Tips en/of adviezen?

Mart76

Baard
Ja dat heb je goed verwoord..

Ik blijf toch bij mijn standpunt; liever netjes en al zou het dan iets langer duren voor ik een volle baard heb, dan dat ik er onverzorgd bij loop omdat ik het eerste jaar er niks aan laat doen;)

Helemaal mee eens, dat is mijn standpunt ook. Alleen, wanneer is het precies onverzorgd? Als ik naar mijn eigen baard-ontwikkeling kijk vond ik het er in het begin soms ook onverzorgd uit zien. Terwijl als ik nu naar de in het begin gemaakte foto's kijk valt dat reuze mee.
Je krijgt na een half jaar ook meer zicht op wat je wil en kan met je baard. Daarnaast levert het gebruiken van de juiste, bij jou passende, baardverzorgingsproducten een wereld van verschil op.

Ik vind niets doen trouwens ook geen optie en ga woensdag voor de 3e keer naar de barbier. Als je tegen de barbier duidelijk bent in wat je wilt en waar je met je baard "naar toe wilt", staat een barbierbezoek je baardgroei nauwelijks in de weg.
[DOUBLEPOST=1535739106][/DOUBLEPOST]
Ha @Mart76 ,
Ik vind dit een hele mooie reactie van je.
Ik denk dat veel beginnende baardmannen hier wat aan hebben.
Dank Texman :)>

Dank je!
 
Laatst bewerkt:
C

Citytripp

Guest
Nu ongeveer 7 weken onderweg, 1,5 week geleden bezoek gebracht aan de barbier, hier geen spijt van gehad in tegenstelling tot vele anderen, je moet wel duidelijk zeggen wat je wil en het makkelijkste is dat te doen door een foto aan je barbier te laten zien van hoe je het wil (van dit forum of via google).

Heb het idee dat de groei er nu uit is, de eerste 4 weken ging het lekker maar nu lijkt het zo langzaam te gaan haha.

Krijg trouwens wel steeds meer positieve reacties!

Hierbij nog een foto bijgevoegd..
 

Bijlagen

  • 20180912_191743.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 118

DNA76

Baard
Prima baard Citytripp! Er zit zeker potentie in om hier een dik exemplaar te laten groeien! Zoals je zelf aangaf moet je doen waar jij je goed bij voelt. Heb je zin in een barbiertje ... zeker doen dan, maar geef altijd duidelijk aan wat je wil (lengte behouden, bakkebaarden faden, snor trimmen enz enz , maar van de lengte blijf je af!!! Het forum staat vol met de melding afblijven en laten groeien, dit betekent niet dat je geen kleine aanpassingen ivm strakheid en snellere haargroei op bepaalde plekken mag aanpakken. Ga vooral door met je baardreis want ik vermoed dat dit een mooie lange baard kan worden (Y). Veel succes en hou ons op de hoogte, beard on :)>
PS: de groei zit er zeker nog in hoor, wacht maar tot je volgende maandfoto, zie je vanzelf het verschil ;)
 

Texman

Koning Baard
Even een foto update,

Baard na 2,5 maand.. groeit lekker door zo! Ga nu bedenken wat ik wil qua vorm; zelf lijkt mij het mooiste om de zijkanten kort(er) te houden en op de kin een stukje voller nog.

Wat denken jullie?
Ik zou nog even doorgaan(2 maanden) met groeien en daarna pas de zijkanten wat korter maken.
Dan is de voorkant van je baard ook langer.
Je zal verstelt staan van het resultaat.
Succes Texman:)>
 
C

Citytripp

Guest
Zit nu op 3 maanden, ga om de 5 weken naar de barbier, om mijn haar te knippen en tevens de baardlijnen netjes te maken. Ook zorgt hij ervoor dat de bakkebaarden korter blijven, voor de rest doet hij niks aan de lengte (behalve de langere uitstekende haren knippen).

Voor de rest gaan we rustig door met groeien, heb ook geen ander keuze want de baard mag er niet af van vriendinlief

Gebruik smorgens baardolie en een kam om de springerige haren wat in fatsoen te krijgen.

Alvast een goede week toegewenst!

 
Banner image
Top