Voorstellen

Highlander1971

Stoppelbaard
Goedemorgen,

Leuk om op dit forum rond de kijken en lezen wat er allemaal mogelijk is.
Ik ben Richard de Vries, 47 jaar, en al jaren een stoppelbaard.
Nu sinds een maand of 2 serieus begonnen aan de baardgroei.
Erg leuk om te doen, ga al jaren niet meer naar de kapper, omdat ik vandaag mijn 30e toch wel redelijk kaal begon te worden.
Nu met het baardavontuur kijk ik er naar uit om me eerste afspraak weer te kunnen maken bij de barbier voor een mooie en verzorgde baard.
Komt gelijk mijn 1e vraag( heb er wel meerdere, maar ga eerst ff op het forum rondkijken), maar vanaf welke baardlengte zou je bij de barbier terecht kunnen?
Ik wil een baard laten groeien die aan de zijkant korter is en wat langer word richting de kin.Heb een vrij rond hoofd, dus vermoed dat dat de stijl is die het beste bij mijn gezicht past.

Gr. Richard.
 

Boudi

Baard
Hey Richard! Welkom hier...
Vanaf de eerste dag kun je terecht bij de barbier, maar daar wordt je baard niet langer van ;)
Het advies dat hier meestal wordt gegeven is minimaal 3 maanden laten groeien. Ja, je ziet er dan uit als een zwerver... maar wel met een baard :)>

Je kunt eerder gaan, maar wees dan erg duidelijk dat er niets van de lengte af mag. Alleen bakkebaarden bijwerken, de wangen en de hals en neklijn. Daarna zie je er al een stuk beter uit zonder gevolgen voor de lengte.
Succes op je reis!

Groet Boudi
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom en succes met je baardreis (Y)

Wanneer je (qua lengte) naar de barbier gaat is één zaak. Wat je daar tegen die man zegt is echter minstens zo belangrijk.
Je moet dus erg DUIDELIJK zeggen wat je wilt want anders moeten ze gaan improviseren om te hopen om te landen daar waar jij wilt en dat loopt vaker fout dan goed.
Indien je voor een redelijke lengte gaat zou ik toch een paar maanden wachten met een bezoek, zeker om ook onderaan in de hals al wat "volume" te krijgen want daar wil het in het begin al eens verkeerd lopen als ze dat TE strak gaan bijhouden :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @Highlander1971 ,
Welkom op dit leuke forum goed dat je lid bent geworden.:)
Ik denk dat de stijl die je voor ogen hebt een goede keuze is.
Je zal echter eerst je baard een tijdje moeten laten uitgroeien om te kijken wat het wordt.
Om een goed model in je baard te laten zetten moet hij ook een aardige lengte hebben anders heeft de barbier niets te knippen.
Dus ik adviseer je om je baard 3 maanden zijn gang te laten gaan voordat je naar de barbier gaat.
Ondertussen mag je hem zelf wel een beetje netjes houden. Zoals het schoon houden van de wangen en de hals.
Probeer wel zoals @Cowboy zegt onderaan in de hals al wat "volume" te krijgen want daar wil het in het begin al eens verkeerd lopen als ze dat TE strak gaan bijhouden.
Laat eens een foto van je baard zien dat vinden we leuk en dan kunnen we je ook beter adviseren.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top