Volle baard laten groeien

Hallo baarddragers!

Na een aantal jaren een stoppelbaard te hebben gehad heb ik besloten voor een volle baard te gaan! Inmiddels is de laatste trimbeurt ergens in januari geweest. Na een aantal weken even langs een barbier geweest om de wilde haren bij te laten knippen en wat strakkere lijnen te laten zetten, aangezien het wel verzorgd moet blijven vanwege mijn beroep.

Ik heb inmiddels een baard van zo’n 4 a 5 cm gok ik, overal nog op gelijke lengte. Wellicht laat ik er t.z.t. Nog een model in knippen bij de barbier. Nu heb ik een 2tal vragen:

- Vanaf welke lengte adviseren jullie baardshampoo? En hoe vaak doen jullie dit?
- Ik gebruik ca 2x per week baardewax om de springende haren tegen te gaan. Na het douchen borstel ik de haren zoveel mogelijk naar beneden om er ‘richting aan te geven’. Na het douchen heb ik echter echt veel springharen. Hoe gaan jullie hiermee om? Ziet er op dit moment niet zo verzorgd uit en het zijn er zoveel dat knippen ook een onmogelijke klus is

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen en alvast dank voor de reacties! :)>(Y)
 

Boudi

Baard
Welkom, 4 a 5 cm klinkt al goed.
Om de dag baard wassen met baardzeep ende andere dag goed uitspoelen. Dagelijks baardolie en wat balsem...
Succes op je baardreis!
 

Texman

Koning Baard
Ik zou het advies van @Boudi opvolgen want dat is zonder meer goed.
Daarnaast zou je je natte baard ook kunnen in masseren met baardolie en hem in model kunnen brengen met een föhn (laagste warmte stand) en een rol borstel.
De afwerking doe je dan met een beetje baardbalsem.
Over het algemeen is het zo dat naarmate je baard wat langer wordt het probleem van de springerige haren minder wordt .
 
Bedankt voor alle reacties! Is het niet zo dat elke dag olie of een wax juist slecht is? Dat heb ik mij laten vertellen althans.

Verder föhn ik mijn baard inderdaad al na het douchen en soennieten deze met een baardborstel naar beneden borstelen. Nog steeds ziet het er niet heel charmant uit met al die springhares...

Wat betreft het advies voor de shampoo: dan ga ik deze aanschaffen :)
 

Texman

Koning Baard
De baardolie gebruik je in principe voor het soepel houden en hydrateren van je huid onder je baard.
Balsem gebruik je alleen in het haar van je baard. Je hoeft het ook niet iedere dag te doen.
De laatste jaren heeft het gebruik van allerlei baardproducten een enorme vlucht genomen omdat het ook leuk is om een baard goed te verzorgen.
Het is echter geen noodzaak. Als je bang bent dat baardproducten slecht voor je zijn gebruik dan zo min mogelijk en kijk hoe het voelt.
Wat wel belangrijk is dat je spullen koopt die vrij zijn van chemische toevoegingen want dat is wel slecht.
Goeie baardverzorgingsproducten lijken misschien duur maar je moet je realiseren dat je er erg lang mee doet.
 

Peter1971

Baard
Hallo baarddragers!

Na een aantal jaren een stoppelbaard te hebben gehad heb ik besloten voor een volle baard te gaan! Inmiddels is de laatste trimbeurt ergens in januari geweest. Na een aantal weken even langs een barbier geweest om de wilde haren bij te laten knippen en wat strakkere lijnen te laten zetten, aangezien het wel verzorgd moet blijven vanwege mijn beroep.

Ik heb inmiddels een baard van zo’n 4 a 5 cm gok ik, overal nog op gelijke lengte. Wellicht laat ik er t.z.t. Nog een model in knippen bij de barbier. Nu heb ik een 2tal vragen:

- Vanaf welke lengte adviseren jullie baardshampoo? En hoe vaak doen jullie dit?
- Ik gebruik ca 2x per week baardewax om de springende haren tegen te gaan. Na het douchen borstel ik de haren zoveel mogelijk naar beneden om er ‘richting aan te geven’. Na het douchen heb ik echter echt veel springharen. Hoe gaan jullie hiermee om? Ziet er op dit moment niet zo verzorgd uit en het zijn er zoveel dat knippen ook een onmogelijke klus is

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen en alvast dank voor de reacties! :)>(Y)
v12,...geheid suc6 verzekerd...
 
Welkom op het forum!
We wachten de foto's met spanning af.;)

Ik heb inmiddels baardzeep van damn good soap company aangeschaft. Daarnaast zal ik een aantal keer per week de haardosje of baardbalsem gebruiken van damn good soap. Ruiken allemaal super en zijn helemaal natuurlijk heb ik gelezen :)

Als de corona gekte het land uit is ga ik weer naar een barbier en dan wil ik eens kijken wat voor model bij mijn gezicht past. Hebben jullie alvast adviezen wat bij mijn lange gezicht zou kunnen passen? :)>;)
 

Bijlagen

  • C4D204DE-D31D-4680-B9CD-2F3A950598C5.jpeg
    C4D204DE-D31D-4680-B9CD-2F3A950598C5.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 83
  • 909C9B3A-CB88-4FD3-8C55-E1F26C86789B.jpeg
    909C9B3A-CB88-4FD3-8C55-E1F26C86789B.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 82
Bedankt voor het advies!
Ook van mij welkom @Ricardo90 ,
Je hebt al een mooie korte baard en een stevige baardgroei waar veel mee mogelijk is.
Het antwoord op jou vraag:
Laat zijkant van je baard niet te ver uitgroeien en te dik worden. Laat de voorkant van je baard langer worden.
Dat past het beste bij je gezicht.
Succes Texman :)>

bedankt voor het advies! Bedoel je een beetje het ducktail model? :)>
 

Peter1971

Baard
Ik heb inmiddels baardzeep van damn good soap company aangeschaft. Daarnaast zal ik een aantal keer per week de haardosje of baardbalsem gebruiken van damn good soap. Ruiken allemaal super en zijn helemaal natuurlijk heb ik gelezen :)

Als de corona gekte het land uit is ga ik weer naar een barbier en dan wil ik eens kijken wat voor model bij mijn gezicht past. Hebben jullie alvast adviezen wat bij mijn lange gezicht zou kunnen passen? :)>;)

ja recht hoekig model..dikte op de wangen laten
 
Banner image
Top