Waarom een baard?

Hartenheer

Zware baard
Topic gemist :oops:

Waarom een baard?
Dit had ik al in mijn eigen topic geschreven.

Mijn baardgroei begon al heel jong. Op mijn 18e had ik al een stevige baard. Zat toen nog volop in de studie{s} en was geen probleem.

Toen ik nog werkte moest ik vaak hoge bobo's en artiesten uit de gehele wereld ontvangen. In eerste instantie moest ik me geschoren presenteren
.
Aangezien ik een enorme sterke baardgroei had, moest ik me minimaal 2x per dag scheren om netjes te blijven.
Dit koste mijn huid, en heb toen een baard laten staan. De werkgever was niet niet blij mee, maar na wat praten gaven ze me gelijk en mocht de baard laten staan.

Het geluk is dat de kapper die ons op het bedrijf knipte ook goed baarden kon onderhouden, dus liep er altijd netjes bij.
 

Texman

Koning Baard
Reden van mijn baard is dat ik baarden sowieso mooi heb gevonden maar de doorslag is bij mij toch wel een gebeurtenis die veel impact heeft gehad. Begin dit jaar werd bij mij prostaatkanker ontdekt, een ‘oude mannen’ ziekte op 53 jaar. Het bleek goed mis dus afgelopen augustus geopereerd en alles eruit. Reden om sinds die tijd mijn eigen weg te gaan waar in mijn ogen een baard bij hoort en zover mogelijk lak te hebben aan wat andere zeggen/denken/vinden want ben er inmiddels achter dat er belangrijker zaken zijn. In dit geval dus ook een baard.
Dit is inderdaad een erg confronterende gebeurtenis die je niet zomaar even uit je gedachten zet. Heel goed dat je nu voor jezelf kiest en dat je gaat doen wat je altijd al wilde doen (een baard)(Y) er is ongetwijfeld nog veel meer te ontdekken. Ga het nieuwe jaar dus positief in, dat is ook goed voor je gezondheid en dus voor je baard.
Sterkte en succes Texman:)>
 

Eric65

Baard
Dit is inderdaad een erg confronterende gebeurtenis die je niet zomaar even uit je gedachten zet. Heel goed dat je nu voor jezelf kiest en dat je gaat doen wat je altijd al wilde doen (een baard)(Y) er is ongetwijfeld nog veel meer te ontdekken. Ga het nieuwe jaar dus positief in, dat is ook goed voor je gezondheid en dus voor je baard.
Sterkte en succes Texman:)>
Thanx (Y)
 

Ardjan

Baardaap
Reden van mijn baard is dat ik baarden sowieso mooi heb gevonden maar de doorslag is bij mij toch wel een gebeurtenis die veel impact heeft gehad. Begin dit jaar werd bij mij prostaatkanker ontdekt, een ‘oude mannen’ ziekte op 53 jaar. Het bleek goed mis dus afgelopen augustus geopereerd en alles eruit. Reden om sinds die tijd mijn eigen weg te gaan waar in mijn ogen een baard bij hoort en zover mogelijk lak te hebben aan wat andere zeggen/denken/vinden want ben er inmiddels achter dat er belangrijker zaken zijn. In dit geval dus ook een baard.
Wat een heftig gebeuren @Eric65. Sterkte kerel!

Die baard staat je goed! :)>(Y)
 

tijn

Zware baard
Leuk om de redenen voor een baard van zo veel mannen te lezen.
Bij mij is het ook al van jongs af aan een wens geweesd om een baard te hebben.
Helaas op jongere leeftijd niet echt gezegend met baardgroei.
Op een gegeven moment gewoon gedacht ik kijk wel wat het wordt en laat de natuur gewoon zn gang gaan.
En ja hoor het geduld word beloond.
 

Mrgourmet

Baard
Ik heb sinds mn 20er jaren al een stoppel baard. Om de 4 dagen schoor ik me. Rond 2016/17 begon ik opeens in te zien dat ik eigenlijk baarden gewoon heel mooi en 'mannelijk' en 'krachtig' vind staan. Ik ging dus experimenteren met..... laten groeien. Kwam in 2016/2017 geloof ik hier op het forum omdat ik een handlebar snor wilde proberen. Heb digitaal wat leuke mensen voorbij zien komen. Sinds zomer 2018 scheer ik me om de twee dagen kaal. Omdat ik merkte dat er op mijn achter hoofd n flink eiland vormde hahaha.
Vind combinatie kaal met n verzorgde baard ook heel tof. Ik denk niet dat ik mn baard ooit nog weghaal, want vind mezelf er echt vaag uitzien zonder de baard. Dus waarom? Vind het gewoon echt oprecht mooi staan bij een man. Groeten en geniet van je baard, maatjes!
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ik denk niet dat ik mn baard ooit nog weghaal, want vind mezelf er echt vaag uitzien zonder de baard. Dus waarom? Vind het gewoon echt oprecht mooi staan bij een man. Groeten en geniet van je baard, maatjes!

Mooi gezegd, daar ben ik het helemaal mee eens.

Zelf heb ik eigenlijk altijd (zo lang ik me kan herinneren) de wens gehad om ooit nog eens een baard te hebben. Het heeft lang geduurd, maar hij is er nu en is een vriend voor het leven. Ik kan me zonder niet meer voorstellen, de baard hoort bij mij. En inderdaad: het staat bij heel veel mannen echt mooi! :)>(Y)(Y)
 
Voor mij is mijn baard een uiting van een nieuwe fase in mijn leven. Meer voor mezelf kiezen , minder de meningen van anderen mijn leven in laten komen. Zijn wie je wil zijn. Maar ook vind ik het mooi om op mijn leeftijd een baard te hebben. Het staat vaak heel erg goed bij mannen op middelbare leeftijd. Het staat vaak stoer en vrijgevochten.
 

OGHazeJs

Stoppelbaard
De reden dat ik mijn baard laat groeien heeft deels te maken met het feit dat ik baarden altijd mooi, krachtig en wijs er uit vond zien. Daarnaast ben ik sinds 12 oktober 2019 vader van een prachtig mannetje en vind een baard daardoor ook symbolisch! Oh en niet te vergeten hoe lekker het is om je niet te hoeven scheren, of hoe fijn het is om er in te kroelen.
 

Giant

Zware baard
Waarom een snor en sik?
Helemaal zonder snor ben ik nooit geweest. De grootte heb ik altijd laten afhangen van de mening van anderen.

De laatste jaren is er veel gebeurt en veranderd. Ik ben voor mijzelf gaan kiezen en dus ook mijn eigen keuzes gaan maken. De mening van anderen is minder belangrijk geworden.
Een wens die ik altijd al had was een flinke krulsnor. Die is nu in wording. En daar ben ik erg blij mee.
Ik merk nu al dat ik daardoor (en mijn lengte van 2.04 mtr) flink begin op te vallen maar dat kan mij niets meer schelen. De snor en sik horen bij mij.
Stiekem vind ik het opvallen ook wel leuk.
 

Renem

Volle Baard
Sinds een jaar of 30 niet meer dagelijks geschoren uit luiheid.

Altijd niet niets en altijd niet iets.

In februari 2018 mijn baard laten staan omdat ik begon met een fotobaardenproject.
Ik was van mening dat ik al die baardbroeders niet goed kon ontvangen als ik zelf een babyface had.

Die baard heb ik ruim anderhalf jaar laten groeien tot ergernis van thuis- en werkfront.
Regelmatig naar de barbier geweest om het netjes te houden, maar toch: dat jaar zou ik vol maken.

Inmiddels is er weer een stuk van af en dat doet het beter in mijn werksetting.
Om eerlijk te zijn voel ik me er zelf ook prettiger bij.
Het thuisfront hoor ik er niet meer over, dus dat zal wel ok zijn. :rolleyes:

Voorlopig dus nog baard, ik kan me mezelf niet meer voorstellen zonder. :)>
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik heb al veel vaker een baard gehad in verschillende lengtes en vormen en

vroeger ook een tijd alleen een snor met HELE GROTE bakkebaarden [ was toen mode :D ]

De laatste paar jaar een korte stoppelbaard aan de zijkanten en een iets langere sik.

Aantal weken geleden had ik een tijd dat ik mij erg slecht voelde en zeker geen zin

en energie om de zijkanten bij te werken, dus het werd langer en langer.

Toen weer eens besloten het maar weer een tijd te laten gaan en ik moet zeggen

dat ik de smaak weer behoorlijk te pakken heb :p

---
 
Banner image
Top