Trimmen

kotick

Stoppelbaard
Even een vraagje: overal op het forum lees ik van niet te trimmen om zo een optimale dekking te krijgen. Maar wat als je einddoel een korte baard is, is het dan verkeerd om te trimmen op eindlengte om zo de haren die sneller groeien bij te trimmen? Foto in bijlage is einddoel :) denk dat iets moet zijn van een 15 mm
 

Bijlagen

  • IMG_4566.PNG
    IMG_4566.PNG
    233,6 KB · Weergaven: 87

RCM

Baardaap
Zoals je al hebt gelezen, voorlopig dus even niks aan doen, dus ook niet trimmen. Persoonlijk zou ik op zijn minst 12 weken (indien je een 'snelle' baardgroei hebt) aanhouden, en dan indien nodig terugsnoeien naar je gewenste lengte. Wellicht bevalt het zo goed en ga je voor een voller/langer model. Let op! Dit is mijn persoonlijke mening als ik betreffend model voor mij zelf zou willen... Succes :)>(Y)
 
Laatst bewerkt:

Freerider

Baard
Volgens mij moet het prima kunnen om op einddoellengte te trimmen, de haren die nog niet die lengte hebben, groeien lekker door tot ze ook de door de trimmer te grazen worden genomen. Volgens mij wordt er qua dekking vooral gesproken om zo snel mogelijk kale plekken in je baard te bedekken, wat met lange haren makkelijker gaat dan met korte haren. En als je doel een lange baard is, dan blijf je dus ook langer die kale plekken zien.
Op de foto lijken mij de baardharen een stuk korter dan 15mm, eerder ergens tussen de 5-10 mm. Als je naar mijn baard kijkt (zie profielfoto) dan is dit al 10-12mm.

En let op! Je baard ongetrimd een tijdje laten groeien kan verslavend werken! En dan ga je je baarddoel bijstellen :)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat de dekking betreft is het, voornamelijk op de zijkanten, een goeie zaak om daar niet heel de tijd de boel "strak" te laten zetten omdat de haren die daar dan verdwijnen in principe de boel naar beneden mee toedekken.
Trimmen op een bepaalde eindlengte zou dus moeten werken, al zou ik toch zeker een paar maand wachten om te kijken welke kant je uiteindelijk op wilt met je baard ;)
 

Kale666man

Baardaap
Hee kotick
Ja zal wel aan mij leggen hoor maar die baard komt via de leden die je nu gesproken hebt wel in orde.
Maar mag ik je bij deze ook een complinent geven voor de hele leuke profielfoto van de mooie dame en het schattige kindje.
Ben van alle drie liefhebber dus dacht ik geef je maar een extra + punt:)
 

JeroenP

Volle Baard
wp_ss_20171207_0001 (2).png ik zou het even lekker laten groeien de aankomende tijd en dan een kijken wat je gaat doen. Misschien staat iets langer beter.....en daar kom je pas achter als je het laat staan....
 
Banner image
Top