Vijftiger en voor het eerst een baard...

PekMan

Stoppelbaard
In mijn zoektocht naar informatie over baarden en alles wat daarbij komt kijken, kwam ik dit mooie en leerzame forum tegen.

Geloof het of niet, maar voor het eerst in mijn leven ben ik overstag gegaan en begonnen met het laten groeien van een baard. Ben altijd van mening geweest dat mij dat niet zou staan, omdat ik een onregelmatige baardhaargroei heb. Vooral op mijn wangen zitten best wat dunnere/kale plekken.

Ik ben nu 3 weken onderweg. Hopelijk naar een mooie en hopelijk redelijk volle baard. Op dit forum lees ik dat het spreekwoordelijke geduld een schone zaak is, dus daar hou ik me voorlopig maar aan vast. Ik hoop dat ook de dunnere gebieden er na verloop van tijd een beetje netjes gedekt uit komen te zien…

Sinds een week heb ik last van rode bultjes/pukkeltjes onder mijn baardharen op mijn wangen. Ik kan geen ingegroeide baardharen ontdekken, gebruik baardshampoo (2x p/w) en dagelijks baardolie. Maar dat lijkt niet te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 24014
 
In mijn zoektocht naar informatie over baarden en alles wat daarbij komt kijken, kwam ik dit mooie en leerzame forum tegen.

Geloof het of niet, maar voor het eerst in mijn leven ben ik overstag gegaan en begonnen met het laten groeien van een baard. Ben altijd van mening geweest dat mij dat niet zou staan, omdat ik een onregelmatige baardhaargroei heb. Vooral op mijn wangen zitten best wat dunnere/kale plekken.

Ik ben nu 3 weken onderweg. Hopelijk naar een mooie en hopelijk redelijk volle baard. Op dit forum lees ik dat het spreekwoordelijke geduld een schone zaak is, dus daar hou ik me voorlopig maar aan vast. Ik hoop dat ook de dunnere gebieden er na verloop van tijd een beetje netjes gedekt uit komen te zien…

Sinds een week heb ik last van rode bultjes/pukkeltjes onder mijn baardharen op mijn wangen. Ik kan geen ingegroeide baardharen ontdekken, gebruik baardshampoo (2x p/w) en dagelijks baardolie. Maar dat lijkt niet te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 24014
Hoi PekMan, je bent hier idd op het goede adres voor al je vragen en motivatie. Er zijn hier veel zeer ervaren baardkerels die je kunnen motiveren om vooral.......geduld te hebben. Naar mijn mening heb je een prima baardgroei. Ik zie een stukje open maar als daarboven
[DOUBLEPOST=1674043734][/DOUBLEPOST]
Hoi PekMan, je bent hier idd op het goede adres voor al je vragen en motivatie. Er zijn hier veel zeer ervaren baardkerels die je kunnen motiveren om vooral.......geduld te hebben. Naar mijn mening heb je een prima baardgroei. Ik zie een stukje open maar wat als daarboven zit verder groeit dan raakt dat ook vanzelf bedekt. Ik denk dat de rode plekjes puur wat irritatie is omdat je baardgroei in die jeukfase zit[..volhouden zoals je nu doet. Gaat als het goed is vanzelf over. Je zal nog wel reacties krijgen van de harde kern op deze site/QUOTE]
 
Banner image
Top