thuisgekomen met een kotegevoel,

Bernhardus

Stoppelbaard
Gisteren even naar de enige barbier in Ermelo geweest.ik noem geen namen maar google weet die wel.
Na duidelijk gezegd te hebben wat mijn wens was:halslijn wat bijwerken en de wat wegspringende haren wat weghalen ging hij voortvarend aan het werk.Na eigenlijk alleen maar een tondeuse te hebben gebruikt was dit het resultaat na een half uur:
scheve halslijn(verschil van links en rechts 1,5 cm) wat dus na correctie resulteerde in een halslijn die net onder mijn kaaklijn ligt.Iets wat ik absoluut NIET wilde.Ik wilde die lijn lager,een ferme hap uit mijn snor en een bloedend litteken.
Ik vroeg nog halverwege of hij me geraakt had omdat hij ineens met aluin in de weer was maar dat was niet zo,nou:toch wel dus en dat is een behoorlijk pijnlijk litteken wat met dit weer flink zeer doet.
Waarom heb je halverwege niks gezegd zullen jullie je misschien afvragen.Ik draag een vrij sterke bril en ben spreekwoordelijk stekeblind.En toen ik door had wat er mis ging was het kwaad al geschied.Ik had immers geen recente ervaring om gelijk de conclusie te trekken dat er iets mis ging en eerder wat te zeggen.
Ik ga dus ook nooit meer die barbershop toe,ook al werkt daar naar het schijnt de beste barbier van Europa.
Niet om de centen maar gewoon omdat ik na 25 jaar weer voor het eerste een bezoekje breng aan een barbier en dan zo behandeld word.
Er is me een corrigeer sessie aangeboden maar die laat ik aan mij voorbij gaan.
Ik moest dit even van me afschrijven,pisnijdig was ik.Ik laat de boel nu het eerste half jaar maar gewoon gaan,ik zie het wel.
Ik heb al moeite met mensen vertrouwen,heb slechte ervaringen uit het verleden en dan dit.Ik voel me echt beroerd.tuurlijk gaat het maar om een baard maar er zit voor mij meer achter.Ik voel me met baard wat meer mens,geaccepteerd zeg maar.En dat is nu behoorlijk verknipt.
Tips over een goede barbier op de Veluwe hoor ik graag.Kan ik zien waar ik eventueel wel goed behandeld wil worden als ik mijn zelfvertrouwen weer een beetje heb opgebouwd,
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Jammer van dit te horen.
Halverwege tussenkomen is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan trouwens.
Hopelijk kan je over enkele maanden spreken van een minder aangenaam moment en heb je ondertussen weer genoeg lengte om deze keer bij een betere barbier terecht te komen voor een leukere ervaring.
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Wat @Cowboy zegt (Y)
Blijf het zonnetje zien, ook achter de wolken schijnt die. Nu even flink de ziekte erin hebben mag maar laat het daarna achter je en richt jezelf op de toekomst. Voor je het weet is het allemaal weer aangegroeid tot een prachtige volle baard, Beard On :)>
 

Bernhardus

Stoppelbaard
Korte update:blijkbaar leest de barbier/shophouder ook mee op dit forum.Hij heeft contact met me opgenomen.We hebben een goed gesprek gehad,was niet zo als dat hij klanten wilde behandelen.De barbier die mij getrimd had was een werknemer en die had hij ook gesproken.Volgende week een afspraak gemaakt om te zien wat er gebeurd is en hoe verder.Ik vind het positief dat hij mee wil werken aan een oplossing,
 

Texman

Koning Baard
Ha @Bernhardus ,
Dat is een behoorlijk vervelende ervaring met die barbershop en ik kan begrijpen dat je daar boos over bent.
Je voelt je gewoon niet serieus genomen.
Wel goed dat de barbier jou heeft gebeld om een afspraak te maken.
Sterkte Texman:)>
 

Nib85

Volle Baard
Korte update:blijkbaar leest de barbier/shophouder ook mee op dit forum.Hij heeft contact met me opgenomen.We hebben een goed gesprek gehad,was niet zo als dat hij klanten wilde behandelen.De barbier die mij getrimd had was een werknemer en die had hij ook gesproken.Volgende week een afspraak gemaakt om te zien wat er gebeurd is en hoe verder.Ik vind het positief dat hij mee wil werken aan een oplossing,

Hoe is de “vervolgafspraak” gegaan?
 

Bernhardus

Stoppelbaard
De vervolgafspraak ging prettig.Ik werd geholpen door de eigenaar zelf,een zeer bekwame barbier en bovendien heel vriendelijk.Er waren wat dingen niet helemaal goed gegaan maar die heeft hij heel netjes hersteld.Er moest helaas wat meer af dan ik leuk vond maar het was niet anders.De eigenaar van de zaak was zeer begripvol en gaf aan dat hij me voortaan wilde helpen.Ik ga,als het weer tijd is,naar hem toe.We hebben het goed uitgesproken en ik geef hun het voordeel van de twijfel.Als ik weer geweest ben zal ik weer een bericht schrijven.Voor nu loop ik er weer acceptabel bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Macx

Baardaap
We zijn benieuwd hou het derde bezoek aan de barbier is gegaan, zou je dat nog een keer willen vertellen Bernhardus?
 

Boof72

Volle Baard
Netjes afgehandeld door deze ondernemer. (Y)
Maar ook mijn ervaring is dat de barbier er altijd net ff teveel weg knipt.
En aan de andere kant , ze zijn er om te knippen dus geef ze eens ongelijk. :D

Ik kan mij inmiddels niet meer heugen wanneer ik voor het laatst bij de barbier geweest ben, gewoon zelfs de schaar ter hand nemen en heel voorzichtig wat knippen.
Dan de schaar weg leggen voor een paar dagen om zelf te ervaren of het genoeg geweest is. Anders na een paar dagen nog eens iets weg halen. Zo knip je nooit teveel weg.
En andres kan je ieder geval niemand de schuld geven dat het mis ging.
 

Boof72

Volle Baard
Is toch niets voor mij ze,ben bang dat ik ga eindigen met baby wangetjes

Dat is ook een kwestie van gewoon doen, en heel voorzichtig in het begin.
Je krijgt er vanzelf meer vertrouwen in en handigheid. En ja het zal zeker een keer mis gaan , dat kan ik je al vertellen.
Maar gelukkig is het maar haar en groeit het weer aan. :)>
 

Fox

Zware baard
Dat is ook een kwestie van gewoon doen, en heel voorzichtig in het begin.
Je krijgt er vanzelf meer vertrouwen in en handigheid. En ja het zal zeker een keer mis gaan , dat kan ik je al vertellen.
Maar gelukkig is het maar haar en groeit het weer aan. :)>
Neem toch liever geen risico's.
Ga naar de barbier, een mens mag toch iets hebben,ik rook en drink geen alcohol.
Daarom dan een barbierke :p
 

Texman

Koning Baard
Niet roken en d
Neem toch liever geen risico's.
Ga naar de barbier, een mens mag toch iets hebben,ik rook en drink geen alcohol.
Daarom dan een barbierke :p
Aha, dat is natuurlijk het geheim achter jouw mooie baard ;):)>.
 
Banner image
Top