Van lange snor naar korte snor

zenn

Zware baard
Bij mijn baard 'k een best wel volle walrus snor; vanuit het midden gaat ie +/- 6cm naar links en naar rechts.
Eke dag kam 'k hem netjes in het gelid en houdt 'k hem bij. Ik leerde er opnieuw mee eten, drinken, zoenen.
Maar soms zou 'k wel eens een korte snor willen, gewoon ff iets anders.

Nu vroeg ik mij af of iemand hier op het forum van lange snor naar korte snor is gegaan? Wat zijn jou ervaringen hiermee?
Ben je uiteindelijk weer teruggegaan naar lang of heb je hem kort gehouden?

 
Laatst bewerkt:

tijn

Zware baard
Ik ben een maandje geleden van lang naar kort gegaan. Hier in Mallorca moet je binnen nog steeds een masjer dragen. Ik werd een klein beetje maf van mn eigen snor de hele avond in mn mond te hebben. Ik moet zeggen dat in het begin was het wennen, maar ik weet niet of de lange snor nog terug komt hahahaha.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik verander ook nog wel eens.
Een lange snor vind ik het mooist [zie avatar], maar helaas worden de uiteinden altijd pluizig/rommelig en dan knip ik het weer af. :(

Zo als je soms op foto's ziet dat een grote snor mee loopt in de baard is mij nog niet gelukt.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Persoonlijk vind ik een volle, wat grotere snor bij een baard altijd wat mooier staan. Als je er al goed mee om kunt gaan, dan zou ik 'm zeker zo laten. Maar de keuze is natuurlijk aan jou, als je er spijt van krijgt, kun je de snor altijd weer laten groeien. Er is misschien ook nog een 'tussenvorm', waarbij je de middelste snorharen wat korter knipt in een soort V-vorm, zodat de middelste snorharen wat korter zijn, dan heb je daar wat minder last van en kun je makkelijker eten enz. Ben benieuwd naar je besluit, maar eerst heel goed overwegen! :)(Y)
 

Giant

Zware baard
Ik heb in een grijs verleden mijn snor wel eens wat korter gemaakt. Een paar jaar een kortere snor gehad, maar altijd terugverlangd naar een zeer fors exemplaar. Blij dat de (te) grote snor er nu weer is. Terugsnoeien is voor mij absoluut geen optie meer. De ongemakken neem ik voor lief
Ik ben het eens met @Rothbeard62 als je er mee om kunt gaan laat 'm zo.

Je kunt het een keer proberen maar ik denk dat je uiteindelijk toch weer terug gaat naar het oude formaat.
 

zenn

Zware baard
Heb het nu een week laten rusten en overwogen om m'n snor lekker te houden zoals ie is. :)
Misschien wel wat langer uitproberen, kijken of het minder pluzig kan worden.

Iemand hier toevallig tips voor; minder pluizige snor uiteindes?
 

Yainderidoo

Zware baard
Iemand hier toevallig tips voor; minder pluizige snor uiteindes?
iu
 

Peter1960

Baard
Ik ben een maandje geleden van lang naar kort gegaan. Hier in Mallorca moet je binnen nog steeds een masjer dragen. Ik werd een klein beetje maf van mn eigen snor de hele avond in mn mond te hebben. Ik moet zeggen dat in het begin was het wennen, maar ik weet niet of de lange snor nog terug komt hahahaha.
Ik knip hem zo ongeveer iedere 2 weken bij. Zelf vind ik een langere, dikkere snor mooi, maar bij mij gaat ie dan meteen in mijn mond hangen en dat vind ik niet zo lekker, vandaar de knipbeurten...:D
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ik knip hem zo ongeveer iedere 2 weken bij. Zelf vind ik een langere, dikkere snor mooi, maar bij mij gaat ie dan meteen in mijn mond hangen en dat vind ik niet zo lekker, vandaar de knipbeurten...:D

Het feit dat je snor in je mond gaat hangen, komt doordat je 'm nooit verder laat doorgroeien en 'm ook niet naar de zijkanten "traint". Het is een stadium waar je even doorheen moet, als de snor langer wordt, wordt het ook makkelijker om er mee om te gaan. Probeer tijdens het uitgroeien de snorharen steeds opzij te kammen en als de snor echt 'eigenwijs' is, kun je altijd een klein beetje snorrenwax gebruiken om 'm in de gewenste stand te fixeren. Het is wat werk, maar wel zeer de moeite waard, zeker als je voor een langere baard gaat. Die is in combinatie met een vollere snor meestal veel mooier! :)>(Y)
 

Giant

Zware baard
Het klopt wat @Rothbeard62 zegt. Ik heb een heel lange snor en vrijwel geen last meer van haren in mijn mond nadat ik deze in model heb gebracht.
Het enige moment met een mond vol haren is 's morgens bij het opstaan. Eten en drinken is dan ook totaal onmogelijk. Mijn eerste handeling is dan ook snor stylen.
 

Peter1960

Baard
Het klopt wat @Rothbeard62 zegt. Ik heb een heel lange snor en vrijwel geen last meer van haren in mijn mond nadat ik deze in model heb gebracht.
Het enige moment met een mond vol haren is 's morgens bij het opstaan. Eten en drinken is dan ook totaal onmogelijk. Mijn eerste handeling is dan ook snor stylen.
OK, ik probeer hem te bedwingen met jouw tips. Maar het probleem is voorlopig: zolang ik op het werk mondkapjes moet dragen, raakt alles door elkaar en dan is een lange snor best vervelend. :confused:
 

Mrgourmet

Baard
got2b-ultra-glued-styling-gel
zwarte tube.

klinkt als behangplak, maar is een fijn product om de langere snor mee in bedwang te dringen.
zoals hierboven kan ik niet normaal eten/ontbijten door mijn snor als ik wakker wordt.

Eerste wat ik na douche doe is een erwtje van dat spul op mn vingertoppen, en wrijf het door mijn snor, dan met kammetje naar zijkanten,
daarna kleed ik me aan, en doe dit nog een keer bij de snor.
klinkt nu als een vastgeplakte massa maar dat is het totaal niet.
daarna doe ik mijn baard etc en begin ik mijn dag :D

probeer het eens

te koop bij kruidvat etc

edit: met mondkapje werkt NIKS. dit ook niet helaas.
 
Banner image
Top