Wat gebruiken voor beginnende baard

RonB

Stoppelbaard
Dag allen

Net zoals 99% hier ben ik een baard aan het laten staat, staat nu 2 maanden (tussendoor laten bijtrimmen en naar de barbier geweest om bij te werken). De lengte begint nu wat langer te worden waardoor er wat verdwaalde haartjes te voorschijn beginnen te komen.

Daarom heb ik de volgende producten gekocht: murrays pomade super light & El Patron Black Seed Beard Oil Baardolie.

De baardolie heb ik nu 2-3 keer gedaan op een 5-tal dagen, de haren zijn nu een stuk minder stug geworden.

Om de verdwaalde haren mooi te houden wou ik de murrays gebruiken, is dit een goede pomade? Of beter een andere gekocht?

Heb zelf nog niet echt een idee hoe lang ik mijn baard wil laten groeien,
Denk dat het iets zal worden in de trend van met een kortere snor, omdat deze niet mooi wil groeien

coole-baarden-modellen-wallpaper-672x3721-640x354.jpg
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Niets zo veranderlijk als een mens @RonB, succes met het groeiproces
en met het gebruik van je baardproducten (Y)
Het ene moment wil je lang, het andere moment wil je kort, zo gaat het vaak
maar hou in gedachten dat kort sneller gaat dan lang ;)

Groeten Hans
 

RonB

Stoppelbaard
Welke producten zijn echte aan/afraders?
En kan je gewoon tussen de geuren switchen van dag tot dag? Of moet je er echt "rust pauzes" tussen zetten?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Welkom..! (Y)
Aanraders en afraders zijn compleet afhankelijk van smaak. En over smaak valt niet te twisten.. ;)
Afwisseling is prima te doen! Nog geen problemen mee ondervonden. Daarbij ga ik er van uit dat je de baard een paar keer per week wast..
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Switchen is totaal geen probleem, het ene product zal echter beter bevallen dan het ander :)>
 

RonB

Stoppelbaard
Sowieso was ik hem regelmatig, maar was er niet zeker van of olies, balsems, pomades enz door mekaar gebruikt konden worden.

Dan zal ik binnenkort maar wat verschillende pottekes kopen en beginnen te experimenteren :)
 

RonB

Stoppelbaard
Is het mogelijk om ergens kleinere 'testers' (5-10ml) te bestellen? Zou het nogal zonde vinden om steeds "grotere" (30-60ml) hoeveelheden te moeten bestellen om die dan uiteindelijk niet te gebruiken.
 

Zwollenaar

Zware baard
Is het mogelijk om ergens kleinere 'testers' (5-10ml) te bestellen? Zou het nogal zonde vinden om steeds "grotere" (30-60ml) hoeveelheden te moeten bestellen om die dan uiteindelijk niet te gebruiken.

@RonB, Ik ben het eigenlijk met je eens dat er "proefpakketjes" verkrijgbaar zouden moeten zijn. Zodat je later een definitieve keus
kunt maken welk baardverzorgingsproduct je voor vast wilt gaan gebruiken. Je argumenten snijden hout
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
10ml flesjes zijn er zeker. Ik ben vanochtend ook begonnen aan een nieuwe.. En als het me goed bevalt ga ik grotere flessen kopen :p

Www.mijnbaard.nl heeft ze.. Maar www.jackz.nl ook (heb ik mijn laatste bestelling bij gedaan).. Maar volgens mij zijn er wel meerdere webshops met 10ml flesjes.

Het is trouwens nooit zo dat je voor een bepaalde baard beter een olie en voor een andere baard beter een balsem of een wax kunt gebruiken. Meestal zit het verschil meer in hoe je baard er bij hangt 's ochtends. Ik kijk iedere ochtend wat mijn baard op dat moment nodig heeft.
Zit ie na wat borstelen of kammen best goed, dan doe ik r een olietje in. Steekt hij alle kanten op na het borstelen of na een nacht scheef op mijn baard te hebben geslapen heb ik vaak een wax nodig.
Of besluit ik 's ochtends nog te douchen ipv 's avonds, dan doe ik r een balsem in die ik met een kam naar beneden in mijn baard föhn.
Maar zo zullen de ochtendrituelen voor een @Hans of een @Ronald weer geheel anders zijn.
Mijn advies is daarom te beginnen met een simpele olie. Kijken wat het doet en waar je tegen aan loopt. Je zult zien dat je langzaam aan je baard leert kennen en zo precies weet wat hij nodig heeft. ;)
 

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
In het begin denk ik dat je met een baardolie (of alleen wat jojoba en/of castor olie) alleen prima uit de voeten kunt, dat verzorgt de huid, en houdt de jeuk die bij een beginnende baard hoort buiten de deur.
Als ik jouw baard zo zie, die is al voorbij het echte begin stadium, denk ik dat jij ook prima balsems en waxes kunt gebruiken. Welke je door elkaar gebruikt maakt allemaal niets uit. Je zal wel vanzelf zien dat je een voorkeur krijgt voor bepaalde merken en geuren.

Ik zelf was elke ochtend mijn baard ook nog met de baardzeep van Damn Good Soap. Of het echt voor de baard een verschil maakt weet ik niet, maar ik ben dol op het hele ritueeltje rondom de baard verzorging.
 

maximum

Zware baard
Sluit me aan bij Arjay en Ronald(Y)Ik zeg altijd maar zo 'ieder baardje een ander riedeltje' ;)..Je zult er zelf je weg in moeten vinden:)Overigens welkom Ron op het baardigste forum van nederland:DSucces op je baardreis(Y) Let it grow:)>
 
Banner image
Top