vriendelijke uitstraling

Zwollenaar

Zware baard
Als ik foto's van baardmannen op het internet bekijk dan valt het me op dat in merendeel van de
baarddragers ernstig; stug of onvriendelijk kijkt. Alsof ze hun laatst oortje versnoept hebben.:)>

Kom op mannen; laat je je van je beste kant zien en (glim-)lach als je gefotografeerd wordt.!!!
 
Beste Zwollenaar,
Zekers een goede suggestie / reminder

Kijk dan maar even niet naar dit op Youtube filmpje, hoe de oudere Vietnam veteraan, the epic beardman losgaat


90.jpg
 
@Zwollenaar.
Mooi opgemerkt, zit zeker een kern van waarheid in. Zelfs mijn avatar zou daar wat aan kunnen hebben. Zou het komen dat veel baardmannen de wat dominantere mannen, lees echte mannen, zijn ? Eén van je foto's hier op het forum gevonden heeft nl. ook geen volle glimlach maar wel de super badass looks. :)
Met groet, Maarten Zonnebloem

badassz.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Zwollenaar blijkt die kerel uit de bus te zijn!!! :D

Vreemd filmpje trouwens: de Afro-Amerikaan blijft treiteren en geeft de eerste klap en als hij dan een pak slaag krijgt en de baardman de bus verlaat om verdere escalatie te voorkomen, zijn alle in de bus aanwezige Afro-Amerikanen op de hand van de amok-maker en vragen ze of ze een aanklacht in moeten dienen,want ze hebben het op video staan.
Beste opmerking is wel, dat de treiteraar de baardman naroept: 'Next time I'll fuck you up'.

En dan nu de serieuze (in een notedop) uitleg van de Professor op het "stug kijken" probleem, die daar een gedegen antwoord op kan geven, aangezien hij vele jaren als docent beeld-ethiek en -esthethiek colleges gegeven heeft.
Fotografie vloeit voort uit de portretschilderkunst en het is door de eeuwen heen nooit gebruikelijk geweest, dat men zich liet portretteren, als een licht zwakzinnige met een blik of hij/zij het spoor bijster was.
In vele culturen wordt lachen, als onbetamelijk gezien en in het dierenrijk is het ontbloten der tanden het teken, dat men ten aanval gaat.
In de jaren '50 van de vorige eeuw ontstond er een grote schare amateurfotografen door de productie van betaalbare camera's en had iedere opa of vader wel een doka in de kast onder de trap. Deze groep fotografen begon aan de te fotograferen personen vragen om te lachen tijdens de opnames van uitstapjes of vakantiereisjes en op die manier is het gemeengoed geworden.
Dus... bekijk foto's tot midden vorige eeuw en de geportretteerden kijken ernstig cq voornaam en op foto's na deze periode laat men het gebit zien en veinst of het leven geweldig is.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
En dat terwijl wij arme baardmannen altijd door vrouwen gedomineerd worden, die oordelen of wij wel of geen lange baard mogen laten groeien.
image.jpeg
 
@Zonnebloem, kun je me uitleggen wat dominatie met mannelijkheid te maken heeft?

Beste @Zwollenaar,
Dat is best een lastige vraag. Velen hebben daar al een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op gegeven, maar die antwoorden zijn nooit 100 % eensluidend.
Mijn opmerking op zich was meer met één knipoog bedoeld.
Ik plak hier even een link van één artikel. Internet en boeken staan er vol mee. Uiteindelijk gaat het om de eigen beleving. Ieder zal tevens anders gevormd zijn door zijn jeugd, de relatie met ouders, broers en zussen, opvoeding en religie en zo is er nog van alles te bedenken. Heb een goede dag daar in het mooie Zwolle. Met groet Maarten Zonnebloem

http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1365
 
Laatst bewerkt:
Zwollenaar. U bent vast handig met een computer. Kunt u vertellen hoe u die grappige tekst op uw foto heeft gemaakt ? Met Paint in windows of een app ?
Magistraal grappig is hij
Overigens mooie baard
 
Banner image
Top