Vervelende slag in baard

Mark88

Stoppelbaard
Goedemiddag allemaal,

Ook ik ben hier nieuw, althans voor jullie. Moet bekennen dat ik in de afgelopen maanden aardig wat heb gespiekt hier haha. Ik heb al geruime tijd een baard (variërend in lengtes, maar ben al zeker 13 jaar niet meer scheermes kaal geweest) maar wil nu eens een echt lange mooi gestijlde baard. Waar ik dus tegen aanloop met mijn baard, is dat ik op mijn linker wang (voor de kijkers rechts) een vervelend slag heb. Als je mij recht aankijkt, zie je de slag zitten. En elke keer dat ik dus dus mijn reflectie zie, erger ik mij eraan. Wat meer info over mijn baard. Hij is momenteel zo'n 5 tot 6 centimeter lang, enkel de contouren laten doen door mijn vaste barbier. Na het douchen dep ik hem droog met een handdoek en föhn ik hem. Ik gebruik een ronde borstel (plastic tanden) in de hoop dat die vervelende slag er nu eens uit gaat. Ik heb baardolie van Proraso (gele doosje) en gebruik de L'Oreal baardshampoo.

Wie o wie kan mij advies geven voor die vervelende slag in mijn baard? Ik erger me er dood aan, maar wil mijn baard niet korter (laten) maken.

Alvast bedankt voor de reacties medebaardboys!
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Helemaal herkenbaar.... ik heb dit ook op mijn kin, als je er recht van voren op kijkt zeg maar...
Geduld en laten groeien scheelt veel, dan worden de haren langer, je baard voller en dan merk je ook dat de haren zwaarder worden en gaat hangen...

Slag blijf je houden, dat is deels wat je zult moeten accepteren in je baard.. Heb mijn baard daardoor beter leren kennen...
Ik knip dan ook zelf niet, maar laat dit de barbier doen... Durven is een groot woord maar is wel een beetje mn trots geworden door de jaren heen..
Kan ik tenminste iemand anders de schuld geven hahah...

Daarbij scheelt het ook veel of je de baard met de feun (hahaha) nog in model zet... Doe ik ook wel is... net hoe ik me voel...
Mijn baard is nu uit model door de corona, en dan maak ik hem rond zonder de bladblazer maar allee met de borstel, wax waardoor hij wat op bolt...
Hierdoor zijn er meer en andere kuiltjes bij waardoor je een mooier geheel krijgt en wat wolliger is..
Als hij korter is stijl ik hem ook wel is, maar moet ik opletten dat de zijkanten dan niet gaan pieken...

Je zult net als ik en vele anderen moeten zoeken naar de beste weg om je baard te behandelen...
Laat hem is groeien en ook de zijkanten toch wat voller.... Zie wat er gebeurd... enne korter kan altijd nog...
Of er af.. maar dat hoor ik je voorlopig nog niet doen...

Geduld....... en respect voor je baard doet wonderen.. Een bad beard day hebben we allemaal, en de 24u regel doet wonderen..

Beard on!
 

Mark88

Stoppelbaard
@Mark88 Even "met foto" zou handig zijn! :)
Helemaal herkenbaar.... ik heb dit ook op mijn kin, als je er recht van voren op kijkt zeg maar...
Geduld en laten groeien scheelt veel, dan worden de haren langer, je baard voller en dan merk je ook dat de haren zwaarder worden en gaat hangen...

Slag blijf je houden, dat is deels wat je zult moeten accepteren in je baard.. Heb mijn baard daardoor beter leren kennen...
Ik knip dan ook zelf niet, maar laat dit de barbier doen... Durven is een groot woord maar is wel een beetje mn trots geworden door de jaren heen..
Kan ik tenminste iemand anders de schuld geven hahah...

Daarbij scheelt het ook veel of je de baard met de feun (hahaha) nog in model zet... Doe ik ook wel is... net hoe ik me voel...
Mijn baard is nu uit model door de corona, en dan maak ik hem rond zonder de bladblazer maar allee met de borstel, wax waardoor hij wat op bolt...
Hierdoor zijn er meer en andere kuiltjes bij waardoor je een mooier geheel krijgt en wat wolliger is..
Als hij korter is stijl ik hem ook wel is, maar moet ik opletten dat de zijkanten dan niet gaan pieken...

Je zult net als ik en vele anderen moeten zoeken naar de beste weg om je baard te behandelen...
Laat hem is groeien en ook de zijkanten toch wat voller.... Zie wat er gebeurd... enne korter kan altijd nog...
Of er af.. maar dat hoor ik je voorlopig nog niet doen...

Geduld....... en respect voor je baard doet wonderen.. Een bad beard day hebben we allemaal, en de 24u regel doet wonderen..

Beard on!

Thanks voor je reactie, wordt zeker gewaardeerd. Ik ben nog in twijfel over welke baardwax ik het beste kan bestellen. Mijn baard is vrij stug en vol. De olie heb ik al, alleen weet ik echt niet wat voor wax ik het beste kan gebruiken. Ik ben voor wat betreft de producten een rookie, geen idee waar ik op moet letten met wax. Of is een balsem beter om mee te beginnen?

In ieder geval, thanks voor je feedback!
[DOUBLEPOST=1589814080][/DOUBLEPOST]
@Mark88 Even "met foto" zou handig zijn! :)
Thanks voor je reactie. Ik wilde dus een foto uploaden bij deze reactie, maar heb hem geupload bij de reactie van LuckyBastard. Let niet op de selfie want daar heb ik een gruwel hekel aan, maar je ziet in ieder geval wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • IMG_0604[4048].jpg
    IMG_0604[4048].jpg
    1,1 MB · Weergaven: 65

LuckyBasterd

Volle Baard
Nice man!!!! Heel gaaf....
Stug? Herkenbaar.. Heb vandaag een post gemaakt over HA... fijn spulleke en geurloos... dus je kan combineren wat je wilt... wordt je haar ook zacht van... en niet te vaak wassen maar gewoon uitspelen met warm water...
 

Bart1986

Baard
Uiteraard het proberen waard. Misschien moet ik hem gewoon even laten groeien, maar ik erger me mateloos aan die slag.

Jij nog even door laten groeien dan ;-)
Ja zoiezo laat ik hem groeien ;) Op YouTube vind je wel zo'n filmpje waar ze hem warm krullen en met de koude stand "vastblazen" Het proberen waard :)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mark88,
Ook van mij welkom op ons forum. Je hebt een prachtige baard en staat je geweldig (Y)(Y)(Y).
Wat die slag in je baard betreft begrijp ik frustratie wel en er is ook wel iets aan te doen maar je moet je wel beseffen dat je dat dan iedere dag moet doen omdat de slag steeds terug komt.
Baardverzorgingsproducten zoals baardbalsem kunnen helpen om de slag wat in te dammen.
Met een haarstijlkam die warmte afgeeft kan je de slag wat strakker strekken. Alleen de warmte is niet altijd goed voor de haren van je baard,
Een andere optie is je baard te stylen met een föhn en een rol borstel.(föhn altijd op de laagste warmte stand gebruiken). De baard krijgt hierdoor ook meer volume.
Na het wassen of spoelen breng je wat baardbalsem aan in je baard en ga je hem drogen en stylen met de rolborstel. Je kan i.p.v. een baardbalsem ook ter plaatse van de slag een haargel gebruiken zolang je deze niet in je huid masseert. Dit geeft een enorme hold. Styling cream van Nivea Men geeft een langdurige fixatie en maakt je haar niet hard. Ik gebruik dit ook wel eens en je spoelt het er ook weer makkelijk uit. Het zit in potjes van 150 ml en is bij iedere drogist te koop.
Een hele andere benadering is je baard gewoon langer laten groeien want soms valt zo'n slag dan wel mooi en geeft het je baard een bijzondere uitstraling.
Kortom je moet wat gaan experimenteren wat voor jou de beste mogelijkheid is.
Succes Texman :)>

Rechts op de foto zie je rolborstel ook deze zijn te koop bij de drogist.

Kammen.jpg
 

Bijlagen

  • Kammen.jpg
    Kammen.jpg
    843,9 KB · Weergaven: 4

Bart1986

Baard
Zelf heb ik allemaal zo'n baarden opgeslaan als rolmodel ;) wat voor de 1 dus wat beu is, is voor de ander een voorbeeld :p
[DOUBLEPOST=1589821866][/DOUBLEPOST]2de reeks
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200504_213004_com.google.android.googlequicksearchbox~2.jpg
    Screenshot_20200504_213004_com.google.android.googlequicksearchbox~2.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 34
  • Screenshot_20200517_140905.jpg
    Screenshot_20200517_140905.jpg
    182,5 KB · Weergaven: 32
  • Screenshot_20200514_171422_com.google.android.googlequicksearchbox~2.jpg
    Screenshot_20200514_171422_com.google.android.googlequicksearchbox~2.jpg
    62,4 KB · Weergaven: 33
  • Screenshot_20200512_113144.jpg
    Screenshot_20200512_113144.jpg
    164,2 KB · Weergaven: 32

Nib85

Volle Baard
Niet alle antwoorden gelezen, maar maak je niet druk.
Je hebt een fantastische baard en dat slagje die valt wel mee. Die föhn je er zo uit...

Mijn methode:
Droog maken met handdoek, beetje olie of grooming spul van reuzel er in, föhn er op (lauwe/koude stand) en dan met grove borstel omhoog-omlaag-opzij-etc borstelen.
Op het einde even met de rolborstel helemaal rechtmaken en dan beetje baardwax er in.

Sneller alternatief (voor olie/balm/wax-loze baard)
https://www.mijnbaard.nl/overige/baardborstel/mijnbaard-beard-styler.html

Eerste keer dat ik hem gebruikte kreeg ik te horen van mijn dochters dat mijn baard helemaal recht en vierkant was.
En ik heb best wat vervelende krulletjes in mijn haren...
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dat is een héél vervelende slag, want ik kan hem niet ontdekken!
Wat ik wel zie is een prima baard, die je zeer goed staat.
Niet inkorten, want dan wordt de slag sterker, maar bij een bepaalde lengte zal de slag minder worden.
Zelf zit ik nu op een lengte van 22 cm., maar bij 10 cm. gaat mijn baard in zijn geheel de hoek om.
 

Joep

Zware baard
Te laat gezien dit topic, nu was Professor me al voor met zij opmerking. Ik heb me suf zitten staren, maar ik kan echt niet zien welke slag je het nou over hebt??

Welkom op het forum!
Je hebt een hele mooie baard naar mijn idee. Daar ga je nog veel plezier aan hebben, wel doen hoor!

Succes met je baardreis :)> (Y)
 
Banner image
Top