Waarom een baard?

Robst

Baard
Het begon twee jaar geleden op vakantie in Kroatië ,het vakantiegevoel van rust zee en niet scheren omdat het van de baas glad en verzorgt er uit moet zien geen stoppels of 3 dagen baard. Maar na 1,5 week stond er al een flinke laag. Gegeven moment gingen we uit eten en had ik toch maar alles er afgeschoren. Bleek tot m'n verbazing iedereen het mooi te vinden en mijn vrouw vond het ook zonde dat ik het er af had gehaald. Goed na een jaar het trimmen op 12 mm had ik zo iets van kijken hoe staat het als het langer is. Het groeit hard en om de 6 weken ga ik naar de barbier om het geheel strak te houden. Tot mijn verbazing viel de reactie op m'n werk mee over de baard lengte en ga dus kijken hoe het bevalt als het nog langer is. Het is eerder ingekort dan weer langer gegroeid de tijd zal het uitwijzen.
 

Weeble

Volle Baard
Bij mij begon mijn eerste baard ook op vakantie. Voor het eerst naar Azië.
Uit nieuwsgierigheid 'hoe een baard er bij mij uit zal zien', maar ook uit gemakt had ik mijn scheerspullen thuisgelaten.
Bij thuiskomst kwam ik voor velen met een grote verassing thuis!

Als iemand aan mij vraagt 'waarom een baard'?
Het staat goed en het is heerlijk om doorheen te strijken:D
 

Larik

Stoppelbaard
Omdat het mannelijk is. Staat goed bij mooie kleding, horloge, glas bier. Geef een eigen uitstraling en karakter. En het is ook best makkelijk, eens per week/2 weken bij trimmen. Maar daar ga ik mee stoppen.
 

JeroenP

Volle Baard
na jarenlang mijn baard kort gehouden te hebben was ik erg benieuwd of langer ook stond en zo begon de baardreis. Ik merk dat mensen onbewust toch meer naar je gaan opkijken. Erg leuk...
 

komodo

Baard
Ik ben nooit zo van het scheren geweest, behalve dan met een open scheermes. Maar ik liep vaak met een baard van een aantal dagen rond. En eigenlijk vind ik dat, op mijn gezicht, er onverzorgd uitzien. Nu heb ik besloten een baard te groeien en als ik naar de verschillende foto's kijk dan kan dat er wel heel gedistingeerd en verzorgd uitzien. Dus dacht ik, kom laat ik eens gek doen en er een groeien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 

Peter1971

Baard
Vorig jaar een baard hebben rond deze tijd was high season, hoewel ik nooit van de mode ben/zal zijn.....doe ik soms onbewust mee blijkbaar.
Ik merkte dat als ik in contact kwam met een bebaarde""dat je ging checken""hoe zijn zijn lijnen, front, zijkant.,. ik vind dat je als baardman iets meer overwicht afdwingt...ik zei gekscherend tegen een collega ""als ik een baard had gehad, had hij me wel geloofd"" sindsdien liet ik hem groeien, dat was maart 2018 tot sept2018 afgeschoren/stomstomstom/ gelijk weer laten groeien derde week sept 2018 tot nu, over dat afdwingen merk ik zelf nog steeds niks, maar je merkt wel dat sommige mensen er respect voor hebben, hoelang heb je hem al, mag ik even voelen!, wat ruikt hij lekker,..en de haters..islambaard.. en gebruik ik de fohn,..dan vragen ze, of je met de motor naar het werk bent gekomen. :D ..HET IS ERGENS WEL GRAPPIG HOE MENSEN OP JE LETTEN EN ONDERTUSSEN DOEN ALSOF JE ER NIET BENT. game on,
ik probeer de negatieve reacties ook in perspectief te zien, en vraag me dan ook af.. wat het is, dat sommige baarden een islambaard lijken, "en is een islambaard dan geen baard of niet goed genoeg" " issues, ik denk dat 1 van de redenen is dat de snor niet krachtig genoeg is, de wanglijnen te laag en te dun bezaaid...vind het moeilijk om het echt te verklaren, bij de een lijkt de baard attached en bij de ander geplakt...zal ongetwijfeld te maken hebben ...""of je er een "kop" voor hebt...maar ik ben tot zover blij met mijn groeisel, het geeft me houvast en vertrouwen, hij is er elke morgen voor me... .hij baard me geen zorgen..daarom verzorg ik hem met liefde.
en de baard is geen vaste vorm zoals een neus en mond, ik kan hem elke morgen "zo" vormen zodat ik me goed voel..
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het helpt om hier mee te lezen, en ook rekening te houden met de tips zoals de 24-hour-rule etc .... ;)
 

Texman

Koning Baard
Ik vindt een verzorgde baard heel mooi altijd getwijfeld om het zelf te laten groeien en meestal duurde het niet lang nu wil ik echt volhouden en door lid te worden van dit forum heb ik het gevoel dat het mij ook zal inspireren om vol te houden !
Het zal je zeker inspireren en je hebt ook de leden van het forum die je wel door een moeilijke baard-periode heen helpen.:)
 

Blues

Baard
Heb van rond mijn zestien jaar altijd een snor gehad en eigenlijk nooit gedacht om een baard te laten groeien , tot drie maanden geleden.
De extra por was verandering van kapper naar een barbier en men zei laten groeien dat ding en daarna zien we wel , goede beslissing vind ik zelf.
 

Weeble

Volle Baard
Heb van rond mijn zestien jaar altijd een snor gehad en eigenlijk nooit gedacht om een baard te laten groeien , tot drie maanden geleden.
De extra por was verandering van kapper naar een barbier en men zei laten groeien dat ding en daarna zien we wel , goede beslissing vind ik zelf.

Slimme barbier, is eigenlijk een vorm van 'upselling' als ie zijn klanten overtuigd om ook een baard te laten staan!:D
 

Marshall

Stoppelbaard
Heb al 13 jaar een sikje, en scheer de rest van mijn baard maar eens per week.
Nu doet mijn dochter een kappersopleiding en heeft zometeen bijna iedere week een model nodig voor het barbier gedeelte dat ze in het 2e jaar erbij gaat doen.
Omdat ik eigenlijk heel benieuwd ben naar of, en hoe mij een baard zou staan, heb ik haar beloofd mijn baard te laten staan zodat ik haar daarmee af en toe kan helpen.
 

Eric65

Baard
Reden van mijn baard is dat ik baarden sowieso mooi heb gevonden maar de doorslag is bij mij toch wel een gebeurtenis die veel impact heeft gehad. Begin dit jaar werd bij mij prostaatkanker ontdekt, een ‘oude mannen’ ziekte op 53 jaar. Het bleek goed mis dus afgelopen augustus geopereerd en alles eruit. Reden om sinds die tijd mijn eigen weg te gaan waar in mijn ogen een baard bij hoort en zover mogelijk lak te hebben aan wat andere zeggen/denken/vinden want ben er inmiddels achter dat er belangrijker zaken zijn. In dit geval dus ook een baard.
 
Banner image
Top