Voor alles is een eerste keer

CornelisG

Stoppelbaard
Beste allemaal,

Sinds 1,5 week besloten om baard te laten groeien. Wilde dit al eerder, maar door negatieve reacties in omgeving vaak gestopt. Nu heb ik besloten om door te zetten. Ga jullie proberen op de hoogte te houden dmv foto's. Graag zie ik jullie tegemoet.
PS, welke baardolie adviseren jullie?
Groet, Kees
IMG_20200330_081140303.jpg IMG_20200330_081147580.jpg IMG_20200330_081214608.jpg
 

CornelisG

Stoppelbaard
Toevoeging; Zoals je misschien kunt zien groeit links sneller voller dan rechts. Dat is ook de reden dat ik vaak stop. Iemand nog een idee hoe ik hier mee om kan gaan?
Alvast bedankt.
Groet,
Kees
 

Texman

Koning Baard
Ha Kees,
Welkom op ons leuke forum.;)
Voor 1,5 week dat je bezig bent begint je baard zich al aardig te tonen.
Dat is mooi want het zou best wel eens een mooie baard kunnen worden.
Je moet wel eerst 3 maanden je baard laten groeien om te kijken hij hij zich ontwikkeld.
Het verschil tussen links en rechts is normaal. Dit komt omdat je baard niet overal even snel groeit.
Als je baard langer wordt is dit geen probleem meer omdat je dan met trimmen de verschillen kan corrigeren.
Wat baardolie betreft zou ik beginnen met een neutrale baard olie van "Mijn Baard" .
Deze is niet al te duur en heeft aardig wat goede beoordelingen.
Koop in het begin niet te veel verschillende producten want dat is niet echt nodig.
Als je baard langer wordt kan je evt. een baardbalsem gaan gebruiken.
Succes Texman :)>
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardolie/blanco-baardolie-mijn-baard.html
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Je moet vooral geduld hebben, het kan echt even duren voordat bepaalde delen van je baard "invullen". Dus geef het wat tijd en geniet van het groeiproces! In de tussentijd zijn hier veel leuke baardreizen van anderen te bekijken, gevel voldoende inspiratie om door te gaan! Leuk als je deelneemt en bijdraagt aan de items :)(Y)
 

DaanBaard

Baard
Toevoeging; Zoals je misschien kunt zien groeit links sneller voller dan rechts. Dat is ook de reden dat ik vaak stop. Iemand nog een idee hoe ik hier mee om kan gaan?
Alvast bedankt.
Groet,
Kees

Dat links sneller groeit dan rechts heeft te maken met je hersenen.

De kant van jou actiefste hersenhelft daar zal je haar ook sneller groeien.

En wat baardolie betreft, dit is heel persoonlijk.

Ik zelf ben begonnen met Woods en ben er ook tevreden over.
Deze kun je bestellen op mijn baard.nl

En laat je niet beïnvloeden door negatieve reacties.
Dit maakt iedere beginnende baardman mee.

Later zijn de mensen gewend aan jou nieuwe uiterlijk en zullen de negatieve reacties ook afnemen.

Veel succes!
 
Ik ervaar ook een snellere en vollere baardgroei aan mijn rechterkant. Gelukkig krijgt het nu wat lengte waardoor ik het wat makkelijker kan verbloemen. Soms raak ik er wel gedemotiveerd door om door te gaan, want voor me gevoel ziet het er niet uit. Ik houd maar in gedachte dat straks, als ik échte échte lengte heb, ik het mooi gelijkwaardig kan bijwerken. Volhouden dus!
 

HrFreek

Baard
Ja das inderdaad een goede motivatie:mad::D:D(Y)
[DOUBLEPOST=1585687296][/DOUBLEPOST]
Beste allemaal,

Sinds 1,5 week besloten om baard te laten groeien. Wilde dit al eerder, maar door negatieve reacties in omgeving vaak gestopt. Nu heb ik besloten om door te zetten. Ga jullie proberen op de hoogte te houden dmv foto's. Graag zie ik jullie tegemoet.
PS, welke baardolie adviseren jullie?
Groet, Kees
Bekijk bijlage 15217 Bekijk bijlage 15218 Bekijk bijlage 15219
Voor anderhalve week is dit behoorlijk hoor.
Ik heb wel eens anders gezien.
Lekker volhouden deze keer.
Het is het allemaal waard op den duur:)
Lees maar eens rustig door het forum.
Genoeg info over vanallesennogwat.
Ook voor als je mindere tijden hebt.(Y)
Keep updating:)>:)>:)>
 

HrFreek

Baard
Ga het zeker proberen. Kijk een beetje op tegen de mindere tijden, aangezien ik nogal representatief voor de dag wil komen op het werk. Bedankt voor de reacties.
Zolang je de nek en wanglijn goed op orde zijn dan ziet het er best representatief uit hoor.
Iedereen die met een baard begint heeft die tijd moeten doorstaan.
Ik kom op heeeel veeeel plaatsen in Nederland en zie veel hoge pieten met baarden. Dus die hebben ook met dit euvel gezeten.
Zelfs Sinterklaas en de kerstman hebben baarden,dus waarom jij niet:)>.
 
Beste allemaal,

Sinds 1,5 week besloten om baard te laten groeien. Wilde dit al eerder, maar door negatieve reacties in omgeving vaak gestopt. Nu heb ik besloten om door te zetten. Ga jullie proberen op de hoogte te houden dmv foto's. Graag zie ik jullie tegemoet.
PS, welke baardolie adviseren jullie?
Groet, Kees
Bekijk bijlage 15217 Bekijk bijlage 15218 Bekijk bijlage 15219

Welkom op het forum! Deze plek heeft mij zeker geholpen met mijn baardreis die ik nu 2,5 maand geleden gestart ben. En wat je zegt is heel herkenbaar...kritiek. Ik heb inmiddels jihadist en hipster al geregeld gehoord. En die mensen krijgen allemaal een dikke middelvinger met dat blote billen gezicht ;). Tegen de jeuk heb ik de baardolie besteld van Damn Good Soap Company via mijnbaard.nl. Top website met snelle levering, goede service en scherpe prijs.

Succes:)>(Y)!
 

CornelisG

Stoppelbaard
Week 3,5.

Beste allemaal!
Ben redelijk tevreden over de progressie. Linkerkant lijkt mooi vol te worden, rechts daarentegen heeft een eigen wil. Veel witte en niet goed zichtbare haren aan die kant. (Komt dat nog?)
Probeer de wanglijn te bepalen, maar met het verschil tussen links en rechts is dat wel lastig. Is het verstandig om gewoon rechts nog even de tijd te geven, voordat ik mijn wanglijn bepaal? Fijne paasdagen allemaal!
 

Bijlagen

  • IMG_20200411_113422398_BURST001.jpg
    IMG_20200411_113422398_BURST001.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 132
  • IMG_20200411_113437599.jpg
    IMG_20200411_113437599.jpg
    780,3 KB · Weergaven: 128
Met 3,5 week is het zo prima hoor, lekker laten groeien, vind je het te ongelijk dan werk je voorzichtig de lijntjes bij. Maar vooral laten groeien, dat ongelijke valt alleen jezelf op en trekt wel bij.
 

Texman

Koning Baard
Het gaat prima (Y),maar laat je baard nog even doorgroeien voordat je de lijnen gaat bijwerken.
Het kan zomaar zijn dat de rechterkant de komende weken nog gaat bijkomen.
Zo niet dan kan je altijd nog de baardlijn op je linker wang wat lager zetten en vandaar uit verder gaan met de groei.
Voor nu zou ik niet te veel doen want je loopt echt niet voor schut ;).
 
Banner image
Top