Valt hier wat van te maken?

Caveman76

Stoppelbaard
Als jij het geduld hebt om er een aantal maanden af te blijven, wordt dit gewoon een prima baard.
Halslijn ook lekker laten groeien. Ik weet dat het er onverzorgd uit gaat zien, maar over een aantal maanden zorgt dit wel voor een voller en mooier uitziende baard.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Jheronymus ,
Welkom op ons leuke forum :).
Voor de tijd dat je bezig bent met de groei heb je al een aardige baard gekregen (Y)(Y)(Y).
Je stelt eigenlijk geen vragen maar ik denk dat je afvraagt of je een mooie volle baard kan laten staan.
Ik denk dat dat wel het geval is. Er zijn nu nog wat dunnere plekken te zien in je baard maar die gaan zich opvullen. Bij veel mannen groeien de baardharen niet allemaal met de zelfde snelheid uit waardoor het lijkt of je een onvolledige baardgroei hebt.
Geef je baard drie maanden de tijd om behoorlijk uit te groeien en kijk dan wat het geworden is.
In deze 3 maanden moet je er zo min mogelijk aan trimmen. Alleen de halslijn en de wanglijn mag je strak houden. En de hals en wangen mag je ook schoon houden anders wordt het erg slordig en is het moeilijk om het vol te houden.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman :)>
 

Jheronymus

Stoppelbaard
Bedankt heren.

Ik gebruik een wahl detailer en de max opzetkam is 1,5 (4.5mm)

Wat ik nu doe is de voorkant op 4.5mm trimmen en de zijkant wat langer laten groeien want ik heb daar minder haar en na een tijdje trim ik alles weer op 4.5mm en dit proces herhaal ik steeds. Ik wil het nu laten groeien. Gelukkig hoef ik er voor mijn werk niet netjes uit te zien.

Zoals je kunt zien op de foto's is de halslijn verkeerd. En het is een rommeltje met verschillende lengtes. De halslijn doe ik 1 keer per week wegens irritatie van de huid en omdat ik het bijna altijd fout doe wat demotiverend werkt.

Ik laat mijn haar knippen door een turkse kapper. Soms doet hij de baardlijn, maar dan krijg ik meestal een rare moslim baard wat er gay uit ziet. Ook kun je zien op de foto's dat de bakkenbaarden niet gelijk zijn. De volgende keer maak ik een afspraak bij een barber.

1) Aangezien alles verschillende lengtes heeft is het beter om alles af te scheren en vanaf 0 te beginnen?
2) De soul patch laten groeien? Ik maak er nu een soort driehoek van.
3) Mag ik de liplijn kort houden of is het beter dit te laten groeien?
 

Texman

Koning Baard
Bedankt heren.

Ik gebruik een wahl detailer en de max opzetkam is 1,5 (4.5mm)

Wat ik nu doe is de voorkant op 4.5mm trimmen en de zijkant wat langer laten groeien want ik heb daar minder haar en na een tijdje trim ik alles weer op 4.5mm en dit proces herhaal ik steeds. Ik wil het nu laten groeien. Gelukkig hoef ik er voor mijn werk niet netjes uit te zien.

Zoals je kunt zien op de foto's is de halslijn verkeerd. En het is een rommeltje met verschillende lengtes. De halslijn doe ik 1 keer per week wegens irritatie van de huid en omdat ik het bijna altijd fout doe wat demotiverend werkt.

Ik laat mijn haar knippen door een turkse kapper. Soms doet hij de baardlijn, maar dan krijg ik meestal een rare moslim baard wat er gay uit ziet. Ook kun je zien op de foto's dat de bakkenbaarden niet gelijk zijn. De volgende keer maak ik een afspraak bij een barber.

1) Aangezien alles verschillende lengtes heeft is het beter om alles af te scheren en vanaf 0 te beginnen?
2) De soul patch laten groeien? Ik maak er nu een soort driehoek van.
3) Mag ik de liplijn kort houden of is het beter dit te laten groeien?
Antwoord bij 1: nee het is niet beter om vanaf 0 te beginnen.
Laat het front van je baard langer groeien dan de zijkanten dat geeft je baard een massievere aanblik.
Antwoord bij 2: de drie hoek is prima maar het kan nog mooier. Zie de bewerkte foto.
Antwoord bij 3: Je mag de liplijn kort houden maar hij mag wel iets langer dan hij op de foto is.

IMG_1170a.jpg
 

Jheronymus

Stoppelbaard
IMG_1317.jpeg

2 weken later. Ik heb er niks aan gedaan.

Begint te kriebelen en vooral de lip is irritant. Ik wrijf de haren steeds opzij. Neklijn is nu erg lelijk (is niet te zien op de foto)

Zal ik een borstel en baardolie aanschaffen? Of is het daar te vroeg voor?

Komend weekend zal ik nieuwe foto’s maken van elke kant.

To be continued.
 

Jheronymus

Stoppelbaard
IMG_1319.jpegIMG_1321.jpegIMG_1324.jpeg

Waarom een week wachten als het ook nu kan. Ok zo ziet het eruit van dichtbij. Ik merk dat het begint te krullen.

Wat is de kans dat de zijkant voller word?
 

Texman

Koning Baard
De aanschaf van een baardborstel en baardolie is een prima idee dus doen.
Om het kriebelen door de snorharen tegen te gaan kan je deze precies tot de bovenkant van je lip inkorten. De zijkanten van je baard gaan op termijn voller worden.
Om het slordige wat tegen te gaan mag je gerust te lijnen van je baard strak maken maar probeer de halslijn wel zo laag mogelijk te houden :)>.
 

Jesse2023

Stoppelbaard
Hey. Mooie baard hoor. Vraagje je schrijft 20 januari ; wat er gay uitziet ? Wat is dat , een gay uitziende baard ? Die wil ik namelijk ook. Fijne avond
 

Ivan

Baard
Ik heb ook ongeveer zo'n baard. Aan de zijkanten wat onregelmatiger. Vooral aan de voorkant zou ik hem graag nog wat voller willen. Bestaat er kans dat dit nog zal gebeuren? Ben veertig jaar, en in vergelijking met vijftien jaar geleden is er toch wat haar bijgekomen.
 

Jheronymus

Stoppelbaard
Ik heb ook ongeveer zo'n baard. Aan de zijkanten wat onregelmatiger. Vooral aan de voorkant zou ik hem graag nog wat voller willen. Bestaat er kans dat dit nog zal gebeuren? Ben veertig jaar, en in vergelijking met vijftien jaar geleden is er toch wat haar bijgekomen.

Gewoon proberen. Lukt het na 6 maanden niet kun je het altijd nog weghalen. Ik ben zelf 36. Bij mij is de groei de laatste jaren gekomen.
 
Banner image
Top