Waarom een baard?

Ivan

Volle Baard
Ik ging vrijdag met mijn beste vriendin een lange fietstocht maken. Ze zei dat anderen nogal wat kritiek hadden op mijn baard, en dat ze die zelf ook niet mooi vindt. :oops::oops: Nu is het wel zo dat anderen dikwijls ook bepaalde kapsels of kleding laten zien die ík absoluut niet mooi vind. Denk bijvoorbeeld aan die gescheurde jeansbroeken, die je vooral een tiental jaar geleden heel veel zag. Als anderen kritiek mogen geven op mijn baard, waarom zou ik dan geen kritiek mogen geven op anderen hun kledingstijl? :rolleyes:

Voor mij is een bijkomende reden om een baard te laten staan: me afzetten tegen maatschappelijke druk, laten merken dat ik géén slaaf van de mode wil zijn.

Rateliff

Baard
Sommige dingen zijn smaak. Een baard natuurlijk ook, gaat erom dat jij je er goed bij voelt. Echter wanneer iemand echt om je geeft zijn ze natuurlijk vrij om aan te geven wat ze zien. Zelf heb je soms een blinde vlek voor iets wat jezelf aangaat en bedoelen ze het goed.

Je zou ook kunnen vragen wat ze zouden aanraden aangezien je wel graag een baard wilt, dan neem je de adviezen te harte en kun je voor jezelf beslissen er wel of niets mee te doen. Mensen die echt dicht bij je staan hebben doorgaans vaak het beste met je voor..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Giant

Zware baard
Ruim 30 jaar geleden heb ik mij eens ingeschreven bij een uitzendbureau. Ik kreeg van de dames aldaar een dringend verzoek om mijn krulsnor af te scheren.
Dat zou het makkelijker maken mij te bemiddelen.
Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.
Ik hún duidelijk gezegd dat dat voor mij geen optie was. Toen werden ze kwaad en wilden mij niet meer inschrijven.
Een week later had ik een sollicitatiegesprek bij de werkgever waar ik nog steeds werk.
De snor was een van de onderwerpen in het sollicitatiegesprek gesprek. Ik viel daardoor wel op tussen de andere sollicitanten.
Dus een extra reden om hem nooit af te scheren

Ivan

Volle Baard
Je zou ook kunnen vragen wat ze zouden aanraden aangezien je wel graag een baard wilt, dan neem je de adviezen te harte en kun je voor jezelf beslissen er wel of niets mee te doen. Mensen die echt dicht bij je staan hebben doorgaans vaak het beste met je voor..

Wat mijn beste vriendin me zou aanraden, is overduidelijk: mijn baard gewoon afscheren. Maar juist dát zie ik dus absoluut niet zitten. Je kunt niet van baard veranderen op dezelfde manier als je van kledij verandert. Een jarenoude baard groeit niet op één dag terug nadat je hem hebt afgeschoren. Ik heb wel gezegd dat ik in het najaar mijn baard nog eens wat zal laten bijknippen. Volgens mijn huidige plan zal dat in november zijn.

Drent

Baard
Mijn dochters vroegen een paar keer (na even een weekje niet scheren) of ik geen baardje wilde laten staan "want ik denk dat het je goed staat".
In oktober was mijn echtgenote een week weg en zat er ineens een grijs baardje onder de kin.
Inmiddels is iedereen er aan gewend en ben ik zelf ook happy met het resultaat (en de positieve reacties)
Het onderhouden kost wat meer tijd, maar dat heb ik er voor over.

Texman

Koning Baard
Mijn dochters vroegen een paar keer (na even een weekje niet scheren) of ik geen baardje wilde laten staan "want ik denk dat het je goed staat".
In oktober was mijn echtgenote een week weg en zat er ineens een grijs baardje onder de kin.
Inmiddels is iedereen er aan gewend en ben ik zelf ook happy met het resultaat (en de positieve reacties)
Het onderhouden kost wat meer tijd, maar dat heb ik er voor over.
Fijn dat het goed gaat met je baard volhouden dus (Y):)>

michel713

Stoppelbaard
Причина 1: Мне надоело бриться два раза в неделю.
2-е: меня тоже утомило это детское личико.
3-й: женщины входят :))
4-й способ: средство отпугивания собак, но оно совершенно не работает. Но должен сказать, с тех пор моя жена стала лучше слушаться.
5. Наконец-то меня стали воспринимать всерьез как мужчину, или мне так кажется.
Отличный пост! В любом случае, здесь также кроется причина, по которой люди выбирают стиль "ради себя".

Вы полностью согласны со своей естественной идеей. Pour moi, la barbe, c'est l'acceptation de soi, de qui l'on est au naturel. Это всё ещё вопрос возрождения в соответствии со стандартами навязанного предприятия, или даже в мире это вопрос успеха и стандартизации.

Плюсом является форма медитации. Ритуал барбекю – омовение, обмазывание, нанесение масла – способствовал недавнему спариванию и началу вечера. Это ритуал, частью которого вы являетесь.

Не волнуйтесь, это вопрос свободы интерьера и гармонии в способе его реализации. Кроме того, есть и дополнительные преимущества, которые вы можете упомянуть.

Banner image