Wanneer naar barbier

Weeble

Volle Baard
Dat is heel persoonlijk. Over het algemeen geven we als advies om daar een paar maanden(!) mee te wachten.
Maar als jij zelf je baard te lang of te oncontroleerbaar is (wat niet goed te maken is met wax) raadpleeg je eerste het Baardforum-hulplijn in voor advies, voordat je naar de barbier gaat ;)
 

Texman

Koning Baard
Al enkele jaren scheer ik mij een stoppelbaard, deze keer heb ik beslist om hem te laten groeien. Mijn laatste scheerbeurt datteerd van 26 juni en ik vroeg mij af wanneer ik de eerste keer naar een barbier moet?
Bekijk bijlage 12684 Bekijk bijlage 12685
Ha @koshi1975 ,
Welkom op ons forum leuk dat je mee gaat doen.:)
Wanneer je voor het eerst naar de barbier moet is sterk afhankelijk van de soort baard die je graag wil hebben.
Is het een korte volle baard dan raad ik je aan te wachten tot dat je 3 maanden je baard hebt laten staan.
Je kan dan goed zien hoe je baard is uitgegroeid en in overleg met de barbier een model uitzoeken wat bij jou baardgroei past.
Wil je echter een langere baard dan dan heb je daar op zijn mist een half jaar voor nodig. Het betekend niet dat je dan helemaal niets aan je baard mag doen.
De hals en de wangen mag je b.v. wel schoon houden. Ook mag je de wat ver uitgroeiende haren wat in korten.
Maar boven alles is groeien de boodschap.
Persoonlijk zou ik eerst gaan voor de korte volle baard. Na de eerste knipbeurt bij de barbier kan je baard als je dat leuk vind langer laten worden.
Succes met je baardreis en hou ons op de hoogte zodat we tussentijds kunnen adviseren.
Texman :)>
 
Banner image
Top