The good, the bad & the ugly...

Texman

Koning Baard
Ha @Remi,
Ik zou gewoon doorgaan met de groei, alleen een forse groei op je wangen gaat op de korte termijn niet gebeuren.
Je moet je daar ook niet te veel op focussen. De baardgroei op je kin en ook je snor zijn daarentegen heel behoorlijk en dus geschikt voor een mooie goattee.
Als ik jou was zou ik voorlopig daar voor gaan en op de lange termijn pas gaan denken aan een volle baard.
Wat nu hebt staat je heel goed (Y) dus er is geen enkele reden om bij de pakken neer te gaan zitten.
Succes Texman :)>
 

Remi

Baard
Goed en oprecht advies, bedankt! Goattee is voor nu inderdaad de beste optie. Wat raden jullie dan op dit moment aan voor de zijkant? Korter trimmen of laten doorgroeien? Heb vanochtend de snor wel iets bijgeknipt, spannend moment voor de 1e keer maar staat weer een stuk verzorgder, zat behoorlijk lengte verschil tussen zij en midden.
 

Bijlagen

  • IMG_20200119_134000_1.jpg
    IMG_20200119_134000_1.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt:

Skaggy

Volle Baard
De snor heb je keurig geknipt en ziet er prima uit. Voor de zijkanten heb je veel tijd en dus geduld nodig om te ontdekken hoe de baardgroei zich daar ontwikkelt. Zolang jij je daar happy bij voelt gewoon doorgaan.

Zelf heb ik in de afgelopen paar jaar op een steeds iets langere lengte getrimd maar omdat ik geen donkere dichte baardgroei heb was het nog steeds geen baard. Pas na maanden niet meer trimmen is er dekking door de langere haren en kwam mijn baard tevoorschijn. Mijn doel was een baard zonder een beeld te hebben van hoe die baard er uit moest zien.

Het is dus afwachten hoe het gaat uitpakken. Maar doe vooral waar jij je happy bij voelt! (Y):)>
 

redangel

Baard
Bij mij duurde het ook heel lang voordat het dicht gegroeid was. Ze zeggen vaak "kijk naar 3 maanden hoe het erbij staat" nou bij mij duurde het veel langer. Hoelang precies weet ik niet meer, ben de tel kwijt geraakt :D
Het komt er gewoon op neer om geduld te hebben en er niet teveel mee bezig te zijn ;)
 

Texman

Koning Baard
Goed en oprecht advies, bedankt! Goattee is voor nu inderdaad de beste optie. Wat raden jullie dan op dit moment aan voor de zijkant? Korter trimmen of laten doorgroeien? Heb vanochtend de snor wel iets bijgeknipt, spannend moment voor de 1e keer maar staat weer een stuk verzorgder, zat behoorlijk lengte verschil tussen zij en midden.
Ik zou de zijkanten van je baard kort trimmen hooguit 1 a 2 mm. I.c.m. met de goattee staat dat heel goed.
Het geeft je tegelijkertijd de mogelijkheid om de baardgroei op je wangen in de gaten te houden.
En het geeft net dat beetje onverzorgde uitstraling die jonge mensen heel goed staat. ;)
 
Banner image
Top