Uitdunnen zonder lengte verlies?

Boof72

Volle Baard
Is dat mogelijk of krijg je altijd iets lengte verlies hier door?

Ik vindt namelijk de kin. Vanaf de mondhoeken te dik worden.
Ik zou dit graag dezelfde 'dikte' geven als de wang / kaak.
Maar raak ik dan ook lengte kwijt?
 

Bijlagen

  • IMG_20190218_162658.jpg
    IMG_20190218_162658.jpg
    3,1 MB · Weergaven: 103
  • IMG_20190218_162738.jpg
    IMG_20190218_162738.jpg
    579,4 KB · Weergaven: 91

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Nooit gedacht dat ik iemand ging horen klagen dat de begroeiing te dik is :eek:

Geen idee of het kan zonder lengte te verliezen, ook geen idee of het eigenlijk wel nodig is om "uit te dunnnen" :rolleyes:
 

Yainderidoo

Zware baard
Is het niet zo dat als je de haren juist laat groeien ze meer gaan hangen en dat het daardoor ook optisch wat minder dik er uit zal zien? Of zie ik dat verkeerd.
Ik heb iets dergelijks met het stukje (driehoekje) in het midden van de kin net onder de onderlip. Dat hield ik altijd kort maar na wat groeitijd staat dat altijd bijna onhandelbaar omhoog. Geen gezicht vind ik. Nu laat ik het groeien zodat het lengte krijgt en dan meer gaat "hangen".
 

Olav1975

Volle Baard
Inderdaad nog nooit iemand horen zeggen dat zijn baard te dik is ;-)
Het 'in balans' brengen van de baard op wangen en kin snap ik op zich wel. Mijn gevoel zegt dat dit een moeilijke klus zou zijn voor een barbier.
 

Hartenheer

Zware baard
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zouden jaloers zijn op zo'n mooie dichte baard.
Uitdunnen, persoonlijk zou het zonde vinden.

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik dit van iemand over zijn baard hoor vertellen
 

Ardjan

Baardaap

Boof72

Volle Baard
Ik ben niet zo van de volle dikke Baarden.
Ik heb het op het gezicht liever wat dunnen / slanker / smaller hoe het ook mag heten. En dan met lengte onder de kin :)>

Even grof aangegeven op de foto wat ik bedoel met de oranje lijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20190219_162334.jpg
    IMG_20190219_162334.jpg
    592,7 KB · Weergaven: 60
  • IMG_20190219_162239.jpg
    IMG_20190219_162239.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
Ik zou in dat geval een goede barbier zoeken die verstand van zaken heeft, en de vraag voorleggen, er desnoods wat verder voor rijden.
Als ik zo je baard bekijk, deze is te mooi om te worden verkloot!
Niet zomaar iemand met een schaar erop loslaten..!:)>
 

Renem

Volle Baard
Yep, uitdunnen kan gewoon. Als ik dat niet doe zie ik eruit als kabouter Plop of Vader Abraham, terwijl ik stiekem zo'n Perisische punt wil laten groeien. :)>

Ik heb nu een barbier gevonden die dat snapt: gewoon zijkant uitdunnen en terugsnoeien bij de wangen, achter de kaak en onder de kin wat uitdunnen en de lengte verder houden. (Y)
 

Boof72

Volle Baard
Yep, uitdunnen kan gewoon. Als ik dat niet doe zie ik eruit als kabouter Plop of Vader Abraham, terwijl ik stiekem zo'n Perisische punt wil laten groeien. :)>

Ik heb nu een barbier gevonden die dat snapt: gewoon zijkant uitdunnen en terugsnoeien bij de wangen, achter de kaak en onder de kin wat uitdunnen en de lengte verder houden. (Y)

Hoe ziet een Perisische punt eruit?
 
Banner image
Top