Trimmen

BRB

Stoppelbaard
Hallo,

Momenteel heb ik 6 weken mijn baard laten groeien, en dit is het resultaat:

20201229_131020.jpg 20201229_131042.jpg 20201229_131048.jpg 20201229_131108.jpg
Voor, rechts, links, onder dus.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en dan vooral hoe het er van de voorkant uit ziet, ik heb vaker geprobeerd wat te laten groeien maar dat lukte meestal niet echt vanwege schaarse begroeiing op de wangen. Zoals jullie kunnen zien blijft dat nog steeds een beetje achter (vooral rechts). Vooral op de kaaklijn zitten voornamelijk dunnere/lichtere haartjes. Omdat kappers momenteel gesloten zijn en ik niemand ken die hier verstand van heeft wilde ik advies aan jullie vragen. Zal het voller lijken als ik het korter trim? Of moet ik het eerst nog wat meer tijd geven? Ik kan het nog maximaal 3 weken ongeremd laten groeien (ik houd wel de lijnen boven en onder bij, en trim m'n snor), maar daarna moet ik het wel echt netter gaan maken omdat ik dan afstudeer. Zal ik dus nu al oefenen met trimmen voor de komende 3 weken, of zal ik het nog meer laten groeien en dan hopen dat ik het in 1x goed trim?

PS, hebben jullie advies voor een baardolie?
 
Hallo,

Momenteel heb ik 6 weken mijn baard laten groeien, en dit is het resultaat:

Bekijk bijlage 18119 Bekijk bijlage 18120 Bekijk bijlage 18121 Bekijk bijlage 18122
Voor, rechts, links, onder dus.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en dan vooral hoe het er van de voorkant uit ziet, ik heb vaker geprobeerd wat te laten groeien maar dat lukte meestal niet echt vanwege schaarse begroeiing op de wangen. Zoals jullie kunnen zien blijft dat nog steeds een beetje achter (vooral rechts). Vooral op de kaaklijn zitten voornamelijk dunnere/lichtere haartjes. Omdat kappers momenteel gesloten zijn en ik niemand ken die hier verstand van heeft wilde ik advies aan jullie vragen. Zal het voller lijken als ik het korter trim? Of moet ik het eerst nog wat meer tijd geven? Ik kan het nog maximaal 3 weken ongeremd laten groeien (ik houd wel de lijnen boven en onder bij, en trim m'n snor), maar daarna moet ik het wel echt netter gaan maken omdat ik dan afstudeer. Zal ik dus nu al oefenen met trimmen voor de komende 3 weken, of zal ik het nog meer laten groeien en dan hopen dat ik het in 1x goed trim?

PS, hebben jullie advies voor een baardolie?

@BRB

Ziet er goed uit, ik zou er niks afhalen als ik jou was en pas trimmen het moment dat het echt moet!
 

Iasonas

Stoppelbaard
Mijn advies zou zijn om hem helemaal niet te trimmen maar er een paar maanden van af blijven. Ik snap dat je met afstuderen representatief voor de dag wil komen. Echter verwacht ik in drie weken geen substantiële groei die er voor zorgt dat dit niet zo zal zijn. Wat je dan kunt overwegen is wat wilde haartjes wegknippen en de snor en nek lijn bijwerken.
 

BRB

Stoppelbaard
Bedankt voor de feedback! Ik vind dat het dus wel al een beetje onverzorgd begint te worden, misschien omdat ik eigenlijk nooit van plan was om het echt lang te laten worden. Ik zou het liever niet op veel langere lengte hebben maar ik weet dus niet of het op langere lengte juist voller gaat lijken. Ik hoor soms dat je het lang moet laten groeien zodat de langere haren de legere gedeeltes kunnen gaan bedekken, maar ook soms dat patchy baarden er beter uit zien als ze kort getrimd zijn zodat er minder lengte verschil te zien is. Ik zal het dan voor nu de komende weken nog laten groeien en dan kijk ik dan wel weer.
Zouden jullie de gehele snor te trimmen, of alleen de onderkant om ervoor te zorgen dat het niet over m'n lip komt?
 

Texman

Koning Baard
Ha @BRB ,
Ik ben het eens met wat is aangeraden door de anderen hier.
Je hebt trouwens helemaal geen slechte baardgroei, integendeel (Y).
Je leeftijd speelt ook een rol want je baardgroei moet zich nog wat verder ontwikkelen.
Ik voorzie voor jou een mooie baard dus laat hem maar lekker een tijdje doorgroeien.
Succes Texman:)>
 

jakke

Baard
Nou mooi begin voor 6 weken te laten groeien, niets verkeerd mee, gewoon laten groeien die drie weken en dan bijtrimmen o de lengte die je wil, doe het mm per mm, dan kan je de lengte kiezen die je graag ziet, hou ons op de hoogte wat het geworden is (Y);)
 

Giant

Zware baard
Ik sluit mij bij de anderen aan. Het ziet er absoluut niet onverzorgd uit.
Ik zou het nog een paar maanden later doorgroeien. Daarna je lengte bepalen.
 

Jimmy16

Baard
Goeie start (Y)
Dat 'onverzorgde' is iets wat tussen je oren zit.
Je hebt je je ooit ingeprent dat je je moet scheren omdat je er anders onverzorgd uitziet. Dat is een gedachte die je van je af met zetten.

Je moet wennen aan het feit dat je een baard draagt. Telkens je in de spiegel kijkt of ergens een reflectie van jezelf ziet, komt dit niet overeen met het beeld van jezelf dat je gewoon was. Dat maakt je ook vaak onzeker, terwijl dit nergens voor nodig is. Probeer je hier gwn over te zetten, na een tijdje wen je er aan en wil je hem niet meer kwijt, :cool:

Beard on! :)>
 

BRB

Stoppelbaard
Hoi allemaal!
In de tussentijd heb ik mijn baard verder laten groeien maar ik heb het wel een keer getrimd, nu ongeveer drie of vier weken geleden. Toen heb ik de dichter begroeide stukken op een kortere lengte getrimd dan mijn wangen. Daardoor leek het meer een geheel.

Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de baard eigenlijk te lang vind. Ik zou het liever wat korter hebben, maar voordat ik ga trimmen wilde ik jullie even om advies vragen. Ik ben namelijk bang dat het dan minder vol gaat lijken, omdat het nu qua dichtheid er steeds beter uit ziet, ook al zie je in daglicht nog wel dat het gebied rond de kaaklijn lichter/zwakker is dan de rest.

Het tweede probleem heeft ook met de lengte te maken, namelijk uitstekende haren. Haal ik die weg door alles op een gelijk lengte te trimmen? Of moet ik met de richting mee trimmen om alleen uitstekende haren te pakken? Of moet ik een wax oid gaan gebruiken ipv olie?

20210217_165444.jpg 20210217_165531.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tinus1976

Stoppelbaard
@BRB, maar ik alleen even zeggen dat ik stikjaloers op jouw baard ben! Ziet er echt super uit (zou er zo onderhand een moord voor jouw baard doen).

Succes met het advies van de experts!
 
  • Like
Reactions: BRB

BRB

Stoppelbaard
@BRB, maar ik alleen even zeggen dat ik stikjaloers op jouw baard ben! Ziet er echt super uit (zou er zo onderhand een moord voor jouw baard doen).

Succes met het advies van de experts!

Bedankt voor dit bericht, erg leuk om te horen! Vooral omdat ik er zelf heel lang ontevreden over ben geweest en nu nog steeds eigenlijk te veel kijk naar de minpuntjes terwijl het al zo veel verbeterd is sinds ik het voor het eerst probeerde te laten groeien twee jaar geleden. Nu je mij zo hebt geholpen het positiever te zien en tevreden te zijn met wat er groeit, is dat misschien ook iets om zelf te proberen :) Succes met groeien!
 

Texman

Koning Baard
Hoi allemaal!
In de tussentijd heb ik mijn baard verder laten groeien maar ik heb het wel een keer getrimd, nu ongeveer drie of vier weken geleden. Toen heb ik de dichter begroeide stukken op een kortere lengte getrimd dan mijn wangen. Daardoor leek het meer een geheel.

Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de baard eigenlijk te lang vind. Ik zou het liever wat korter hebben, maar voordat ik ga trimmen wilde ik jullie even om advies vragen. Ik ben namelijk bang dat het dan minder vol gaat lijken, omdat het nu qua dichtheid er steeds beter uit ziet, ook al zie je in daglicht nog wel dat het gebied rond de kaaklijn lichter/zwakker is dan de rest.

Het tweede probleem heeft ook met de lengte te maken, namelijk uitstekende haren. Haal ik die weg door alles op een gelijk lengte te trimmen? Of moet ik met de richting mee trimmen om alleen uitstekende haren te pakken? Of moet ik een wax oid gaan gebruiken ipv olie?

Bekijk bijlage 18596 Bekijk bijlage 18597
Ik vind de huidige lengte van je baard al iets te kort. Als je gaat trimmen dan gaat het minder vol ogen dus dat zou ik niet doen.
De uitstekende haren moet je niet weghallen met een trimmer want dan wordt alles korter.
Beter is de uitstekende haren in te korten met een schaartje.
Je moet ook niet te kritisch naar je baard kijken want je hebt best een mooie baard en naarmate je ouder wordt krijg je een nog mooiere en vollere baard.
Dus probeer je niet te ergeren maar geniet van je baard want hij mag er zijn (Y)(Y)(Y).
Texman :)>
 

BRB

Stoppelbaard
Ik vind de huidige lengte van je baard al iets te kort. Als je gaat trimmen dan gaat het minder vol ogen dus dat zou ik niet doen.
De uitstekende haren moet je niet weghallen met een trimmer want dan wordt alles korter.
Beter is de uitstekende haren in te korten met een schaartje.
Je moet ook niet te kritisch naar je baard kijken want je hebt best een mooie baard en naarmate je ouder wordt krijg je een nog mooiere en vollere baard.
Dus probeer je niet te ergeren maar geniet van je baard want hij mag er zijn (Y)(Y)(Y).
Texman :)>

Het liefste zou ik rond deze lengte zitten
stoppelbaard.jpg
Maar ik denk dat dat er niet in zit met mijn baardgroei (en misschien vooral de kleur) als ik kijk hoe dun begroeid het was toen het korter was. Ik vind het jammer als de baard zo dik wordt dat het de vorm van je gezicht verandert. Ik ben nog redelijk jong en wil niet per se nu al een dikke baard om veel ouder te lijken. Of misschien heb ik na 24 jaar kale wangen gewoon nog even tijd nodig om er gewend aan te raken :)> Er is in ieder geval geen haast bij trimmen want het sociale leven ligt toch stil dus ik kijk het sowieso nog even aan.
 

Texman

Koning Baard
Ha @BRB ,
Onthoud dat niets moet en alles mag. Waar het om draait is dat jij je er goed bij voelt.
Dat betekent als jij liever een heel korte baard wil dat dat ook goed is :).
En die kale plekken zijn niet zo erg dus volg je gevoel.
Texman :)>
 
P

Pellie

Guest
Volgens mij is jouw baard al langer dan op die foto. Beard on!! Jouw kleur is juist uniek.
 
Banner image
Top