The rise of the beard---john

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Dank jullie wel. Hoewel bildtstar het ongetwijfeld niet zo bedoelde, ervaarde ik het wel als ontmoedigend. (no hard feelings @ bildtstar!) maar de ene is nu eenmaal gezegend met een flinke baardgroei en de andere iets minder. Of minder snel. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het nog goedkomt!
De vraagstelling was inderdaad een beetje onhandig, maar niet gemeen bedoeld vermoed ik.
Laat je niet van je stuk brengen. Ik heb nu door de jaren heen vele, zeer veel, enorm veel Baardforummers en Baardborrelaars gezien met geheel verschillende baarden en snorren. Van dicht begroeide Vikingen, die extreem onzeker over hun baard zijn tot de mannen, die fier hun baard bestaande uit acht haren tonen. Er is geen peil op te trekken, dus lekker doorgaan en er plezier aan beleven.
:)>(Y)
 

Olav1975

Volle Baard
De baardgroei bepaalt idd de mogelijkheden die je hebt maar op welk moment grijp je in?
Geef een baard wel een kans om te groeien. Wanneer je niet met een volle baardgroei gezegend bent kun je door de haren langer te laten groeien dekking creëren. Verder groeien alle haren niet even snel. Je kunt een aanname doen van hoe baardgroei het gaat doen maar hoe het werkelijk groeit ontdek je alleen door een tijdlang niet te trimmen. Wellicht dat je een periode door ‘moet’ met een minder verzorgd uiterlijk dan je lief is, dat is een ‘prijs’ die voor de meeste snorren en baarden betaald wordt. Wanneer je dat kunt opbrengen zou ik idd lekker doorbaarden en afwachten wat er gaat groeien. Succes John! (Y):)>

Ik zou ingrijpen als ik er zelf geen vertrouwen meer in heb. EN als ik dat 100% zeker weet. Zo niet, dan altijd hier informatie inwinnen en daar mijn moment van ingrijpen op baseren!
 

Jofa

Baard
Mijn excuses als mijn reactie zo geïnterpreteerd werd. Ik bedoelde het inderdaad absoluut niet verkeerd, ik had het achteraf misschien wat beter kunnen formuleren dan dat ik gedaan heb @Jofa

Het is oke. Het was wat ongelukkig, maar ik ga uit van goede intenties ;)
[DOUBLEPOST=1581323334][/DOUBLEPOST]
De vraagstelling was inderdaad een beetje onhandig, maar niet gemeen bedoeld vermoed ik.
Laat je niet van je stuk brengen. Ik heb nu door de jaren heen vele, zeer veel, enorm veel Baardforummers en Baardborrelaars gezien met geheel verschillende baarden en snorren. Van dicht begroeide Vikingen, die extreem onzeker over hun baard zijn tot de mannen, die fier hun baard bestaande uit acht haren tonen. Er is geen peil op te trekken, dus lekker doorgaan en er plezier aan beleven.
:)>(Y)

Daarom. En wat is nou 6 weken? Ikzelf heb het idee dat het op de wangen nog wel meekomt, maar het is trager. Ik doe de komende 6 weken er helemaal niks meer aan. Eerste week van maart ook een vakantie naar gran canaria, dus wellicht help de zon ook wat:)>
[DOUBLEPOST=1581323464][/DOUBLEPOST]
De baardgroei bepaalt idd de mogelijkheden die je hebt maar op welk moment grijp je in?
Geef een baard wel een kans om te groeien. Wanneer je niet met een volle baardgroei gezegend bent kun je door de haren langer te laten groeien dekking creëren. Verder groeien alle haren niet even snel. Je kunt een aanname doen van hoe baardgroei het gaat doen maar hoe het werkelijk groeit ontdek je alleen door een tijdlang niet te trimmen. Wellicht dat je een periode door ‘moet’ met een minder verzorgd uiterlijk dan je lief is, dat is een ‘prijs’ die voor de meeste snorren en baarden betaald wordt. Wanneer je dat kunt opbrengen zou ik idd lekker doorbaarden en afwachten wat er gaat groeien. Succes John! (Y):)>

Ik denk dat ik langer minder verzorgd rond moet lopen inderdaad. Maar, het grootste deel van de dag zit ik in de cabine, en mijn vrouw maalt er verder niet om. Dus nog eventjes doorbijten
 

Jofa

Baard
Eind februari nu, bijna 2 maanden onderweg. Ik krijg veel positieve reacties. Juist omdat ik een hele blonde/rossige baard heb. Wel is de groei hier en daar langzamer, maar het lijkt er wel op dat als je vadertje tijd de tijd gunt, het vanzelf goedkomt. Een goede foto is lastig omdat de blonde haren wegvallen tegen het licht en mijn huid. Toch geprobeerd een foto te maken.

Gaat lang niet slecht toch?
Volgende week lekker op vakantie, en na de vakantie beginnen bij een nieuwe werkgever :):)>
 

Bijlagen

  • IMG_20200229_110141.jpg
    IMG_20200229_110141.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 86

Texman

Koning Baard
Ik vind dat je baard er prima uit ziet en je hebt ook een aardige vordering gemaakt met de groei.(Y)(Y)(Y)
Het gaat misschien wat langzaam naar je zin maar de groei gaat wel gestaag door en dat is het belangrijkste.
De twee kleuren in je baard geven op den duur een heel mooi en apart effect. Ik vindt dat beslist geen nadeel maat juist een voordeel ;););)
Veel plezier op je vakantie en succes met je nieuwe baan.:)>
 

Jofa

Baard
Geen baard foto. Een foto van de wagen waar ik mn rondjes door Nederland mag rijden. Vond ik leuk om te delen omdat ik het toch een mooi ding vind!

Vakantie was heerlijk. Veelste snel voorbij. Even 8 dagen geen corona nieuws...
 

Bijlagen

  • IMG_20200311_191302.jpg
    IMG_20200311_191302.jpg
    884,2 KB · Weergaven: 52

istawa

Zware baard
Geen baard foto. Een foto van de wagen waar ik mn rondjes door Nederland mag rijden. Vond ik leuk om te delen omdat ik het toch een mooi ding vind!

Vakantie was heerlijk. Veelste snel voorbij. Even 8 dagen geen corona nieuws...
Goeie reis zowel baard als op de auto. En hou de glimmende kant boven en tussen de lijntjes

IT ain't over till the fat lady sings.
 

Texman

Koning Baard
Geen baard foto. Een foto van de wagen waar ik mn rondjes door Nederland mag rijden. Vond ik leuk om te delen omdat ik het toch een mooi ding vind!

Vakantie was heerlijk. Veelste snel voorbij. Even 8 dagen geen corona nieuws...
Prachtige truck. Het valt mij op dat de trucks tegenwoordig steeds mooier worden (Y)(Y)(Y).
Bij mij aan de overkant wordt op dit moment een nieuw kinderdagverblijf gebouwd. In korte tijd al heel wat trucks in de straat mogen zien. En ook van die prachtige mobiele kranen. Ik mag dat wel :):)
 

Jofa

Baard
Zo. Inmiddels 3 maanden verder. Op het punt aangekomen om te kiezen, ga ik verder of gaat het scheermes erin?
En ik twijfel. Aan de ene kant heb ik zoiets van ja, ik ga door, het ziet er best oké uit en de wangen komen steeds meer mee. De andere kant zegt, scheermes erin, het gaat allemaal erg traag naar mijn zin, ik ben blijkbaar niet gezegend met een flinke baardgroei. Wel hoor ik positieve geluiden van mijn vrouw, moeder en schoonmoeder, alleen mijn zus vind het ronduit niks.

Het feit dat ik een blonde baard heb helpt niet mee. Het komt op foto minder goed uit dan de werkelijkheid. Maar als een blonde baard eenmaal staat, kan het heel mooi zijn.


Misschien toch nog een maand of twee extra de tijd gunnen. Wat denken jullie?
Ik heb 3 foto's van nu toegevoegd, en 1 van mijn gezin, waar de baard op zich goed uitkomt. Die foto is van 3 weken geleden.
 

Bijlagen

  • IMG_20200329_171254.jpg
    IMG_20200329_171254.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 76
  • IMG_20200329_171323.jpg
    IMG_20200329_171323.jpg
    766,3 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20200329_171237.jpg
    IMG_20200329_171237.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 75
  • IMG_20200329_171250.jpg
    IMG_20200329_171250.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 72
  • IMG_20200303_100655.jpg
    IMG_20200303_100655.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 74

Jofa

Baard
Erg leuke foto ook van jou met je gezin (Y)(Y)(Y)

Dank je wel
Barbier over 2 maanden is wel een goed idee.
[DOUBLEPOST=1585510156][/DOUBLEPOST]
Baard begint steeds mooier te worden, dus waarom afdoen dan? :mad::):eek:

Omdat ik mezelf had voorgenomen om het 3 maanden de kans te geven en dan te oordelen. De 3 maanden zijn voorbij, en als ik dan de huidige staat zie twijfel ik wel. Maar nog 8 weekjes doorbaarden en dan naar een barbier, is wellicht een goed idee
[DOUBLEPOST=1585510254][/DOUBLEPOST]
Goeie baard, gaat de goeie kant op, lekker laten groeien, zeker als ie wordt gewaardeerd is dit een stimulans om voor langer te gaan....(Y)

Stimulans is er zeker. Vrouwlief staat er vierkant achter, dat is alleen maar fijn.
[DOUBLEPOST=1585510322][/DOUBLEPOST]
Je vrouw is positief! Koester haar en je baard!
Twee maanden lekker door laten groeien en daarna kijken welk model het best bij je past.

Ze is me ontzettend dierbaar, dus koesteren doe ik haar zeker! Meer dan wat dan ook;)
 
Banner image
Top