Azbane

Vraag/advies nodig!

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door Rickeyboyy, 23 feb 2019.

1. Rickeyboyy

Rickeyboyy Stoppelbaard

Goedemiddag baardmans(en)

Ik laat sinds een tijdje een baardje staan en de omgeving reageert positief gelukkig! Ik trim het tot nu toe vaak tot 5 mm want als het langer word gaat het er wild uitzien en groeit het alle kanten op... Iemand tips? Aangezien ik hem graag een stukje langer wil laten groeien dan elke keer op 5mm trimmen.

Bijgevoegd foto's van hoe het er nu uitziet.

Graag krijg ik tips hoe nu verder en evt. Welke middelen te gebruiken om hem in bedwang te houden!

Bijgevoegde bestanden:

Baertmans vindt dit leuk.
  2. Laurent1965

Laurent1965 Volle Baard

Goedemiddag Rickeyboyy,
    Ik ben bang dat je er even doorheen moet als je langer wil.
    Het scheelt ook om dit bijvoorbeeld tijdens een vakantie te doen, heb je het ergste gehad.
    Na verloop van tijd, als het langer wordt gaan de haren wat meer liggen, maar je kunt ze natuurlijk ook met een tondeuse of met hulp van kapper of barbier op dezelfde lengte houden.
    Ps, niet laten afschrikken door jeuk, is normaal, onderliggende huid wordt wat droog, baardolie of baardwax gebruiken.

Ik heb nu al jaren een flinke baard, lengte vaak tot meer dan 10 cm.
    Ik kan mij herinneren dat mijn baard tijdens de groei er de eerste MAANDEN wild uit zag.
    Ook ik heb reacties vanuit mijn omgeving afgewacht, 3/4 positief en steeds wat langer gegaan.
    Gelukkig MOET ik in mijn werk er wat streng en dominant uitzien.
    Nu zegt niemand meer iets, wat ze er van denken boeit me niet (meer).
    Succes! Goed weekend, En: keep on BEARDING!!

3. Texman

Texman Baardaap

Ha @Rickeyboyy ,
    Welkom op ons forum leuk dat je mee gaat doen. Je hebt al een aardig begin gemaakt met je baard(Y)
    Als je echt een wat langere baard wil, dan zal je zoals @Laurent1965 zegt even moeten doorbijten.
    En met dat "even" bedoel ik op zijn minst 2 maanden laten groeien en zo min mogelijk bijwerken.
    Na die 2 maanden kan je goed zin hoe je baard zich ontwikkeld. Je bent nog vrij jong dus alles is nog mogelijk.
    In dit stadium heb je niet veel verzorgingsproducten nodig, baardshampoo en baardolie is een goed begin van de baard verzorging. Besteed hier dus niet te veel geld aan en ga ook geen dingen door elkaar gebruiken.
    De baardolie moet je 1x per dag goed in je huid onder je baard masseren dat is goed voor de bloedsomloop en stimuleert de baardgroei.
    Als je last krijgt van jeuk dan is de baardolie echt nodig gebruik het zo nodig 2x per dag.
    Pas als je baard langer wordt heb je evt. baardbalsem e.d. nodig.
    Voor de rest ga ik mee in het advies wat Laurent je hierboven heeft gegeven.
    Succes met je baardreis en hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk
    Groet Texman:)>

4. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Welkom op het forum.

Als je lengte wilt dan zal je helaas door die periode met de "wildere zwerversloook" heen moeten.
    Zoals hierboven reeds gezegd kan je dit doen terwijl je op reis bent zodat anderen er minder van zien, maar eigenllijk hoort het er gewoon bij.
    Geduld, doorbijten en binnenkort is iedereen die "wilde look" al lang weer vergeten ;)

Succes ermee :)>

Texman, Rickeyboyy, Ardjan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Ardjan

Ardjan Zware baard

Welkom hier! (Y)
    Komt goed! (Y)(Y)
    Volhouden! (Y)(Y)(Y)

Texman en Rickeyboyy vinden dit leuk.
  6. Weeble

Weeble Volle Baard

@Rickeyboyy Je baard laat aan het begin van een mooie groeifase te zijn.
    Ik zou zeggen; trakteer jezelf op een flesje baardolie met een lekkere geur en laat het geheel groeien!:)>(Y)

Ardjan en Texman vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Welkom @Rickeyboyy
    Geduld is het sleutelwoord verder sluit ik me bij het advies van mijn voorgangers aan.
    Succes met je baard avontuur :)>(Y)

8. Olav1975

Olav1975 Baard

Simpel ;-) als je hem langer wil dan 5mm...niet meer trimmen op 5mm
    lekkere baardolie tegen de eventuele jeuk....en een flinke portie geduld...en dan komt het waarschijnlijk wel goed

Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina