verder doen of niet?

JeroenP

Volle Baard
wp_ss_20171026_0003 (2).png en misschien als tip....je nekharen niet meer scheren en laten mee groeien met je baard. Allemaal extra dekking.

en absoluut niet afscheren!!!!!!!
 

Nipa

Baard
Bedankt texman. Ik gebruik elke dag baardolie en wat leonis barbam baardbalsem. De eni dag ziet m'n baard er al wat beter uit dan de andere. Dat hebben we allemaal wel. Ik laat hem nog even zo omdat ik hem nog verder wil laten groeien nu. Dan maak ik kort na nieuwjaar een afspraak met de barbier om het weer wat netter te maken. Ondertussen blijf ik hoopvol uitkijken op wat meer volume of dekking .
Thanks voor de tips
 

Texman

Koning Baard
Prima als je naar de barbier gaat, maar zeg wel wat je wil en misschien nog wel belangrijker wat je niet wil.
Succes
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zeer goed advise van @Texman (Y)

Bij de barbier is het altijd erg belangrijk om duidelijk aan te geven wat je wensen zijn.
Anders gaan ze ongevraagd "improviseren" en achteraf valt het dan haast altijd tegen o_O

Ook tijdens het bijknippen af en toe melden dat dit korter of dat NIET korter mag is zeker geen overbodige luxe ;)
 

Ardjan

Baardaap
Hieronder nog een foto van hoe m'n baard eruit ziet uit een ander standpunt. De doorzichtigheid valt ook meer op met een bleke achtergrond zoals een lichtblauw hemd bijvoorbeeld. Ik hoop nog steeds dat hij ooit wat voller wordt.
En tóch..., die baard die staat je fantastisch @Nipa. Mooie kleur ook! Je stappenplan lijkt me prima, nog even laten groeien en januari naar de barbier gaan.(Y) En goeie adviezen van de medebaardbroeders, lees ik. lekker doorgaan, bro! :)>
 

Nipa

Baard
Ok, thanks. Ik probeer eraan te denken om na het barbierbezoek eens een nieuwe foto te posten. Die baard moet nog wat langer kunnen. o_Oo_O:)> (Y)
 

Nipa

Baard
Thanks!
met de tips om nergens meer te knippen of te scheren lijkt het toch iets voller te worden.
de halslijn laat ik gewoon groeien zodat het daar ook wat voller zou worden.
Bedankt voor deze tip!!
de wangen heb ik ook wat verder laten doorgroeien want ik had vroeger nogal de neiging om dit netjes af te scheren maar vind het zeker niet slecht omdat het lijkt alsof er meer volume in zit op die manier. en laat het nu dat zijn wat ik wel kan gebruiken met deze haarkleur ;):)
 

Texman

Koning Baard
Om nog wat meer volume te krijgen kan je je baard uitspoelen met lauw tot warm water.(max. driemaal per week wassen met shampoo)
Verdeel daarna in het handdoek droge haar wat baardbalsem en breng het geheel in vorm met een föhn.
Werk hierbij van onder naar boven. Zelf doe ik dat iedere dag. Mijn baard ziet er dan de hele dag goed uit en voelt prettig aan.
Baardbalsem mag je ook een klein beetje in je huid masseren.
Voor het in vorm brengen heb je een grove kam met een handvat nodig en met een rolborstel krijg je het net wal boller.
Succes.
Texman:)
 

Kale666man

Baardaap
Ja kan zeggen doe een wat roder hemd aan maar wat texman zegt ben ik het wel mee eens,en wat hih bedoelt zie ik ook.
Ja en het is maar minimaal en een dag en nacht verschil denk ik ook.
Nogmaals lekker doorgaan ermee want voor de rest valt er niets op aan te merken.
In ieder geval een goed begin voor 2018
 

Nipa

Baard
Nog even een update. Volgende week vrijdag ga ik naar de barbier. Lijkt me hoognodig want het model is er wat uit gegaan Doordat ik geen dichte haargroei heb in mijn hals blijft het wel wat dun lijken. Als ik m'n baard wat puntiger zet, valt het allemaal wat minder op maar dan heb ik maar een plat "matje". Benieuwd wat de barbier zal voorstellen. Van de lengte ben ik wel al tevreden en wat betreft de doorzichtigheid denk ik dat het wel goedkomt want zo stilaan wordt de baard langer en zie ik er minder door vooral net onder de kin, daar waar het enkele maanden terug ook heel transparant leek. Het blijft een zaak van veel geduld maar dat wist ik gelukkig op voorhand .
Tips nog steeds welkom.
Alvast m'n excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's .
 

Bijlagen

  • IMG_20180116_163206511.jpg
    IMG_20180116_163206511.jpg
    448,6 KB · Weergaven: 106
  • IMG_20180116_163402039.jpg
    IMG_20180116_163402039.jpg
    413,5 KB · Weergaven: 92
Banner image
Top