Tijd voor een baard...

Hallo allemaal,
Bij het begin van dit nieuwe jaar heb ik het wilde idee opgevat om, voor het eerst in 48j, voor een baard te gaan.
Sedert 1/1/2018 heb ik dus het scheren volledig afgezworen, en na 4 weken begint er toch al één en ander te groeien.
Het jeuken en prikken is zo goed als voorbij, maar de baardharen beginnen nu alle kanten op te schieten wat er toch niet zo verzorgd meer uitziet. En - bijverschijnsel - ik ontdek meer en meer grijs o_O
Ik vraag mij daarom af of het zin heeft om in deze fase tussentijds gelijk te trimmen, en ook of en vanaf wanneer ik met mijn halslijn aan de slag moet. Kortom, alle tips & tricks zijn welkom...
Hierbij dus de "maand 1"-pics
Grtz :)>

IMG_20180131_191841760.jpg IMG_20180131_192228616.jpg IMG_20180131_192437237.jpg
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum ;)

Voor al je vragen over verzorging en trimmen valt er best een hoop te lezen in de verschillende subfora hoor.

Mijn algemeen advies is om de boel een aantal maanden te laten groeien en dan te laten bijwerken in een model dat voor jou haalbaar is en wat je zelf vindt dat bij je past :)>

Veel plezier gewenst tijdens je baardreis (Y)
 

Ardjan

Baardaap
Welkom kerel op het forum! Goed voornemen om het jaar te beginnen met 'no shave'!
Lekker laten groeien en succes op je baardreis!
En v.w.b. 'het bijverschijnsel': 'Grijs' is ook een kleur; niks mis mee; iedere baard(kleur) is uniek!
Beard on! (Y)
 

Texman

Koning Baard
Ook van mij welkom op dit leuke forum.:)
De anderen hebben het al gezegd het is een kwestie van laten groeien en geduld hebben.
In het begin heb je meestal te maken met wat ongemakken of ga je twijfelen of de baard wel een succes gaat worden.
De ongemakken zal je voor lief moeten nemen en zijn van voorbijgaande aard. Twijfelen hoef je sowieso niet te doen wat je hebt een goeie baardgroei.
Je heb niet geschreven of je een korte of lange baard wilt laten groeien. Dat is wel van belang.
Voorlopig eerst maar lekker laten groeien.:cool:
Succes Texman :)>
 

TMG1961

Baardaap
Welkom op het forum. Mooi grijs is niet lelijk :D Succes met de baardreis. Zoals anderen al zeiden, lekker laten groeien en bloeien.
 

Weeble

Volle Baard
Het welbekende stekeltjesfase!:D
Ziet er alvast goed uit voor een maandje. Je hebt de potentie voor een mooie baard!:)>(Y)
 
Al bedankt voor de verwelkoming en nuttige tips!
Kort, lang, ben ik nog niet over uit - ik kijk nog even aan wat mogelijk is. Ga minstens voor wat ik zonet in mijn avatar heb gezet, met optie op meer... En met uitzondering van het hoofdhaar uiteraard, dat is er al grotendeels niet meer en komt nooit meer terug. Zoek dit ook ergens te compenseren onderaan...
Tot baards! (Y)
 
Week 8: tijd voor de maandelijkse updatefoto
3ec341bb164eedf7ccce94db25502159.jpg


Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 

Jelle

Baard
Mooi baardje toch...en die grijze haren is niets mis mee toch.
Ik ontdek er ook steeds meer in mn baard...brengt leven in de baard,
 

istawa

Zware baard
Gewoon laten groeien en tegen de tijd dat je denkt ik moet naar de barbier........dan nog maar even laten groeien hoe langer je wacht des te beter is er een mooi model in te brengen. En dat grijs ach hebben we allemaal op den duur.

it aint over until the fat lady sings
 
Banner image
Top