verder doen of niet?

Nipa

Baard
Zo, morgen nog even langsgaan bij de barbier. Is weeral een hele tijd geleden. Onderkant terug wat inkorten want daar komt de gekende doorzichtigheid terug te hardnekkig. Ondertussen wel geleerd dat het weer netter wordt als je het even wat inkort. Daarna weer verder laten groeien. Ik dacht om hem zo te houden maar hij mag dan toch msschien nog ietsje langer. toch altijd wat spannend...
 

Bijlagen

  • 20180717_124407.jpg
    3,7 MB · Weergaven: 63

Texman

Koning Baard
Ha @Nipa ,
Prachtige baard en het staat je goed.(Y)(Y)(Y)
Wees voorzichtig met terug snoeien je haalt er al gauw te veel vanaf.
Voor de rest lekker doorgaan zo,
Texman:)>
 

Nipa

Baard
Hallo iedereen. Tijdje geleden dat ik nog op het forum was maar ik wou toch nog even iets "posten". Namelijk de vraag of het normaal is dat ik zoveel baardharen verlies. Ik heb zo het gevoel dat mijn baard dunner en dunner wordt terwijl het nu eindelijk wat meeviel na een lange en geduldige periode. Ligt het aan ern product, baardbalsem? Ik gebruik sinds kort een balsel van sugarbeard maar kan dit niet onmiddellijk linken. Ik veronderstel dat er geen enkel product op de markt is waardoor de haren plots gaan uitvallen..
Ik was mijn baard twee keer per week omdat ik gelezen heb dat je anders de natuurlijke olieen uit je baard verwijdert. Met baardshampoo natuurlijk. Maar ik maak me toch zorgen. Ik heb zo lang gespaard en vrees dat ik er straks uitzie als een gepluimde kip . Ik lach er wel wat om maar ben wel bezorgd. Hebben jullie er ook last van? Het zijn soms wel 5 tot 7 lange haren op een dag... mag ik mijn balsem elke dag gebruiken (1× smorgens)? Ik ben benieuwd naar jullie reacties en tips.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
5 tot 7 haren vind je, maar je verliest er echt meer per dag net als iedereen.
Des te langer je baard wordt, des te meer haren je verlaten, maar er komen weer nieuwe exemplaren voor in de plaats, dus je moet geregeld de onderzijde van je baard bijwerken, zodat het onderste deel niet doorzichtig wordt.
Geen paniek, dus!

En of er producten op de markt zijn, waardoor je haren spontaan uitvallen? Jawel, hoeveel slechte artikelen wil je voorgeschoteld krijgen, die zijn samengesteld uit de meest vreselijke chemische ellende?
Kijk bij de Baardforum reviews en je kunt lezen welke baardverzorgingsmiddelen wel voldoen.

Je kunt inderdaad op het ene product minder goed reageren, dan op een ander. Aangezien ik ieder product, dat ik voor ons forum over een langere periode test om een review te kunnen schrijven, merk ik dat ook bij mij sommige producten de haaruitval bevorderen.
Stap eens voor enkele weken over op een andere baardwax en baardolie en dan kun je ondervinden of het uitmaakt en het is ook wel eens lekker om anders te geuren of steviger of minder stevig in de wax gaan.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nipa ,
Ik ben het helemaal eens met onze Prof. Wat ik er nog aan kan toevoegen is: gebruik even een week of twee helemaal geen verzorgingsproducten voor je baard zodat je huid tot rust kan komen. Start daarna met een goede baardbalsem.
Succes Texman:)>
 

Nipa

Baard
Bedankt prof en texman voor de toelichting. Ik hoop dat het maar een gevoel is dat ik heb en dat de producten eigenlijk gewoon goed zijn. De laatste tijd gaat heel.erg gepaard let heel wat stress en dat is ook nergens goed voor. Ik zal jullie tips zeker proberen en zien of ik door geen balsem aan te brengen ook minder baardharen verlies. Als het hetzelfde blijft na die periode dan kan ik gerust terug de balsems gebruiken zonder me zorgen te hoeven maken. Thanks (een baard is echt een leerproces blijkbaar)
 

Renem

Volle Baard
Noop, de negatieve effecten van stress worden vaak onderschat.

Ik heb mensen gezien die in één nacht helemaal wit geworden zijn. Haaruitval komt zeker ook vaker voor in periodes van stress.
Dat kan door meer -onbedoeld- plukken, maar zeker ook door hormonale veranderingen als gevolg van de stress.
 
Banner image
Top