Van goatee naar kerstbaard en verder...

K9Beard

Baard
Mick hier.

Veel op deze site gekeken voor tips. Geen social media dier.
Toch aangemeld om op de hoogte te blijven van de journey van mede baardbroeders.

Entrée:
  • Goatee gehad sinds 1998.
  • Grijze haren + landingsplek weggeschoren (t.g.v. bekende school-of-hard-knocks + 3 kids).
  • M'n lady baalde 't beetje, stelde voor de 'kerstbaard' te laten staan.
  • Baard werd een blijvertje: ze heeft haar 'vachtje' weer terug :rolleyes:
Nu zoekende: hoe lang? hoe hoog? (bakkebaarden of niet) Wel of niet langer wordende springerige haren wegknippen?

Learning the trade. Welcoming advice.

Peace.
 

Bijlagen

  • GoT2Beard.png
    GoT2Beard.png
    286,6 KB · Weergaven: 90

Yainderidoo

Zware baard
Hallo Mick, welkom in ons forum. Mooie foto's met de kleine kinders! ;) Wat bedoel je met "kerstbaard", zo'n baard als de kerstman of mis ik ergens een "nieuw" woord cq gebruik? Baard op de foto ziet er goed uit alhoewel het niet mijn stijl is....mijn zoons noemen me wel eens "Santa"...hahahaha.
Ik ben ook geen social media dier....maar ik moet zeggen dat dit forum....vooral als je serieus met je Baard bezig bent...zeer verslavend werkt.
 

K9Beard

Baard
Hi Yainderidoo,
Zo.. fryske komôf?
Kerstbaard is meer de stoppel die in de kerstvakantie naar nieuwjaarsdag in een schijnbaard overgaat.
Stijl zit er nog niet veel aan. Moet nog komen.

By the way, onder jouw naam staat 'Volle Baard'. Kan je dat zelf aangeven ergens? Bij mij staat standaard(?) stoppel, maar ik weet niet of dit te maken heeft met de hoeveelheid tijd die je op dit forum hebt doorgebracht. Zo van: ieder die langer dan 5 jaar lid is, krijgt de aantekening 'Santa'?
 

Yainderidoo

Zware baard
Fryslân Boppe.....hahahahaha...
Aaah dat bedoel je met kerstbaard. Ok. Nu je het zegt klinkt het ook wel weer bekent.

Stoppelbaard is de eerste titel die je krijgt....gaat vanzelf. Daarna komt Baard en dan volgens mij volle Baard....moet wel ergens staan, ik kan het zo gauw even niet vinden. Het heeft in ieder geval te maken met het aantal posts.
[DOUBLEPOST=1551280235][/DOUBLEPOST]Gevonden: https://baardforum.nl/threads/rangen-en-standen.18/ even doorlezen dan weet je er alles van ;)
 

Texman

Koning Baard
Ha Mick,
Leuk dat je mee gaat doen op dit fijne forum.
De goatee stond je al goed je baard zoals je die nu hebt ook.
Zo te zien heb je een mooie dichte baardgroei, dus ideaal voor een volle en wat langere baard.
Het beste is om je baard 3 maanden zijn gang te laten gaan (hals en wangen mag je wel schoon houden).
Daarna kan je kijken of je hiermee verder wil of dat je gaat voor 1 van de vele andere baardvormen.
Een kleinte en een langere baard is ook erg leuk, kinderen zijn er dol op om je aandacht te vragen door aan je baard te trekken.
Hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.
Succes Texman:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom hier.

Zelf vind ik beide baarden wel iets hebben maar toch meer fan van het "complete" exemplaar ;)

De "titel" onder je nickname heeft te maken met het aantal posts.
Gebeurt dus automatisch.
Behalve met een erg beperkt zootje die er ZO vroeg bij waren toen het forum meer dan 4 jaar geledenis ontstaan en die toen werden gebombardeerd tot "oerbaard" :rolleyes:
 

Renem

Volle Baard
Hallo Mick, welkom hier.

Ik heb er weinig verstand van, maar vind de volledige baard je beter staan dan alleen het stukje kinbedekking.

Vriendelijke groet, René
 

Laurent1965

Zware baard
Welkom op dit leuke forum, werkt wel wat verslavend, ik check toch iedere dag even.
Ben het met de heren eens, een volle baard staat je beter.
Bij mij is het ook begonnen met een goatee, voorzichtig afgewacht hoe mijn omgeving er op reageerde...
Steeds een stapje verder...
Al snel naar een korte baard, steeds wat langer laten groeien, intussen een volwaardige "bandholz" met dito snor.
Omdat mijn hoofdhaar wel heel erg dun is, gecombineerd met een dagelijks versgeschoren kop, van niemand geen negatieve reacties meer.
Zonder deze look zou ik een grijze muis zijn, iedereen blij!
 

Weeble

Volle Baard
Hoi Mick, welkom op het forum.
Volle baard vind ik persoonlijk ook beter staan. Je kunt het verder laten groeien en kijken hoe het staat
Voor de springerige haren kun je gebruik maken van een lekker geurende baardbalsem (ook tevens een leuk kadootje aan jezelf!;))
 

K9Beard

Baard
Ha Mick,
Leuk dat je mee gaat doen op dit fijne forum.
De goatee stond je al goed je baard zoals je die nu hebt ook.
Zo te zien heb je een mooie dichte baardgroei, dus ideaal voor een volle en wat langere baard.
Het beste is om je baard 3 maanden zijn gang te laten gaan (hals en wangen mag je wel schoon houden).
Daarna kan je kijken of je hiermee verder wil of dat je gaat voor 1 van de vele andere baardvormen.
Een kleinte en een langere baard is ook erg leuk, kinderen zijn er dol op om je aandacht te vragen door aan je baard te trekken.
Hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.
Succes Texman:)>

Aan je avatar te zien heb jij ook een gladde schedel?
Wat doe jij met bakkebaarden?
Opscheren per trimmerstandje 3-2-1-0?
Of baardlijn naar de kaaklijn doortrekken zonder bakkebaarden?
[DOUBLEPOST=1551365264][/DOUBLEPOST]
Hoi Mick, welkom op het forum.
Volle baard vind ik persoonlijk ook beter staan. Je kunt het verder laten groeien en kijken hoe het staat
Voor de springerige haren kun je gebruik maken van een lekker geurende baardbalsem (ook tevens een leuk kadootje aan jezelf!;))

Ben nu ff snel een shop ingedoken toen ik in Engeland was en heb Bulldog Beard Balm gekocht.
Prima spul verder voor 'n opstartfase, maar een op-de-baard-geschreven-balsem moet ik t.z.t. nog vinden.

Enige ervaring met een neutrale e/o hout-geurende baardbalsem die maximale hold geeft?
 

Texman

Koning Baard
Ha @GoT2Beard ,
Ik heb nog een rand haar rondom mijn hoofd. Die is welliswaar zeer kort getrimd maar wel zichtbaar kijk maar even bij de foto's op "De baard van Texman"
Mijn bakkebaarden lopen daar heel geleidelijk in over.
Wat jou vraag betreft:
De baardlijn naar de kaaklijn doortrekken zonder bakkebaarden doe ik dus niet.
Als ik een geheel glad geschoren hoofd zou hebben dan zou ik toch gaan voor bakkebaarden en die hard laten eindigen net boven mijn oren.
De baardlijn naar de kaaklijn doortrekken zou ik zeker niet doen want dan heb je geen volle baard meer. Wat nog wel kan is je bakkebaarden vanaf de onderkant van je oor geleidelijk laten wegvloeien naar je kale schedel. Je hebt dan geen keiharde beëindiging maar wel een mooie overgang.
Wat je ook kan doen dat je je bakkebaarden in een puntvorm beëdigd (zie de foto).
Eigenlijk zijn er geen geschreven regels en je kan dus gewoon wat experimenteren en kijken wat je zelf het mooiste vind.
Succes Texman :)>
.
7bcb61ca0d41fc3690482c4be49fbc52a.jpg
 

K9Beard

Baard
Ha @GoT2Beard ,
De baardlijn naar de kaaklijn doortrekken zou ik zeker niet doen want dan heb je geen volle baard meer. Wat nog wel kan is je bakkebaarden vanaf de onderkant van je oor geleidelijk laten wegvloeien naar je kale schedel. Je hebt dan geen keiharde beëindiging maar wel een mooie overgang.
Wat je ook kan doen dat je je bakkebaarden in een puntvorm beëdigd (zie de foto).
Eigenlijk zijn er geen geschreven regels en je kan dus gewoon wat experimenteren en kijken wat je zelf het mooiste vind.
Succes Texman :)>
.
Bekijk bijlage 11319

Goeie feedback. Kan ik wat mee. Cheers.
 
Banner image
Top