Wanneer was jullie baard volledig ontwikkeld?

scott

Stoppelbaard
De reden waarom ik dit topic start, is omdat ik als 28jarige mij nog steeds de vraag stel komt het nog?
Ik ben zoals alles wat beharing betreft, komt het bij mij nu eenmaal wat later.
Als ik vroeger in de middelbare school zat, hadden sommige al baardgroei op hun 16de, bij mij begon dit pas echt aan mijn 25jaar.
Ik heb nu een sik, snor en kinbaardje. Alleen is het nog te weinig om iets te laten staan. Maar het positieve is, ik zie elke maand nog haren bij komen.. Mijn vader en broer kunnen een baard laten staan. Nu vraag ik mij af, kan het nog of zijn er nog mensen die het pas op hun 30ste of later hadden?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Kan ik moeilijk beantwoorden.
Pas op mijn 46 begonnen en het kwam redelijk vlot.
Ligt ook aan de genen. Ik had ook liever nog wat vollere groei gehad, maar we zijn voor onszelf altijd veel kritischer dan voor anderen.
Advies: niet spiegelen aan anderen. Elke baard is uniek, dus ook de jouwe ;)
 

Texman

Koning Baard
Ik ben begonnen op mijn 21e jaar. Als je even kijkt naar de foto's die ik geplaatst heb in "De baard van Texman" dan kan je zien dat het bij mij ook niet gelijk heel vol was. Dat heeft best wel een tijd geduurd maar ik heb het gewoon zijn gang laten gaan. Vanaf mijn 30ste was de boel aardig vol.
De jaren daarna is het ook steeds voller geworden. Ook ik sluit mij aan bij wat @Cowboy hierover heeft gezegd. Laat eens een foto van je baard zien dan kunnen we je nog beter adviseren.
Succes Texman:)>
 

Renem

Volle Baard
Volgens mij is mijn baard nog vol in ontwikkeling en ik ben toch al ruim de 40 gepasseerd.
Soms een twee wekenbaardje in vakanties, maar verder vooral met een unshaved look door het leven.

Vier maanden geleden besloten de baard nu een keer langer te laten groeien en ik heb het idee dat niet eerder de dichtheid heb gehad die ik nu zie.

Komt tijd, komt baard dus... (Y)

Vriendelijke groet, René
 

zenn

Zware baard
Grappige dat je hierover begint, want 'k had het er laatst met m'n zwager over... Op m'n 16e schoor 'k mij een drietal keer in de week, terwijl er gasten waren die toen al dikke baardgroei hadden; een gozer van Afghaanse afkomst had einde van de dag een stoppelbaard. Rond m'n 21e kon 'k eindelijk bakkebaarden laten staan, na 4 weken niet scheren. En nu rond m'n 30e heb 'k zelf m'n baard laten staan, waarbij het groeit als kool... Mijn zwager (zelfde leeftijd als mij) liet ook zijn baard laten staan, na twee maanden zichzelf maar weer geschoren omdat hij een vlassnorretje en wat plukjes haar hier en daar had. Dus je weet niet hoe het groeit van te voren, gewoon uitproberen.
 

scott

Stoppelbaard
Inderdaad, het is bij iedereen anders. Heb nu momenteel de baardgroei vergelijkbaar met die van johnny depp. Maar ik zit momenteel nog met een kaal plekje in het midden van mijn kin. Dit frustreert me telkens als ik het eens wat langer laat staan. Omdat het niet echt oogt.. Ik merk dat alles steeds voller word, daarom zal ik nog wat geduld moeten hebben vrees ik :(
 

Hartenheer

Zware baard
Toen ik 18 was had ik al een stevige baard.
Vond het bepaald niet leuk.

Op toen ik echt volwassen werd, moest ik me 2x per dag scheren anders zag ik eruit als een zwerver.
Sinds dien mijn baard {voor mijn werk kort} laten staan.
Sinds ik niet meer werk lekker laten groeien die hap
 

DaanBaard

Baard
Plekjes heeft iedereen in het begin.
Bekijk de topics maar eens.

Bij vele is het uiteindelijk toch een volle baard geworden.

Zet hem op ! :)>(Y)
 

Dee4WR

Baard
Ik ben nu 41 en heb sinds mijn 22e een baardje, ringbaard of sik met snor. Ik heb sinds mijn 15e al baardgroei waarschijnlijk geërfd van mijn vader. De laatste jaren is baard wel voller geworden alsmede grijzer haha..... Foto is van zomer 2017...
IMG_20170621_131524.jpg
 

GHS

Stoppelbaard
De reden waarom ik dit topic start, is omdat ik als 28jarige mij nog steeds de vraag stel komt het nog?
Ik ben zoals alles wat beharing betreft, komt het bij mij nu eenmaal wat later.
Als ik vroeger in de middelbare school zat, hadden sommige al baardgroei op hun 16de, bij mij begon dit pas echt aan mijn 25jaar.
Ik heb nu een sik, snor en kinbaardje. Alleen is het nog te weinig om iets te laten staan. Maar het positieve is, ik zie elke maand nog haren bij komen.. Mijn vader en broer kunnen een baard laten staan. Nu vraag ik mij af, kan het nog of zijn er nog mensen die het pas op hun 30ste of later hadden?
[DOUBLEPOST=1584457067][/DOUBLEPOST]Bij mij komt/kwam het ook zeker laat op gang.
Mijn opa en vader hebben vrijwel geen baardgroei. Het meeste kwam na mijn 30. Nu ook net in het proces van laten groeien. Niet goed voor je zelfverzekerdheid weet ik uit ervaring
 

Macx

Baardaap
De reden waarom ik dit topic start, is omdat ik als 28jarige mij nog steeds de vraag stel komt het nog?
Ik ben zoals alles wat beharing betreft, komt het bij mij nu eenmaal wat later.
Als ik vroeger in de middelbare school zat, hadden sommige al baardgroei op hun 16de, bij mij begon dit pas echt aan mijn 25jaar.
Ik heb nu een sik, snor en kinbaardje. Alleen is het nog te weinig om iets te laten staan. Maar het positieve is, ik zie elke maand nog haren bij komen.. Mijn vader en broer kunnen een baard laten staan. Nu vraag ik mij af, kan het nog of zijn er nog mensen die het pas op hun 30ste of later hadden?

Ik ben serieus begonnen op m'n 65ste en een poging gedaan op m'n 22ste, daarmee gestopt na een aantal weken van rottige opmerkingen, misschien achteraf waren die mensen jaloers of zo, maar op die leeftijd ben je niet al te zelfverzekerd en doen negatieve opmerking je al snel besluiten om maar weer te scheren om
niet de kans te lopen om weer dat rot gevoel te krijgen als mensen zulke opmerkingen maken. Het was eigenlijk maar één persoon, maar ik weet het nu nog waar het was en wie het was en op welke dag het was en wat voor weer het was, zoveel impact had dat op mij. Gewoon een klote ervaring was dat en toch al ruim 43 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
M

McSol

Guest
Ik heb inmiddels geleerd om negatieve commentaar te gebruiken en om te zetten naar iets positiefs. Dan deren bepaalde dingen je niet zo meer.
De groei van haar is bij iedereen verschillend en misschien dat ik mij altijd om de (kleine) twee weken schoor dat het nu bij mij voller lijkt? Ik weet het niet maar bevalt me wel...

Geduld lijkt toch nog altijd het beste te zijn. Het komt zoals het komt!
 

Texman

Koning Baard
Zo is het en dat geldt ook voor veel andere dingen in het leven volg je hart dat is meestal het beste ;).
 
Banner image
Top