Trimmen

BRB

Stoppelbaard
Het is weer even geleden maar ik heb nog een vraagje voor jullie. In de tussentijd is het helaas een keer erg fout gegaan met de trimmer en moest ik bijna helemaal opnieuw beginnen, maar het begint nu wel weer goed te groeien. Ik blijf wel merken dat de zijkanten (vooral rechts) een stuk minder dicht begroeid zijn dan mijn sik en snor. Mijn kapper zegt dat het haar op de kin langer moet zijn dan op de wangen, maar zelf twijfel ik of dat zo is. Is het niet beter om de dichter begroeide gebieden (kin) juist korter te doen, zodat het daar wat minder vol lijkt, en daardoor dus de rest (wangen) voller lijkt? Op onderstaande foto's zijn wang en kin dezelfde lengte, snor en bakkebaarden zijn een stuk korter.
20210601_141238.jpg 20210601_141311.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat je kapper gelijk heeft (Y).
Het front van je baard is in hoge mate bepalend voor het aanzien van je baard.
Een mooi dik front geeft je baard meer karakter en leidt de aandacht ook een beetje af van de dunnere flanken van je baard.
Het verschil hoeft echter niet zo groot te zijn daarnaast zullen de dunnere plekken door het korter maken van het front van je baard niet ineens voller worden of voller ogen. Het is wat het is. Je bakkebaarden mag je kort houden dat is prima zo.
Je lijkt mij nog erg jong dus je baard zal zich nog gaan verder ontwikkelen.
Voor nu vind ik het een prima baard dus probeer er vooral van te genieten :).
 
Het is weer even geleden maar ik heb nog een vraagje voor jullie. In de tussentijd is het helaas een keer erg fout gegaan met de trimmer en moest ik bijna helemaal opnieuw beginnen, maar het begint nu wel weer goed te groeien. Ik blijf wel merken dat de zijkanten (vooral rechts) een stuk minder dicht begroeid zijn dan mijn sik en snor. Mijn kapper zegt dat het haar op de kin langer moet zijn dan op de wangen, maar zelf twijfel ik of dat zo is. Is het niet beter om de dichter begroeide gebieden (kin) juist korter te doen, zodat het daar wat minder vol lijkt, en daardoor dus de rest (wangen) voller lijkt? Op onderstaande foto's zijn wang en kin dezelfde lengte, snor en bakkebaarden zijn een stuk korter.
Bekijk bijlage 19497 Bekijk bijlage 19498

Oei zonde, maar dat zal nog wel vaker gebeuren :D Je hebt best een goede dekking te zien aan je eerdere foto's. Dat moet wel goed komen met een portie gezond geduld.
 
  • Like
Reactions: BRB
Banner image
Top