Totaal Andere Stijlen...

Ratlook

Volle Baard
---
Zoals jullie waarschijnlijk al weten, heb ik zelf behoorlijk lange dreadlocks en laat

nu voor de zoveelste keer mijn baard weer groeien...

Nu moet ik zeggen dat ik hier op het forum heel erg veel foto's van leden tegen kom

met kale hoofden [ wel of niet gewild :D ] en opgeschoren zijkanten.

En ook vele baarden die volkomen in een stijl zijn " geboetseerd "

Ik wilde eens wat andere foto's laten zien van hoe het ook kan :cool::p:D















 

Texman

Koning Baard
Ik vind het heel leuk al die verschillende stijlen en de creativiteit en durf die sommige mannen hebben er zo extravagant bij te lopen :cool::cool::cool:.
 

Ratlook

Volle Baard
Ik vind het heel leuk al die verschillende stijlen en de creativiteit en durf die sommige mannen hebben er zo extravagant bij te lopen :cool::cool::cool:.

Het is ook idd een kwestie van lef hebben en "schijt" hebben aan

wat anderen er van vinden :D

Wat ik al jaren hoor over mijn lange haar van kortzichtige mensen....vaak

zijn ze gewoon jaloers dat zij het niet durven of het haar er niet voor hebben :p

---
 

Laurent1965

Zware baard
Totaal niet mijn ding, heeft al gauw iets van een zwerverlook, vind met name hygiene een belangrijke factor.
En hoe doe je dat op de werkvloer..?

Maar ok, ieder zijn ding!
 

Ratlook

Volle Baard
Totaal niet mijn ding, heeft al gauw iets van een zwerverlook, vind met name hygiene een belangrijke factor.
En hoe doe je dat op de werkvloer..?

Maar ok, ieder zijn ding!

Ik persoonlijk vind juist die "zwerverslook" zoals jij het noemt, juist geweldig .
,
al moet ik er meteen bij zeggen, dat lang haar niet meteen bij een "zwerver" hoort!!!

En natuurlijk moet je soms iets "aanpassen" op de werkvloer.

Maar de raarste opmerking van jou is dat je een koppeling maakt tussen lang haar

en een "ongestylde " baard en onhygiënisch .....ik vind het ook gelijk een

beetje een "belediging" en een zeer "domme " mening :rolleyes:

---
 

Laurent1965

Zware baard
Ik persoonlijk vind juist die "zwerverslook" zoals jij het noemt, juist geweldig .
,
al moet ik er meteen bij zeggen, dat lang haar niet meteen bij een "zwerver" hoort!!!

En natuurlijk moet je soms iets "aanpassen" op de werkvloer.

Maar de raarste opmerking van jou is dat je een koppeling maakt tussen lang haar

en een "ongestylde " baard en onhygiënisch .....ik vind het ook gelijk een

beetje een "belediging" en een zeer "domme " mening :rolleyes:

---
Dat is jouw mening, dat mag, we kennen mekaar verder niet, ik laat het hierbij.;)
 

Ratlook

Volle Baard
Dat is jouw mening, dat mag, we kennen mekaar verder niet, ik laat het hierbij.;)

Dus als jij, in mijn ogen, gewoon een soort van belediging [ en ook "domme"] opmerking

maakt naar mensen met bijvoorbeeld lang haar dat dat onhygiënisch is , dan ga je daar

verder niet op in om dat eventueel te onderbouwen??

Rare manier van doen vind ik dat [ of vind je eigenlijk achteraf dat ik gelijk heb :rolleyes: ]

---
 
P

Pellie

Guest
Misschien dat Laurent met hygiëne de dreadlocks bedoeld? Want het is toch zo dat het niet gewassen mag/kan worden? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar dit heb ik weleens gehoord/gelezen. Dus wat dat betreft snap ik de reactie van Laurent ook wel weer.
 

Ratlook

Volle Baard
Misschien dat Laurent met hygiëne de dreadlocks bedoeld? Want het is toch zo dat het niet gewassen mag/kan worden? Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar dit heb ik weleens gehoord/gelezen. Dus wat dat betreft snap ik de reactie van Laurent ook wel weer.

Wat hij precies bedoelde weet ik niet, maar dingen "roepen " zonder te weten

waar je het over hebt is niet erg slim.

Juist in vies haar doen dreads het heel erg slecht.

Wassen kun je gewoon met shampoo net als gewoon haar, alleen is haar wassen met

shampoo heel erg slecht voor elk haar [ niet alleen dreads ]

Hoe vaker je je haar wast met shampoo, des te vetter wordt je haar!!

Ook voor dat ik dreads had spoelde ik mijn lange haar vaker gewoon met water dan

dat ik zeep gebruikte en ik had en heb bijna nooit vet haar.

Maar om, zoals hij deed, gelijk te "gillen" over onhygiënisch , vind ik toch wel ook

een persoonlijke "aanval"

Deze topic heb ik alleen maar opgezet om jullie ook eens te laten kijken naar

andere vormen van haar en baarden..... we hoeven hier toch niet allemaal een kapsel

in de stijl van "Schorum " te hebben :eek:

---
 
P

Pellie

Guest
Is ook prima dat je dit topic opent, maar ik vind het niet heel gek dat mensen er wat negatiever op reageren, omdat ze het niet "gewoon" vinden.
Ik vind het ook niet mijn ding, dat is mijn mening.
Hoe Laurent het dan bedoeld heeft weet ik niet, dat mag hij dan uitleggen. En verder mag je posten wat je wilt en bedankt over de uitleg van het wassen. Ik heb weer wat geleerd. :)>
 

Ratlook

Volle Baard
Is ook prima dat je dit topic opent, maar ik vind het niet heel gek dat mensen er wat negatiever op reageren, omdat ze het niet "gewoon" vinden.

Maar dat vind ik juist prima als mensen er anders over denken.

Ik heb altijd mijn hele leven een hekel gehad aan "meelopen met de meute "

Daarom dat ik nu ook op mijn 66 ste nog gewoon hele lange dreadlocks heb en als

ik de tijd krijg, komt mijn baard ook weer helemaal op lengte :cool:

[ vandaar ook mijn onderschrift !! ]

---
 

Ontw3rper

Baard
Ik ben zo'n nieuwe kale kop adopt, zou willen dat ik nog een volle haardos kon groeien. Mooi om te zien en een soort nonchalances die ik zeker kan waarderen. Daar zit veel tijd en toewijding in.
[DOUBLEPOST=1600721203][/DOUBLEPOST]
Totaal niet mijn ding, heeft al gauw iets van een zwerverlook, vind met name hygiene een belangrijke factor.
En hoe doe je dat op de werkvloer..?

Maar ok, ieder zijn ding!

Wat heeft werkvloer hier nu mee te maken.. zoek m nog
 

Boof72

Volle Baard
Ik ben het eens met @Laurent1965 & @Pellie.
Deze opmerking c.q. mening had je aan kunnen zien komen.
En volgens mij was dit ook precies je bedoeling.

Dus dan moet je je niet "beledigd" voelen door de opmerking "zwerverslook" & "onhygiënisch" gezegd wordt.
Ook ik vindt dit er "onhygiënisch" uitzien, wat het niet hoeft te zijn.

Maar zoals iedereen al aangeeft, ieder zijn eigen ding.
 

Ratlook

Volle Baard
Ik ben het eens met @Laurent1965 & @Pellie.
Deze opmerking c.q. mening had je aan kunnen zien komen.
En volgens mij was dit ook precies je bedoeling.

Dus dan moet je je niet "beledigd" voelen door de opmerking "zwerverslook" & "onhygiënisch" gezegd wordt.
Ook ik vindt dit er "onhygiënisch" uitzien, wat het niet hoeft te zijn.

Maar zoals iedereen al aangeeft, ieder zijn eigen ding.

Natuurlijk wacht ik op verschillende reacties met verschillende meningen, want

dat is volgens mij toch de bedoeling van het openen van een topic ??

En "zwerverslook" vind ik zeker geen belediging :p

Maar alleen ongenuanceerde opmerkingen over de combinatie met onhygiënisch , vind ik

een paar stappen te ver gaan.

---
[DOUBLEPOST=1600756300][/DOUBLEPOST]
Ik ben zo'n nieuwe kale kop adopt, zou willen dat ik nog een volle haardos kon groeien. Mooi om te zien en een soort nonchalances die ik zeker kan waarderen. Daar zit veel tijd en toewijding in.
[DOUBLEPOST=1600721203][/DOUBLEPOST]

Wat heeft werkvloer hier nu mee te maken.. zoek m nog

Ik vind jouw reactie wel erg mooi....het nonchalante en de opmerking over de werkvloer (Y)

En zeker......tijd en werk en aandacht heb je behoorlijk nodig om zo'n lange bos met bijvoorbeeld

dreads te laten ontstaan .

Mijn "reis" met de dreads [ die nog lang niet volwassen zijn ] heeft tot nu toe alleen

al vijf jaar geduurd en heel veel verzorging en geld :D

---
 

Laurent1965

Zware baard
Wil nog 1 keer reageren op dit topic.

Sorry, ik dacht dat iemand die zichzelf "Ratlook" noemt wel enige zelfspot zou hebben, en ook een -beetje- zou kunnen accepteren va een ander, mijn intentie is het in ieder niet om iemand hier te kwetsen...., zou het al zo zijn.
Ratlook moest mij al eerder hebben ivm mijn taalgebruik, Ps, ik spreek moeiteloos Limburgs, Nederlands, Frans ( afkomst familie) Duits, Engels en een flinke portie Spaans waar ik al jaren een 2e woning heb...., wat is het probleem hieraan?
Verder geheel met Boof en Pellie eens.
Iemand betichten van " domme uitspraken" mag dan weer wel...?

OK, Ieder zijn ding verder!

Wat betreft de werkvloer bedoel ik, er zijn al beroepen waar een wat langere baard in het algemeen al als "not done" wordt gezien, laat staan een wat extravagantere.
In mijn beroep is presentatie en voorbeeldfunctie een pre, zoals bij vele andere beroepen.
Als ik zo op mijn werk zou verschijnen zou ik een hartig woordje met de baas moeten spreken, waarna ik snel het magazijn in zou verdwijnen. (Feit)
Vroeg mij gewoon af hoe je dat verkoopt aan je werkgever of tijdens een sollicitatie, aangezien de meesten van ons nog in de werkzame leeftijd zitten, lijkt mij niet zo'n vreemde cq kwetsende opmerking!
 

Ratlook

Volle Baard
Wil nog 1 keer reageren op dit topic.

Sorry, ik dacht dat iemand die zichzelf "Ratlook" noemt wel enige zelfspot zou hebben, en ook een -beetje- zou kunnen accepteren va een ander, mijn intentie is het in ieder niet om iemand hier te kwetsen...., zou het al zo zijn.
Ratlook moest mij al eerder hebben ivm mijn taalgebruik, Ps, ik spreek moeiteloos Limburgs, Nederlands, Frans ( afkomst familie) Duits, Engels en een flinke portie Spaans waar ik al jaren een 2e woning heb...., wat is het probleem hieraan?
Verder geheel met Boof en Pellie eens.
Iemand betichten van " domme uitspraken" mag dan weer wel...?

OK, Ieder zijn ding verder!

Wat betreft de werkvloer bedoel ik, er zijn al beroepen waar een wat langere baard in het algemeen al als "not done" wordt gezien, laat staan een wat extravagantere.
In mijn beroep is presentatie en voorbeeldfunctie een pre, zoals bij vele andere beroepen.
Als ik zo op mijn werk zou verschijnen zou ik een hartig woordje met de baas moeten spreken, waarna ik snel het magazijn in zou verdwijnen. (Feit)
Vroeg mij gewoon af hoe je dat verkoopt aan je werkgever of tijdens een sollicitatie, aangezien de meesten van ons nog in de werkzame leeftijd zitten, lijkt mij niet zo'n vreemde cq kwetsende opmerking!

Ik heb zeker heel erg veel zelfspot en kan heel veel aan, maar iets of iemand zomaar als onhygiënisch

te bestempelen, terwijl je totaal niet weet waar je het over hebt , vind ik nets iets anders.

En ja wel...als iemand stellige uitspraken doet over iets waar hij niets van weet, vind ik dat

zeer zeker "domme uitspraken"

Wat ik schreef over jouw "taalgebruik" -- Dialect , was zeker lollig bedoeld, zie de smilies , maar toch ook

wel met een kleine "ondertoon" .

En natuurlijk moest ik vroeger, toen ik nog werkte, mijn uiterlijk een beetje aanpassen, maar

ik zocht altijd wel de grenzen daarvan op en zag er meestal toch wel "anders" uit dan de rest :D

Maar ik blijf van mening dat ook lang haar zeer representatief kan zijn , zo ook een lange baard

en zal ook nooit begrijpen waarom dat niet bij een "voorbeeldfunctie" zou passen :rolleyes:

Dus nogmaals....ik kan heel erg goed tegen meningen van anderen, zolang ze maar wel

goed beargumenteerd zijn , want daar heb ik in mijn leven veel en veel en zeer teveel voor meegemaakt :eek:

Maar laten we er maar over stoppen...

Ik hou er van om er soms wat "anders " uit te zien dan de rest van de menigte en laat iedereen

er nou blij om zijn dat mensen zoals ik er ook zijn, anders zou het wel heel erg saai worden :rolleyes:

---
[DOUBLEPOST=1600763024][/DOUBLEPOST]---
Nog maar even een paar voorbeelden die volgens mij toch wel aantonen

dat lang haar en lange baarden zeer representatief kunnen zijn .:D









---
 
Banner image
Top