Wanneer is een baard een baard?

M

McSol

Guest
Nu ik mijn baard laat groeien vroeg ik mij opeens af wanneer je baard een echte baard is.

Er zijn zoveel verschillende vormen, maten en soorten baarden namelijk.

Een stoppelbaard is dat dan een echte baard of gewoon je slordige ongeschoren 3 dagen "kop"?

Ik ging er altijd met de tondeuse over na een anderhalve week tot twee weken, zodra de irritatie bij mij begon zeg maar. Is dat dan een baard of een halve baard?

Is een baard voor de één een mooie volle baard en voor de ander een stoppelbaardje al een echte baard?

Wanneer is een baard een baard?
 
W

Wanderoe

Guest
Tja... glad geschoren is geen baard... ik ben van mening dat een stoppelbaard wel tot baard gerekend mag worden. Maar he ik liep vaker wel dan niet met zon slordige look. Vond en vind ik nog steeds erg cool.

Ik denk dat je van een baard kan gaan spreken als ie een maand of 6 gegroeid heeft... misschien een keer bijgewerkt door een barbier...

Maar voor mij is een baard een baard als er haren op het gezicht zitten... en niet glad geschoren.

Maar heb je al geduckducked naar wat een echte baard is? ;)

Ik volg enkele channels op youtube met mannen die baarden hebben en dan vind ik de baard van DuffyAG nog wel de dikste/beste baard.

Voor iedereen is het anders wanneer een baard een echte baard is...
 

Daaf

Baard
Een stoppelbaard is dat dan een echte baard of gewoon je slordige ongeschoren 3 dagen "kop"?

What's in a name?

Wat mij betreft is een stoppelbaard een baard, en mag alleen de eigenaar van de gezichtsbeharing bepalen of het wel of géén baard is. Het spelletje "wie heeft de langste" is zo kleuterschool, waarom zou je tegen iemand met een stoppelbaard willen zeggen dat het geen echte baard is? Ik heb in ieder geval niemand voor nodig kan ik prima zelf bepalen dat ik een baard heb. (Y)


En geen baard, omdat je nooit bij een barbier bent geweest..?!? o_O
 

Weeble

Volle Baard
Volgens mij heb ik een soortgelijke topic gezien.
Een conclusie waar veel Baardforummers zich in konden vinden; 'Als je je baard kunt zien in je schaduw, is het een echte baard'(Y)
 
M

McSol

Guest
Volgens mij heb ik een soortgelijke topic gezien.
Een conclusie waar veel Baardforummers zich in konden vinden; 'Als je je baard kunt zien in je schaduw, is het een echte baard'(Y)
Daar sluit ik me graag bij aan! Goed antwoord!
 
Banner image
Top