat de geur niet mengt met de geur van de balsem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ivan

Baard
Gewoon blijven experimenteren zo kom je er achter wat het beste voor jou werkt.

Deze avond heb ik voor de tweede keer baardbalsem gebruikt. Ik heb het deze keer uitgewreven tussen mijn handen en met de handpalmen in mijn baard aangebracht. Dan langdurig gekamd met het kammetje van Superfurry. Het lukte allemaal, maar zo'n mooie, regelmatige baard als degene in dat filmpje zal ik wellicht nooit van mijn leven hebben. :(

Ivan

Baard
Baardbalsem vs. baardolie: Waarom je beide nodig hebt

Als je niet zeker weet welk product voor jou geschikt is, is er goed nieuws: je kunt ze allebei gebruiken. Door baardolie te gebruiken na het douchen en baardbalsem aan te brengen zodra de olie enigszins is geabsorbeerd, maak je optimaal gebruik van beide producten en krijg je alle glans, zachtheid en stevigheid die ze bieden.

Ik heb nog een flesje baardolie staan ook. Ik heb het deze avond zo gedaan: eerst gedoucht, mijn haar en baard gewassen, zodra de baard min of meer droog was baardolie aangebracht, en dan misschien een tiental minuten later de baardbalsem ingemasseerd met mijn handpalmen.

Het is ook belangrijk dat je de baardbalsem aan het eind van de dag uitwast, want door ophoping kunnen je poriën verstopt raken en kun je last krijgen van puistjes.

Als je, zoals ik doe, de balsem 's avonds inbrengt, kun je misschien best 's morgens je baard spoelen?

Rateliff

Stoppelbaard
Baardbalsem vs. baardolie: Waarom je beide nodig hebt

Ik heb nog een flesje baardolie staan ook. Ik heb het deze avond zo gedaan: eerst gedoucht, mijn haar en baard gewassen, zodra de baard min of meer droog was baardolie aangebracht, en dan misschien een tiental minuten later de baardbalsem ingemasseerd met mijn handpalmen.

Als je, zoals ik doe, de balsem 's avonds inbrengt, kun je misschien best 's morgens je baard spoelen?

Ik gebruik de balsem juist om de baard in model te krijgen.. ‘‘s avonds wassen met water en 1 a 2x in de week wassen met shampoo en daarna doenlijk er een conditioner in (beiden layrite). Na het douchen droog föhnen en in model kammen/ knopen eruit kammen.

‘s ochtends beetje baarsolie, flink inwrijven zodat het op de huid komt, dan kam ik hem al wat in model, nagel met baardbalsem verdelen over je handen en flink in de haren wrijven zodat de boel stevig wordt. Vaak nog 1x nakammen en met de hand iets in model drukken en klaar..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

K9Beard

Baard
Boeiend hoe ieder zo z'n eigen ritueeltje heeft wat werkt voor 'm.

• Ik masseer juist een beetje baardolie in na het douchen tot op de huid.
• Vervolgens een heel klein beetje baardbalsem met name onder de kaak.
• In model föhnen (tot bijna droog).
Dan dat whisky momentje voor de haard met een goed boek voor het slapen gaan.
• 's Ochtends zit alles nog redelijk strak in model, dus enkel doorkammen.
• Enkel bij een bad-beard-day nog een klein toefje baardbaslem
goed uitwrijven over de volle handen en lekker over oppervlakte van de baard (niet diep).

Voilá.

Banner image