Tips of helemaal niet?

Bobber

Stoppelbaard
Goede avond baard liefhebbers,

Nadat ik hier al even heb zitten rondneuzen, heb ik dan toch uiteindelijk een profiel aangemaakt!
Ik merk dat hier menig man op zit, die met een enkele oogopslag kan zien of een zekere baardgroei potentieel heeft of niet.

Dus vandaar mijn vraag naar jullie toe!! Denken jullie dat het iets kan worden of niet?
Ik zou graag een iets vollere/stevigere baard laten groeien. Maar heb tot nu toe nog niet echt doorgezet. Meestal zou ik op dit punt de tondeuse nemen om te trimmen tot een (iets langere) stoppelbaard. Nu heb ik een week of

Ik heb echter enkele twijfels... Ten eerste over de kleur van mijn 'baard'... Ik ben blond/lichtbruin van haarkleur dus bijgevolg mijn baard ook. Dit zorgt ervoor dat mijn gezichtsbeharing dus ook lichter is van kleur. Ten tweede heb ik ook wel twijfels over de dichtheid van de beharing op mijn kaken en snor. Komt dit nog goed? Of zal dit 'nooit' goed komen.

Ik heb ook nog een vraag of er tips zijn om dit wat te stimuleren... Is dit stadium nog te vroeg om bijvoorbeeld een olie aan te schaffen of niet? Nu vind ik het ook vervelend dat sommige haren eerder rechtop gaan staan. Dit zorgt dan voor een eerder onverzorgde indruk.

rAZlRQI.jpg


1E08uBJ.jpg



gD29uAN.jpg


Thanks!!!
Bobber
 

Bolt

Zware baard
Goede avond baard liefhebbers,

Nadat ik hier al even heb zitten rondneuzen, heb ik dan toch uiteindelijk een profiel aangemaakt!
Ik merk dat hier menig man op zit, die met een enkele oogopslag kan zien of een zekere baardgroei potentieel heeft of niet.

Dus vandaar mijn vraag naar jullie toe!! Denken jullie dat het iets kan worden of niet?
Ik zou graag een iets vollere/stevigere baard laten groeien. Maar heb tot nu toe nog niet echt doorgezet. Meestal zou ik op dit punt de tondeuse nemen om te trimmen tot een (iets langere) stoppelbaard. Nu heb ik een week of

Ik heb echter enkele twijfels... Ten eerste over de kleur van mijn 'baard'... Ik ben blond/lichtbruin van haarkleur dus bijgevolg mijn baard ook. Dit zorgt ervoor dat mijn gezichtsbeharing dus ook lichter is van kleur. Ten tweede heb ik ook wel twijfels over de dichtheid van de beharing op mijn kaken en snor. Komt dit nog goed? Of zal dit 'nooit' goed komen.

Ik heb ook nog een vraag of er tips zijn om dit wat te stimuleren... Is dit stadium nog te vroeg om bijvoorbeeld een olie aan te schaffen of niet? Nu vind ik het ook vervelend dat sommige haren eerder rechtop gaan staan. Dit zorgt dan voor een eerder onverzorgde indruk.

rAZlRQI.jpg


1E08uBJ.jpg



gD29uAN.jpg


Thanks!!!
Bobber

Welkom @Bobber op dit leuke en leerzame Forum!
Goed dat je een Baard wilt gaan kweken en zo te zien ben je al aardig op gang.
De dichtheid op je kaken en snor dat komt met de tijd wel goed. Ik zie dat de haargroei op de kin wat achterblijft maar wellicht trekt dit wel bij. Olie kan je alvast mee beginnen dat voorkomt de ergste jeuk en verzorgd de huid.
Last je Baard een maand of drie groeien zodat je beter kan beoordelen welke kant het op gaat.
Kleur van de Baard kan heel mooi gaan worden met de lichtere haren erin.
Ik zou zeggen ga ervoor!
Veel succes en geniet ervan.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Bobber ,
Je hebt een beginnende baardgroei die er goed uit ziet (Y). Baardgroei begint bijna altijd heel bescheiden en naarmate we ouder worden ontwikkelt zich dat verder. Hoeveel dat uiteindelijk is hangt af van je genen. Voor jou betekent dat, dat je rustig moet afwachten. Over een maand of 3 krijg je een beter beeld van je baardgroei en kan gaan nadenken over een model dat voor jouw haalbaar is.
Een gezonde levensstijl met goede voeding, veel frisse lucht, beweging en voldoende slaap zal je algehele gezondheid bevorderen en dus ook je baardgroei.
Wel een dingetje om goed over na te denken;).
Succes Texman :)>
 

Peter1971

Baard
@Bobber ,welkom, zie op de 1ste foto, hoe de snorpunten het contact met je baard opzoeken...de zijkanten gaan best goed komen, denk dat je rond de 25 bent...dus vrij jong nog voor een volle groei...maar ik sluit me zeker aan bij Bolt,..je bent jong ...je wilt waarschijnlijk dik donker haar zien want dat geeft dichtheid voor het oog,..maar zoals Bolt zegt, deze kleur geeft naarmate de baard en snor langer worden een extra dimensie,...je moet het echt de tijd geven...en de kin gaat niet dicht komen...daar kan ik eerlijk in wezen..maar dat wil niet zeggen dat je geen mooie baard kan kweken...tip..ga niet teveel die onverzorgde look scheren..de natuur "de bladeren bedekken niet voor niks de twijgen...laat de natuur zijn gang zijn...voor jij het verstoort met een clipper.
komt goed...
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom @Bobber, je baardgroei ziet er helemaal niet verkeerd uit. Snor en kin zijn idd nog wat minder dik bezaaid maar dat wil niet zeggen dat je geen mooie baard kunt groeien. Ik ben zelf ook blond (geweest), heb geen volle snor en geen dichte haargroei op de kin maar dat heeft mij er niet van weerhouden om op baardreis te gaan.:D Ik zou zeggen geef het de tijd en jouw baard zal tevoorschijn komen. Veel plezier en succes met groeien! (Y):)>
 

Bobber

Stoppelbaard
Nog even een kleine update. Nu ongeveer een maand later ten opzichte van de vorige post. Ik denk dat ik nu ongeveer 1,5 maand baardgroei heb.
Sinds een week of 2 ben ik ook baardolie beginnen gebruiken. Heel aardig :) Ik vind het fijn om te gebruiken! Volgende keer ga ik misschien wel iets anders kopen.
 

Bijlagen

  • 20200205_144352.jpg
    20200205_144352.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 127
  • 20200205_144406.jpg
    20200205_144406.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 117
  • 20200205_144409.jpg
    20200205_144409.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 115
  • 20200205_144414.jpg
    20200205_144414.jpg
    726,3 KB · Weergaven: 116

Texman

Koning Baard
Heel leuk de foto's van je baard @Bobber het gaat misschien niet snel genoeg maar je hebt wel vooruitgang geboekt.(Y)(Y)(Y)
Ik zeg altijd aan een baard mag je gerust zien dat je jong bent. Dus wat mij betreft gewoon doorgaan op de ingeslagen weg want je bent goed bezig.;)
 

Rothbeard62

Volle Baard
Zo te zien ben je nog erg jong, en voor je leeftijd heb je al een goede groei! Het zal nog jaren duren voordat je baard helemaal volwassen is. Voor nu is het advies om je baard nog met rust te laten en na een aantal maanden eens te kijken of je er blij mee bent. Pas dan kun je een echt oordeel krijgen over je baard-mogelijkheden. In de tussentijd vooral niet twijfelen, maar genieten van wat er gebeurt! :)(Y)
 
Banner image
Top