Waarom gebruik je juist dit product?

Hartenheer

Zware baard
Wat een titel hè.
Lees allemaal losse ervaringen met producten.
Als je starter ben met baardproducten zie je door het bos de bomen niet meer.

De ene baardwax blijft korrelig, de andere is net gel :eek:
Weer andere zijn slecht voor je huid en haar.:confused:
En dan heb ik het nog niet eens over de baardolie.:)>

Zelfs ik die bijna 60 is heeft pas ontdekt dat er voor de baard aparte producten zijn je baard te onderhouden. {ja ik weet het, stom :D}
En zou het leuk vinden om ook positieve ervaringen te kunnen lezen, en vooral waarom dit product.

Het zou bijzonder leuk zijn als men hieronder zou schijven waarom men juist een bepaald merk gebruikt. Gebruikers gemak enz.
Of en wat men geprobeerd heeft, en om welke reden men ermee gestopt is.

Dan staat het verzameld in één topic,
Makkelijk voor starters, en oude mannetjes :p:)>
 

Freddeh

Baard
Rond november 2016 won ik via Facebook een paar kleine flesjes baardolie van Carpentarius, die roken in eerste instantie wel oké. Niet spectaculair, maar gewoon oke. Wat me alleen begon te storen was dat de baardolie van hun eigenlijk maar uit één sterke geur bestond en je daardoor heel de dag rook naar respectievelijk tea tree, rozemarijn of lavendel (afhankelijk van welke variant olie je koos voor die dag). De geur was sterk en op een gegeven moment ben ik er zelfs wat misselijk van geworden. Die gebruik ik dus niet meer.

Voor die tijd kocht ik al eens een flesje Woody baardolie van MijnBaard. Prettige geur en niet heel de dag een boomstam in je neusgaten zeg maar. Na de flesjes van Carpentarius heb ik dezelfde Woody weer besteld en ruik ik nu weer als een houtzagerij, lekker!

Ik heb een tijdje de Dragons Head baardbalsem van Mad Viking gebruikt, lekker zoete geur. Absoluut een aanrader, maar het is nét niet iets dat bij mij hoort op een of andere manier. Persoonlijk houd ik erg van de geur van gezaagd hout.

Naar aanleiding van een filmpje van Gray Bailey (the Sultan of Silver) heb ik eens mijn eigen baardgroei olie gemaakt. Hij presenteert het alsof het goed zou doen aan je baardgroei, met als mogelijk nadeel dat je de hele nacht naar een salade ruikt. Het is 75% wonder/castorolie en 25% rozemarijnolie. Uiteindelijk helpt het je niet voor je baardgroei (mij in ieder geval niet). Je smeert het er 's avonds in zoals je ook met normale baardolie doet en 's ochtends ruik je het niet meer en douche je het er zo uit.

Mijn voorkeur ligt op dit moment bij de Woody producten van MijnBaard, wellicht wissel ik nog naar andere producten, maar de houtgeur staat me erg aan:)>(Y)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik gebruik TE veel verschillende merken en producten door elkaar heen om daar een welbepaalde opsomming met pro en contra van te kunnen maken :oops:

Rode draad bij mij is dat ik ook fan ben van hout en rokerige geuren.

Valt een bepaald product me mee dan blijf ik dat aankopen, valt iets me tegen dan stop ik daar mee.

Maar.............aangezien de smaken van iedereen verschillen, het effect van de producten op elke baar anders zijn en de diversiteit van de producten tegenwoordig zo groot is, vrees ik dat het niet makkelijk zal zijn om al deze visies in één topic te bundelen.

Succes alvast (Y)
 

Hartenheer

Zware baard
Ik gebruik TE veel verschillende merken en producten door elkaar heen om daar een welbepaalde opsomming met pro en contra van te kunnen maken :oops:

Rode draad bij mij is dat ik ook fan ben van hout en rokerige geuren.

Valt een bepaald product me mee dan blijf ik dat aankopen, valt iets me tegen dan stop ik daar mee.

Maar.............aangezien de smaken van iedereen verschillen, het effect van de producten op elke baar anders zijn en de diversiteit van de producten tegenwoordig zo groot is, vrees ik dat het niet makkelijk zal zijn om al deze visies in één topic te bundelen.

Succes alvast (Y)
Dan kan je juist het verschil tussen de verschillende merken vertellen.
Gebruikers gemak, blijft de baard met de wax goed/lang in model, blijft de geur lang hangen, is de olie lekker in gebruik of moet je het meerdere keren aanbrengen. Krijg je een vette baard van het product enz. :p
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Juist niet, aangezien het effect op elke baard(haar) anders is.

Ook gebruiksgemak is relatief. De ene vindt een half uur 's morgens een korte tijd en dus makkelijk om bepaalde producten te gebruiken, de andere wil er graag op 5 minuten van af zijn.

De wax een lange baard lang in model houden tegen een korter exemplaar scheelt ook een hoop

etc, etc........

Maar zoals gezegd, zij die hier wel hun producten allemaal willen vergelijken, ge gerust en zeker en vast jullie gang ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik ben het wel met @Cowboy eens. Er bestaat een lijst met alle baardproduct-fabrikanten, zowel groot als zeer klein en dat zijn er wereldwijd vele duizenden, dus.......succes! (Y):p
 

JeroenP

Volle Baard
ik denk dat de meeste forum-leden wel iets van Grave before shave in de kast hebben staan. Nu heb ik alleen nog ervaring met de Bay-rum balm en ik vind die persoonlijk erg fijn. Het smeert lekker goed uit in je handen en het ruikt heerlijk. En omdat ik Grave before shave zo fijn vind bestel ik deze week de caramel mokka en nog een tweede geur. Tevens ga ik een olie van GBS proberen. Dus voor een beginner zou ik zeggen probeer eens GBS.

Nu heb ik ook nog de Reuzel balm staan. Hoewel de geur heerlijk is en de balm een goede hold geeft vind ik het uitsmeren tussen mijn handen niet fijn en wat plakkerig.

dus ja ik ga meer van Grave before shave bestellen en nee de Reuzel balm bestel ik niet weer...
 

Weeble

Volle Baard
Baardolie: Hiervoor gebruik ik een eigen recept:

- 33% jojoba, 33% amandel, 33% castor
- 12 druppels rozenhout
- 4 druppels kajapoet
- 4 druppels tea tree
- 3 druppels eucalyptus

Baardbalsem:

Voor de 'hold' gebruik ik mijn eigengemaakte baardbalsem.
Ga ik voor de huid- en haarverzorging, dan gebruik ik Proraso beardbalm (heeft ook een lekkere frisse geur!).

Baardwax:

Ik gebruikte voorheen Woody's baardwax, maar het aanbrengen en verdelen van de wax vind ik vrij lastig.
De laatste tijd gebruik ik vaker Murray's Pure Australian Beeswax. Deze is goed smeerbaar en heeft een goeie hold voor al die springerige haartjes van mij:)>
 

Hartenheer

Zware baard
Kijk dit zijn leerzame {eigen} ervaringen waar we als starter mee wat kunnen. (Y)
Voor ieder persoonlijk, wat de ene sterk vindt ruiken, is een ander juist naar op zoek.
Bedankt, en hoop dat er nog vele zullen volgen.
 

JeroenP

Volle Baard
Helemaal mee eens. Maar als starter moet je ergens beginnen. Er is inderdaad zo enorm veel te verkrijgen...Het is en blijft proberen.
 

GlennBG

Volle Baard
Omdat bestaande producten best prijzig zijn en het goedkoper (en leuk!) is, ben ik begonnen met het zelf maken van Beardwax/beardbalsem:

4 theelepels sheabutter
4 theelepels beeswax
4 theelepels pure cocconutbutter (geurloos)
4 theelepels Arganolie
2 druppels patchouli essentiële olie
2 druppels ceder essentiële olie
2 druppels pine essentiële olie
2 druppels bergamot essentiële olie
2 druppels teatree essentiële olie

Getracht een 'Woody' geur te maken wat aardig is gelukt.
Ik ben er blij mee in ieder geval
 

Hartenheer

Zware baard
Omdat bestaande producten best prijzig zijn en het goedkoper (en leuk!) is, ben ik begonnen met het zelf maken van Beardwax/beardbalsem:

4 theelepels sheabutter
4 theelepels beeswax
4 theelepels pure cocconutbutter (geurloos)
4 theelepels Arganolie
2 druppels patchouli essentiële olie
2 druppels ceder essentiële olie
2 druppels pine essentiële olie
2 druppels bergamot essentiële olie
2 druppels teatree essentiële olie

Getracht een 'Woody' geur te maken wat aardig is gelukt.
Ik ben er blij mee in ieder geval
Is er een erg groot verschil met de verkrijgbare baardolie?
Als je overal {bv} minimaal 100ml van moet aankopen wordt het nog een prijzige hobby om zelf te maken
 

Weeble

Volle Baard
@Hartenheer: Alle ingredienten bij elkaar kost meer dan een flesje olie of blikje balsem.
Echter kun je met deze ingredienten wel veel meer flesjes en blikjes maken.
Bovendien heeft H&B vaak 2 voor 1 acties (of tweede product € 1), dus de kosten zijn te drukken!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Jammer dat juist de personen met veel ervaring het laten afweten.
Ik denk niet, dat @Cowboy en ik het af laten weten, maar het is echt ondoenlijk om zelfs maar tientallen soorten producten te beoordelen, al is het alleen maar omdat smaken verschillen en ieders huid en haar anders reageert.
[DOUBLEPOST=1485211440][/DOUBLEPOST]
Is er een erg groot verschil met de verkrijgbare baardolie?
Als je overal {bv} minimaal 100ml van moet aankopen wordt het nog een prijzige hobby om zelf te maken
Ja, het verschil is voornamelijk, dat je bij eigen productie zeker weet, wat je mengt en het is een stuk goedkoper (en leuker). Zoals @Weeble al aangaf; de eerste investering is groter, maar de hoeveelheid is dat ook, dus je kunt veel langer vooruit.
 

JeroenP

Volle Baard
het is gewoon proberen je merk te vinden,maar volgens mij doen een paar merken het goed bij iedereen...
 
Banner image
Top