Wat heb jij thuis voor je baard?

Mdbruin

Baard
@Yainderidoo klopt, toen de kam uit de verpakking kwam dacht ik wel even van wat een sterke aanwezige geur, maar met het gebruik merk ik er weinig van. Een fijne kam om te gebruiken, veel fijner als mijn herenkam welke ik hiervoor gebruikte.
 
Misschien leuk om te laten zien wat je zoal in de badkamer (of elders) hebt staan om je baard te verzorgen.

En op basis daarvan ervaringen uit te delen.


Hier een kiekje van mijn spul. Verschillende oliën, wat balsems, twee kammetjes, een baardschaartje van Wilkinson etc.


Ben benieuwd wat jullie hebben staan.

Bekijk bijlage 196
[DOUBLEPOST=1543829023][/DOUBLEPOST]
Misschien leuk om te laten zien wat je zoal in de badkamer (of elders) hebt staan om je baard te verzorgen.

En op basis daarvan ervaringen uit te delen.


Hier een kiekje van mijn spul. Verschillende oliën, wat balsems, twee kammetjes, een baardschaartje van Wilkinson etc.


Ben benieuwd wat jullie hebben staan.

Bekijk bijlage 196

3 jaar na dato, voor mij toch nieuw als rookie op ‘t forum, een picture van mijn producten. Lees zelf altijd reviews voordat ik wat aanschaf, dus misschien nu de reden om wat terug te doen.
Na diverse oliën en balsems gebruikt te hebben, ben ik blijven “hangen” bij Capt Fawcett’s beard oil en beard balm. De viscociteit van de olie is precies goed, en de geuren zijn heerlijk. De balsem laat zich gemakkelijk in de baard aanbrengen, alleen om de handen vetvrij te krijgen is een beetje zeep nodig. De geur blijft de hele dag aanwezig, voelt niet vettig aan, geeft een mooie glans aan de baard.
Op het verlanglijstje staat nog de Milion Dollar beard oil, en de balm, maar de laatste zit nog niet in het assortiment.CCCAEC0D-4318-47EC-BA98-9B4D5164C9A1.jpeg
 

Mdbruin

Baard
Mijn collectie is al eerder te zien, maar hierbij mijn review van de producten.

De buffelhoorn kam, zoals eerder te lezen nieuw uit de verpakking een sterk aanwezige geur. Nu na 3 weken gebruik (kam gebruikt met de olie en balsum) is de geur voor mij minder aanwezig, niet storend meer. Fijne kam om te gebruiken, kamt lekker en geen schurend/krassend gevoel op mijn huid. Voor de snor vind ik deze niet echt geschikt, kan ermee wel kammen maar vind het formaat te groot waardoor bij mij mijn neus regelmatig in de weg zit.

Mijnbaard baardzeep citrus. Eerste ervaring voor mij om deze te gebruiken i.p.v. haarschampoo. In een review had ik gelezen dat bij het gebruik het laatste stukje van de zeep minder aantrekelijk werd om te gebruiken. Daarom heb ik er maar een stukje vanaf gesneden welke ik gebruik. Zeep laat zich makkelijk snijden met een mes. De geur is even wennen voor een beginner maar hieraan was ik redelijk snel gewent. De citrus geur is goed te ruiken bij de zeep en tijdens het gebruik. Je moet het al verschillende citrus geuren gecombineerd zien en niet alleen als een citroen geur waar ik in eerste instantie bang voor was. Goed reinigende zeep welke ik ook voor mijn gezicht gebruik.

Mr. Bear Family baardolie citrus. Een fijne olie om te gebruiken met voor een beginner sterke geur, hier raak je na verloop van tijd aan gewent net als de zeep. Geur is redelijk snel niet meer merkbaar aanwezig. Werking is wel voor mij uitstekend. Een wereld van verschil tussen zonder baardolie en nu. Het grootste verschil is in de eerste week. Gebruik de olie 1x daags en gebruik 4 druppeltjes voor mijn baard. De eerste 2 dagen gebruikte ik 6 druppeltjes maar merkte dat dat te veel was, er blijft wat olie over op mijn handen waardoor ik minder druppeltje daarna ben gaan gebruiken. Gebruik nu regelmatig alleen de olie om mijn baard netjes te maken, hierbij is kammen voor mij dan voldoende. Is dan minder gestyled als de balsum maar vind dat niet erg.

Mr. Bear Family balsum citrus. De geur is niet zo sterk in het blikje als de zeep/olie. Bij het gebruik is de geur ook hiervan relatief snel weg. Qua geur is deze te vergelijken met de olie alleen veel minder sterk. De hold met gebruik van een fohn is erg goed. Zit alleen nog wel te experimenteren met de hoeveelheid. Aanbrengen in een handdoek droge baard zorgt ervoor dat het fijner aan te brengen is, dit deed ik eerst niet en geeft geen fijn gevoel voor mij op mijn huid.

Mijn cadeau de mijnbaard woody olie heb ik nog niet geprobeerd, staat voor morgen op de planning.
 
Mijn collectie is al eerder te zien, maar hierbij mijn review van de producten.

De buffelhoorn kam, zoals eerder te lezen nieuw uit de verpakking een sterk aanwezige geur. Nu na 3 weken gebruik (kam gebruikt met de olie en balsum) is de geur voor mij minder aanwezig, niet storend meer. Fijne kam om te gebruiken, kamt lekker en geen schurend/krassend gevoel op mijn huid. Voor de snor vind ik deze niet echt geschikt, kan ermee wel kammen maar vind het formaat te groot waardoor bij mij mijn neus regelmatig in de weg zit.

Mijnbaard baardzeep citrus. Eerste ervaring voor mij om deze te gebruiken i.p.v. haarschampoo. In een review had ik gelezen dat bij het gebruik het laatste stukje van de zeep minder aantrekelijk werd om te gebruiken. Daarom heb ik er maar een stukje vanaf gesneden welke ik gebruik. Zeep laat zich makkelijk snijden met een mes. De geur is even wennen voor een beginner maar hieraan was ik redelijk snel gewent. De citrus geur is goed te ruiken bij de zeep en tijdens het gebruik. Je moet het al verschillende citrus geuren gecombineerd zien en niet alleen als een citroen geur waar ik in eerste instantie bang voor was. Goed reinigende zeep welke ik ook voor mijn gezicht gebruik.

Mr. Bear Family baardolie citrus. Een fijne olie om te gebruiken met voor een beginner sterke geur, hier raak je na verloop van tijd aan gewent net als de zeep. Geur is redelijk snel niet meer merkbaar aanwezig. Werking is wel voor mij uitstekend. Een wereld van verschil tussen zonder baardolie en nu. Het grootste verschil is in de eerste week. Gebruik de olie 1x daags en gebruik 4 druppeltjes voor mijn baard. De eerste 2 dagen gebruikte ik 6 druppeltjes maar merkte dat dat te veel was, er blijft wat olie over op mijn handen waardoor ik minder druppeltje daarna ben gaan gebruiken. Gebruik nu regelmatig alleen de olie om mijn baard netjes te maken, hierbij is kammen voor mij dan voldoende. Is dan minder gestyled als de balsum maar vind dat niet erg.

Mr. Bear Family balsum citrus. De geur is niet zo sterk in het blikje als de zeep/olie. Bij het gebruik is de geur ook hiervan relatief snel weg. Qua geur is deze te vergelijken met de olie alleen veel minder sterk. De hold met gebruik van een fohn is erg goed. Zit alleen nog wel te experimenteren met de hoeveelheid. Aanbrengen in een handdoek droge baard zorgt ervoor dat het fijner aan te brengen is, dit deed ik eerst niet en geeft geen fijn gevoel voor mij op mijn huid.

Mijn cadeau de mijnbaard woody olie heb ik nog niet geprobeerd, staat voor morgen op de planning.

Leuke review van je producten, slim dat je een stuk van je zeep afgesneden hebt. Wanneer ben je begonnen met baardzeep en shampoo, eigenlijk is de vraag bij welke lengte van je baard? Las de ingrediënten van de baardzeep en daar zitten gelukkig geen chemicaliën in.
En over de geur van de baardproducten, het is mij wel eens opgevallen dat ik zelf de geur niet meer registreer in mijn brein, omdat het en bekend luchtje is. (om te voorkomen dat je reukreceptoren overbelast raken registreert je brein voornamelijk nieuwe geuren) Maar ik hoor nog wel met regelmaat dat mijn baardolie lekker ruikt ondanks dat ik denk dat de geur er al lang uit is.

Groet Baartitude
 

Yainderidoo

Zware baard
@Mdbruin
Wat betreft die buffelhoorn kam....helemaal mee eens. Het ding (vind ik) stinkt vreselijk uit de verpakking....maar een maal in gebruik merk je er weinig of niks meer van...prima kam. Misschien moeten we dan toch ook nog maar eens een snorren kam aanschaffen Ik ben alleen bang dat ik dadelijk, net als de vrouwen, ook met zo'n tas rond loop met al mijn kammetjes en lotions en dag en nacht crème en en en enz....:confused::eek::eek:
:D
 

Mdbruin

Baard
@Baartitude goede vraag van wanneer. Relatief gezien laat. Heb al meerdere jaren een stoppelbaardje met een lengte tussen de 3-10mm. In die tijd gebruikte is af en toe gewone shampoo wat dan ook irritatie gaf. In mijn voorstel topic (+/- 3 weken terug) gaf ik aan dat ik interesse had in de barber club lijn en naar ervaringen (kwam de review van prof tegen) ben gaan zoeken. Hierdoor ben ik ook wat kieskeuriger geworden wat ik hiervoor gebruik. Door de reviews te lezen ben ik ook op de bovenstaande producten uitgekomen.

@Yainderidoo dat valt toch wel mee, denk dat de dames liever een mooi verzorgende baard zien ;)
 
Laatst bewerkt:
Iemand al ervaring met de Nivea baardproducten?

https://www.nivea.nl/shop/nivea-men...mpaign=beard-range-dec-2018&utm_medium=social

Kan me haast niet voorstellen dat het wat is...Maar ik zal eens wat ophalen.

Nee, ik heb geen ervaring met nivea beard oil. Om eerlijk te zijn, ben ik ook niet zo’n pionier die het durft te proberen. Kies meestal veilig voor een baardolie na het lezen van diverse reviews.
Maar voor hetzelfde is het een goede olie, smaken verschillen, en dat mag ook.
Ben benieuwd.
 

Brumratt

Baard
Ik kan het niet laten ook mijn collectie te delen met jullie. Erg tevreden over de producten. Aant twijfelen om nog wat balsems te kopen aangezien de bay rum bijna op is en ik die gewoon moet hebben :p

De reuzel balsem zit ook al even in mn hoofd. Zowiezo ligt de hair tonic van reuzel al onder de kerstboom dat vergt nog ff geduld dus......
 

Bijlagen

  • Verz.jpg
    Verz.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 49

Texman

Koning Baard
Ha Brumratt,
Dat is een mooie verzameling baardspullen.(Y)
Ik heb ook het e.e.a in huis. Bij mij is het verdeeld in wat ik dagelijks gebruik en wat bijzondere dingen die ik alleen gebruik bij bijzondere gelegenheden.
Maar ik vind het ook wel leuk om eens wat anders te proberen.
Texman:)>
 

Brumratt

Baard
Ja @Texman zo gaat dat ja. Ik merk ook dat ik nieuwschierig ben naar nieuwe dingen. En elke keer dat ik nieuwe geuren koop wordt ik nog nieuwschieriger naar de andere geuren....
Maargoed je kan niet alles bestellen en dat ga ik dan ook niet doen. Het kan trouwens aan mij liggen maar ik kan geen verzameling van jou vinden hier op het forum? <ook niet met de zoekfunctie> of zoek ik niet goed genoeg?

Ik vind het leuk om jullie verzamelingen te zien en ben stiekem best nieuwschierig naar een aantal producten die ik voorbij zie komen <vooral balms en zeepjes>
 

Texman

Koning Baard
Ha Brumratt,
Het klopt dat je van mij geen verzameling kan vinden.
Binnenkort ga ik weer eens een foto van mijn baard plaatsen ik zal dan gelijk mijn verzameling verzorgingsproducten tonen.
Texman:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben benieuwd.
Sturen ze alleen de olie of het hele pakket?
Volgens mij hebben ze Nivea Men Beard Oil voor de lange baard en en versie voor de stoppelbaard om de jeuk tegen te gaan. Ik ga er vanuit de lange baard versie te gaan krijgen.
Hebben ze een heel pakket? o_O
 
Banner image
Top