The good, the bad & the ugly...

Remi

Baard
Het leek mij leuk om mijn baardreis verder met jullie te delen via dit nieuwe topic. Momenteel in de 5e week, hieronder enkele foto's van de voortgang. Tot nog toe niets bijgewerkt, we groeien lekker verder en kijken hoe het zich ontwikkeld. Reacties en tips uiteraard welkom!:)(Y)
 

Bijlagen

  • 20200105_144452.jpg
    20200105_144452.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 348
  • 20200105_144219.jpg
    20200105_144219.jpg
    1 MB · Weergaven: 350
  • 20200105_144214.jpg
    20200105_144214.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 344

Boss

Baard
Leuk >> goed bezig en nogmaals welkom op dit forum!
Wat is je doel?
Wil je een volle baard laten groeien? Of heb je een specifiek model voor ogen?
Zoals ik het zie zou een ringaard perfect voor je zijn.
 

Remi

Baard
Leuk >> goed bezig en nogmaals welkom op dit forum!
Wat is je doel?
Wil je een volle baard laten groeien? Of heb je een specifiek model voor ogen?
Zoals ik het zie zou een ringaard perfect voor je zijn.

Voor nu wil ik eerst minimaal 3 maanden vol maken om te kijken hoe met name de zijkant zich ontwikkeld. Ik heb mij tot hiervoor altijd geschoren dus ik ben nog in stille hoop dat er nu ik het langer met rust laat e.e.a. ontwaakt. Een beetje afhankelijk van wat er gaat groeien ga ik na 3 maanden mijn keuze qua stijl maken. Persoonlijk is het voor mij een soort hoger doel geworden om ook op de zijkant meer gedekt te hebben, maar ik moet gewoon werken met wat ik straks heb, de tijd zal het leren. Gelukkig heb ik die ringbaard al achter de hand ;)(Y)
 

Ronnie

Baard
Voor nu wil ik eerst minimaal 3 maanden vol maken om te kijken hoe met name de zijkant zich ontwikkeld. Ik heb mij tot hiervoor altijd geschoren dus ik ben nog in stille hoop dat er nu ik het langer met rust laat e.e.a. ontwaakt. Een beetje afhankelijk van wat er gaat groeien ga ik na 3 maanden mijn keuze qua stijl maken. Persoonlijk is het voor mij een soort hoger doel geworden om ook op de zijkant meer gedekt te hebben, maar ik moet gewoon werken met wat ik straks heb, de tijd zal het leren. Gelukkig heb ik die ringbaard al achter de hand ;)(Y)
Goed plan!! Eerst eens kijken wat je hebt voordat je wilde baard plannen krijgt;)
 

Remi

Baard
Mischien kan iemand mijn vraag beantwoorden. Is het wel of niet raadzaam om veel aan je (groeiende) baard te zitten, ik lees namelijk veel tegenstrijdigheden op internet. Zelf zit ik er door de dag heen wel wat in te masseren, heb het idee dat dit mischien bevorderlijk is voor de bloeddoorstroming, of is dit totale onzin? Ik gebruik dagelijks een beetje baardolie en heb hierdoor nog nauwelijks tot geen jeuk ervaren, dus als het beter is om eraf te blijven vormt dat voor mij ook geen probleem. Wat is jullie advies?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Zelf heb ik niet de neiging geheel de dag aan mijn baard te gaan zitten friemelen. :confused:
Het zal hetzelfde effect hebben, als dat je gedurende een groot deel van de dag door je kapsel gaat zitten woelen: op een gegeven moment wordt de haar het zat en bedenkt, dat het beter is om te vertrekken naar rustiger oorden. ;)
 

Texman

Koning Baard
Mischien kan iemand mijn vraag beantwoorden. Is het wel of niet raadzaam om veel aan je (groeiende) baard te zitten, ik lees namelijk veel tegenstrijdigheden op internet. Zelf zit ik er door de dag heen wel wat in te masseren, heb het idee dat dit mischien bevorderlijk is voor de bloeddoorstroming, of is dit totale onzin? Ik gebruik dagelijks een beetje baardolie en heb hierdoor nog nauwelijks tot geen jeuk ervaren, dus als het beter is om eraf te blijven vormt dat voor mij ook geen probleem. Wat is jullie advies?
Je mag er natuurlijk wel aanzitten maar het mag niet ontaarden in een gewoonte want je kan hierdoor je huid en de baard beschadigen.
Wat wel heel goed is, dat is het gebruik van baardolie en dat mag je gerust stevig in je baard en de onderliggende huid masseren. Het stimuleert de bloedsomloop en is goed voor de groei van je baard.
 

Remi

Baard
Inmiddels weer een kleine 2 weken verder dus tijd voor wat foto's van de stand van zaken. Wat zeggen jullie, nog steeds op de goede weg?
 

Bijlagen

  • IMG_20200118_131331_1.jpg
    IMG_20200118_131331_1.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 148
  • IMG_20200118_131338_2.jpg
    IMG_20200118_131338_2.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 154
  • IMG_20200118_131341_3.jpg
    IMG_20200118_131341_3.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 153

Skaggy

Volle Baard
Ha Remi, op de wangen zie ik niet heel veel progressie, het kan zijn dat het haar wat er zit zich slecht laat fotograferen. Zelf heb ik dat met mijn snor het lichte haar is niet te zien op foto’s maar is wel aanwezig. Afwachten of het verder gaat groeien. Jouw snor en kin gaan lekker. Het model dat je nu hebt staat je overigens goed, daar kun je alvast tevreden mee zijn! (Y):)>
 

Remi

Baard
Ha Remi, op de wangen zie ik niet heel veel progressie, het kan zijn dat het haar wat er zit zich slecht laat fotograferen.

Klopt, ik hoop dat dit nog bij gaat trekken over de tijd, had gisteren avond ook een foto geprobeerd te maken maar belichting was te laag, hierop kun je wel wat weerspiegeling zien van de blonde haren op de wangen die hopelijk op den duur kleur krijgen. Heb hem even zwart wit geupload dan zie je het beter. Als ik dichtbij in de spiegel kijk zie ik ook nieuwe zwarte haren verschijnen, deze zijn nog te kort om op de foto zichtbaar te zijn, maar dat geeft hoop:)>(Y)
 

Bijlagen

  • IMG_20200116_190121_1.jpg
    IMG_20200116_190121_1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 99
Banner image
Top