The Bearded Man Company

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik test alles door elkaar. Zit je niet elke dag aan de zelfde geur vast.. en merk je wat je er een paar dagen later nog van vindt.. ;)
[DOUBLEPOST=1431199557][/DOUBLEPOST]En trouwens 'wennen' doe je niet aan de geur als je m elke dag 5 dagen lang gebruikt. Waarschijnlijk ruik je m dan al niet meer.
 

Bee1984

Baard
Afgelopen zaterdag werd bij mij een heel klein pakketje bezorgt. In dat kleine pakketje zaten 8 nog veel kleinere flesjes. Ook deze Corleone heeft een bestelling gedaan bij The Bearded Man aan de overkant van de Noordzee. De verzendtijd was 7 dagen in totaal. Supersnel vindt ik dat! Zeker nu er ook Hemelvaartsdag tussen zat. Maar ik weet niet hoe dat in Engeland gevierd wordt...



Geurbeleving:
Na me eerst te hebben verbaasd over het kleine formaat van de flesjes werd het tijd om ze eens allemaal open te draaien en er stevig aan te snuffelen! Waar ik heel vaak de benoemde geur ervaring niet echt kan ruiken was dat in bijna al deze gevallen wel zo.

Zo heeft Walk in the Woods een vleugje dennengeur aan zich hangen. Rain Forest lijkt dit ook te hebben maar is daarnaast ook nog wat frisser. Typische bosgeuren dus! Cedarwood doet me direct bij het openen denken aan mijn humidor toen deze nog helemaal nieuw was. Heerlijke geur van cederhout zonder een andere aroma er tussendoor. De Fresh Cut Grass waar ik zo benieuwd naar was ruikt ook precies zoals vers gemaaid gras. Dat wil zeggen: compleet met geurtjes van de grasmaaimachine! Toch vindt ik hem wel te scherp overheersen. Grappig om te ruiken maar ik zou ‘m niet veel dragen denk ik.

Toch zijn er ook wat geurtjes die ik niet echt thuis kan brengen of die ik meer aan andere dingen refereer. Sandelwood en Bay Rum bijvoorbeeld. Daar kan ik niet echt een beleving aan vast koppelen hoewel ze wel lekker ruiken. Oak Barrel zou naar een eiken houten whiskeyvat moeten ruiken. Mijn eerste gedachte, toen ik het flesje open maakte, was alsof ik een Intratuin binnenwandelde! Lekker dat wel! Maar whiskeyvat? Nee! Een eikenhouten idee kreeg ik toch meer bij de Driftwood. Die deed mij onmiddellijk denken aan de opslag/werk plaats van een producent van wijnvatlounges (tuinset gemaakt van wijnvaten) waar ik vorig jaar eens geweest ben.

Gebruiksgemak:
Omdat de flesjes erg klein zijn zitten er geen pipetjes op. Dat zou naar mijn idee ook onzin zijn omdat je anders met 1 knijp het hele flesje leeg zou trekken. Toch komen er maar kleine druppeltjes uit het flesje waardoor je wel heel mooi kan doseren. Je kan dus heel wat keertjes met 1 zo’n klein flesje doen! Bovendien is het gewoon ontzettend makkelijk dat je op deze manier verschillende oliën kan uitproberen zonder met een heel duur flesje te zitten als deze je achteraf totaal niet bevalt.

De olie zelf lijkt een wat stevigere olie te zijn en laat zich heel goed door je baard verdelen. Deze voelt onmiddellijk ook lekker zacht aan en verspreid een heerlijk geurtje. Dat geurtje blijft nog lang hangen ook!


Conclusie:
Zou ik nog eens bestellen bij The Bearded Man? Zou ik deze zaak aanbevelen aan anderen? Absoluut! Al is het alleen maar om veel verschillende geurtjes uit te proberen voor weinig, de korte verzendtijd en de lage verzendkosten. Iets boven de 5 euro voor een internationale verzending tegenover 9 of 10 euro die sommige shops hier in Nederland durven vragen!


Zitten er dan helemaal geen nadelen aan dit product? Nouja, de enige die ik kan verzinnen is dat je daarna de hele dag je bovenlip zo optrekt om nog eens aan dat lekkere geurtje te snuiven!

 
Banner image
Top