Toch maar een poging gewaagd!

Beardedstyle

Stoppelbaard
Hey

Ik ben nu 28 en ongeveer 5,5 week bezig (snor en sik iets langer). Ik had er altijd een hard hoofd in maar ben toch blij met het resultaat tot nu toe.

Het probleem is alleen dat ik maandag weer op mijn werk moet verschijnen (uniformberoep) en wil wel een beetje toonbaar voor de dag komen. Mijn handen jeuken verschrikkelijk om niet de bakkerbaarden en nek wat korter te trimmen, maar graag hoor ik van jullie wat tips hoe ik het er wat netter uit kan laten zien

Hopelijk trekt de rest nog dicht in de komende anderhalve maand

d3d2adb3ccec0c33f2773a9b30ff9c4f.jpg
9b733d35fdf284020e74cf5f4c58ab33.jpg
b24593d243178f6b940262cdcfacdff3.jpg
5204198fdc281ca6a7ea3815fdc624cc.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het is jouw keuze natuurlijk, maar weet wel dat de termen "trimmen" en "dichtgroeien" haast nooit goed samen gaan.
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Het is jouw keuze natuurlijk, maar weet wel dat de termen "trimmen" en "dichtgroeien" haast nooit goed samen gaan.

Ik wil er ook niet teveel aan doen, maar heb je toch tips om het er iets schappelijker uit te laten zien?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha @Beardedstyle ,
Als je wil dat je baard er voor je werk wat netter uit ziet doe dan het volgende:
Hou de hals onder je baard schoon.
Probeer de baardlijn op de wangen wat strakker te zetten en hou de wangen ook schoon.
De bakkebaarden mogen ook iets dunner getrimd worden.
Het resultaat zal zijn dat je baard er strakker en netter uit ziet.
Op bijgaande foto's heb ik met een blauwe lijn aangegeven wat de bedoeling is.
Succes op het werk.
Texman:)>
advies 1.jpg advies 2.jpg
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Ha @Beardedstyle ,
Als je wil dat je baard er voor je werk wat netter uit ziet doe dan het volgende:
Hou de hals onder je baard schoon.
Probeer de baardlijn op de wangen wat strakker te zetten en hou de wangen ook schoon.
De bakkebaarden mogen ook iets dunner getrimd worden.
Het resultaat zal zijn dat je baard er strakker en netter uit ziet.
Op bijgaande foto's heb ik met een blauwe lijn aangegeven wat de bedoeling is.
Succes op het werk.
Texman:)>
Bekijk bijlage 9261 Bekijk bijlage 9262

Thanks voor de tekening, ga er zeker even mee bezig!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Moet ik trouwens nog iets doen met mijn snor? Of alleen trainen naar de zijkant en lekker laten gaan?
En in mijn nek heb ik een beetje lange plukken, ook lekker laten zitten en z’n gang laten gaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ik zou je snor gewoon laten gaan tot dat hij wat voller is.
Je mag hem wel trainen om naar de zijkant te gaan.
De lange plukken in je nek zou ik een beetje bijwerken.
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
823d800fce31a32302cbfec10fcfae7e.jpg
1070d042dcd6956899d90198372a4d57.jpg
2ea70d9f262491e96c5448b38a73ee94.jpg
df3291f1981aece8a0683cc15edf4f04.jpg


Zo, net een poging gedaan met bijwerken. Bij mijn bakkebaarden was het een stuk langer dan ik had verwacht, maar heb er niet teveel afgehaald omdat het al een beetje dunner begon te worden. Ook onder mijn oren vond ik erg lastig om te doen.

Nu weer even verder kweken en hopen dat de rest dichttrekt en hopelijk iets minder gaat krullen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Goede tips van Texman! deze heb ik ook gehad en het resultaat is heel netjes! absoluut aan te raden!
Succes en veel plezier met je baardreis.
Gr David
 

RCM

Baardaap
Veel tekort na mijn mening. Laat die halslijn nu eens zakken, ook voor korte modellen. Nu lijken het net bakkebaarden die uitlopen naar je sik. :mad:;), nee hoor, zo erg is het nog niet, maar een stukje lager mag nog wel... Succes.. (Y)(Y)
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Veel tekort na mijn mening. Laat die halslijn nu eens zakken, ook voor korte modellen. Nu lijken het net bakkebaarden die uitlopen naar je sik. :mad:;), nee hoor, zo erg is het nog niet, maar een stukje lager mag nog wel... Succes.. (Y)(Y)

Ik heb een vinger boven mn adamsappel aangehouden voor het midden, aan de zijkant groeit nog niet zoveel dus daar heb ik niet zoveel weggehaald


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Ha @Beardedstyle ,
Het ziet er al een stuk beter uit.
Wat de bakkebaarden betreft kan ik op de foto niet goed zien hoe ze uitfaden.
Dus maak nog even een foto dan kan ik daar nog iets over zeggen.
Wat voor gereedschappen gebruik je, heb je b.v. een scheermes (Zie foto) want die gebruik ik altijd om mijn wangen schoon te maken. En krijg je de lijnen super strak.
Voor mijn hals gebruik in geen scheermes maar gewoon een scheer apparaat of baardtrimmer zonder kam.
Texman :)>

fusion-scheermes3.png
 

Yoeri

Baard
Heel eerlijk gezegd zou ik je wangen eraf scheren er zitten zoveel gaten in dat gaat nooit dichtgroeien. Sorry maar ik ben hier eerlijk in.
 

Beardedstyle

Stoppelbaard
Ha @Beardedstyle ,
Het ziet er al een stuk beter uit.
Wat de bakkebaarden betreft kan ik op de foto niet goed zien hoe ze uitfaden.
Dus maak nog even een foto dan kan ik daar nog iets over zeggen.
Wat voor gereedschappen gebruik je, heb je b.v. een scheermes (Zie foto) want die gebruik ik altijd om mijn wangen schoon te maken. En krijg je de lijnen super strak.
Voor mijn hals gebruik in geen scheermes maar gewoon een scheer apparaat of baardtrimmer zonder kam.
Texman :)>

Bekijk bijlage 9278

Voor mijn wangen gebruik ik een shavette
53853542967937201129734ab78db746.jpg


Voor mijn hals een scheermes met enkel mesje op de achterkant


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Banner image
Top