Voorstellen en gelijk een vraag

Lucas

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Mijn naam is Lucas. 30 jaar en woonachtig in Zwolle. Wegens de feestdagen en de bijbehorende vrije dagen (2 weken) heb ik besloten om mijn baard te laten staan. Dat gaat best aardig en krijg ook leuke complimenten vanuit directe kringen.

Nu werk ik als buitendienst accountmanager en spreek dus dagelijks met klanten(vanaf 7 jan weer). Ik snap dat je de baard 4 weken de tijd moet geven.
Echter ben ik wel het visite kaartje van het bedrijf. En wil er dus ook netjes uit zien.

En eerlijk gezegd voelt het nu een onverzorgd. Al heb ik ook nog niks gedaan aan het bijwerken.
Wat zouden jullie tips zijn?

Dank alvast en prettige dagen!
 

Yainderidoo

Zware baard
Ha die Lucas....hoe istie in Zwolle? Jou stukje lezende en op mijn manier begrijpende.....zou ik zeggen: "Afscheren" !:eek: Maar als je een baard wilt hebben zul je toch door de fase van stoppels heen moeten gaan. . Als je dat niet netjes vind, zit er maar een ding op..Juist ja.. drrrafff....
.
.
Hier en daar wat bij blijven punten en dan staat kort toch ook best mooi?
Ik wens je veel wijsheid voor je besluit. ;)
 

Weeble

Volle Baard
Hoi Lucas, met het gebruik maken van baardverzorgingsproducten kom je een heel eind.
Olietje en balsem om het geheel in het gareel te houden, bijbehorende kam en borstel.
Afhankelijk wat je doel is (zoals in de voorbeelden hieronder) kan het belangrijk zijn om je nek-en wanglijn bij te scheren.
Welkom en beard up!:)>(Y)

556f3c2b6da81192656909bb-750-375.jpg


beard-designs-for-round-faces.png
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Welkom Lucas, mooi gelijk houden door het opzetkammetje van de tondeuse telkens een mm langer te zetten, simpel en praktisch met een vol resultaat en een verzorgd voorkomen, succes :)>
 

Follikel

Stoppelbaard
Ik zit met hetzelfde. Ik ben nu twee en een halve week aan het kweken en moet zo weer naar mijn werk. Dit is een flinke drempel. Maar ik ga er wel mee door want die drempel is alleen maar mentaal. Om het netjes te houden hou ik mijn neklijn en de bovenkant op mijn jukbeenderen bij met een scheermesje. Dit ziet er netjes uit en kan ik toch volop doorkweken.
Gewoon doorgaan en laat je niet omkletsen door hoe je er zogenaamd uit hoort te zien in de maatschappij. Het is toch geweldig als iedereen er uniek uit ziet?
 

Bolt

Zware baard
Ook welkom!
Zoals al beschreven wang, nek bijhouden en gewoon laten groeien die hap.
Wat een ander er van vind of wat zogenaamd netjes is daar moet je eigenlijk niets van aantrekken, hoe moeilijk dat soms ook is.
Wil je een Baard dan moet je er zoveel mogelijk van afblijven is mijn recente ervaring.
Succes met de baardreis.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Lucas,
Welkom op dit leuke forum.
Ik begrijp dat je er voor je werk netjes wil uitzien.
Wat je moet doen is je hals en je wangen schoon houden en de contouren van je baard er strak inzetten.
Als je dit doet ziet je baard er verzorgt uit en is ook nadrukkelijk aanwezig.
Als je dit combineert met de juiste kleding kan niemand daar een probleem van maken.
Zelf heb ik jaren lang in een functie gewerkt waar ik dagelijks contacten onderhield met klanten.
Ik had zelf het gevoel dat mijn baard een voordeel was in het werk dat ik deed.
Hierbij heb ik paar voorbeelden gezet zodat je kan zien wat ik bedoel met "de contouren van je baard er strak inzetten"
Succes Texman:)>
6 korte baarden.jpg
 

Ro3l

Baard
Hoi Lucas,

Gewoon laten groeien en waar mogelijk bijschaven zodat het niet te rommelig wordt. Zolang je je netjes kleed en je haar verder goed zit is er niets aan de hand. Ikzelf ben Consultant en projectleider en kom bij diverse klanten over de vloer. Kreeg zelfs van klanten enkel positieve signalen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Marskramer, handelsreiziger, vertegenwoordiger en tegenwoordig account manager en dan ook nog het "visitekaartje" van het bedrijf!
Over het representatief overkomen is al een topic, dus ga op zoek en verder…ieder bedrijf profileert zich tegenwoordig in de reclames met heren met een baard, dus wat zou het probleem kunnen zijn?
Bij Carglass werkt zelfs niemand meer zonder baard als ik de televisie-reclame mag geloven.
Gewoon laten groeien en dan zul je zien, dat je je waarschijnlijk nergens om druk hoeft te maken.
 

Chavi

Stoppelbaard
Hallo allemaal,

Mijn naam is Lucas. 30 jaar en woonachtig in Zwolle. Wegens de feestdagen en de bijbehorende vrije dagen (2 weken) heb ik besloten om mijn baard te laten staan. Dat gaat best aardig en krijg ook leuke complimenten vanuit directe kringen.

Nu werk ik als buitendienst accountmanager en spreek dus dagelijks met klanten(vanaf 7 jan weer). Ik snap dat je de baard 4 weken de tijd moet geven.
Echter ben ik wel het visite kaartje van het bedrijf. En wil er dus ook netjes uit zien.

En eerlijk gezegd voelt het nu een onverzorgd. Al heb ik ook nog niks gedaan aan het bijwerken.
Wat zouden jullie tips zijn?

Dank alvast en prettige dagen!
Hoi Lucas,

Ik ben zelf nu ook nieuw op dit forum maar heb vroeger een funktie gehad waarbij (toen) een baard op z'n minst een paar weken uitgegroeid moest zijn, anders was ie niet toegestaan. Ik denk dat je een beginnende baard ook keurig kunt hebben en houden door wat onderhoud: Gewoon de baardgroei wat bijscheren in de nek, de haren kammen en ook die haren hoog op de wangen wegscheren zodat het er net effe wat verzorgder uitziet. Trouwens: Een stoppelbaard is toch ook mooi én verzorgd? Hij is vast al wat langer intussen ;-)
 

Sebastian

Baard
Welkom! Een baard staat tegenwoordig niet meer symbool voor onverzorgd, outlaw of zaken die qua beeldvorming een negatieve bijklank hebben.
Gewoon laten groeien. Ik zelf ben werkzaam als verwijzer binnen het sociaal domein... Geen uniformwerk, maar ik zit soms om tafel met de gemeente, zorgaanbieders, etc.

Neus eens rond op deze forum en leer je baard te verzorgen en je komt een heel eind. Een bezoekje aan een lokale barber kan ook wonderen doen.

Succes!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top