Te vroeg of al verzorgingsproducten gebruiken?

KV87

Stoppelbaard
Hallo,
Ik ben weer eens een poging aan het doen om mijn baard wat te laten groeien, geen idee hoe lang ik het volhoud.
Nu in de kerstvakantie heb ik mijn baard al 2 weken niet getrimd, normaal trim ik 1x in de week terug naar standje 1,5.
De groeisnelheid is het probleem niet, alleen de dikte van de haren en dichtheid ben ik niet tevreden over, maar wil proberen dit nog een tijdje de kans te geven.

Baard heeft nog maar een lengte van zo'n 5 mm schat ik, zal ik nog even wachten met baard verzorgingsproducten tot mijn baard wat verder gegroeid is?
Op mijn wangen beginnen er ook wat haren uit te steken, hopelijk krullen deze binnenkort wat meer, of kan een baard balsem helpen de boel wat platter te krijgen?

Mijn doel is sowieso niet een hele lange baard, maar het mag wel iets meer dekkend en voller worden dan het nu is.
Zoiets als Tim Hofman of Michiel Huisman heeft bijv.

Welke baardproducten zouden jullie me aanraden?
Voor mij is het belangrijkste een goede verzorging van baard en huid, liefst zo min mogelijk met parfum en beetje een neutrale geur.
Beetje huidvriendelijke ingrediënten, want mijn huid is nogal gevoelig.
 

Texman

Koning Baard
Als je baard nog maar zo kort is heb je niets aan baardbalsem want dat heeft pas zin als je baard een behoorlijke lengte heeft.
1 a 2 maal per dag een neutrale (geurloze) baardolie moet voldoende zijn.
Een hele korte baard staat heel mooi als je een dichte inplant heb en een gelijkmatige volledige dekking en een steile haargroei.
Heb je krullend baardhaar dan kan je veel beter gaan voor wat meer baardlengte want dan kan je veel meer doen met je baard.
Succes Texman :)>
 

KV87

Stoppelbaard
Dank voor het antwoord Texman, dan zal ik baardbalsem niet nodig hebben denk ik.
Zie foto's hoe het er nu uitziet, het is redelijk gelijkmatig verdeeld, maar zo'n dichtheid die bijv. Tim Hofman heeft heb ik helaas niet.
Ik gebruik trouwens al zo'n 4 maanden Neofollics baardgroei serum, hoopte dat het de haren iets dikker zou maken maar merk er weinig van eigenlijk.
Volstaat dat ook als baardolie trouwens of kan ik beter daarnaast gewone baardolie gebruiken?
Zat te kijken op mijnbaard.nl, maar er zijn zoveel soorten dat ik moeilijk kan kiezen.
 

Bijlagen

  • VA.png
    VA.png
    196,5 KB · Weergaven: 32
  • RZA.png
    RZA.png
    154 KB · Weergaven: 31
  • LZA.png
    LZA.png
    240,8 KB · Weergaven: 30

Texman

Koning Baard
Ha @KV87 ,
Neofolics activeert de zgn. slapende haarfollikels waardoor er een haar uit gaat groeien.
Heb je deze niet dan zal er ook geen werking vanuit gaan. Ik gebruik het spul al zo'n kleine 2 jaar en mijn baard is er wel iets voller van geworden maar je moet wel geduld hebben. Je kan het wel als baardolie gebruiken maar je kan het ook i.c.m. baardolie gebruiken dan krijg je het net iets makkelijker verdeeld.
Ik naar je baardfoto's gekeken en kan concluderen dat best een goede baardgroei hebt (Y)(Y)(Y). De wangen zijn iets dunner dan het front maar dat is bij heel veel mannen zo dus dat beschouw ik als normaal. Naarmate je ouder wordt kan dit nog wel voller worden.
Baardolie van Honest Amish is erg goed en bestaat uit uitsluitend natuurlijke producten zonder parfum.
Zelf gebruik ik de PURE variant. Helaas is dit alleen maar te koop bij amazon.com.
https://www.amazon.com/Honest-Amish...72921371&sprefix=Honest+amisch,aps,167&sr=8-5
Mijn Baard heeft ook een aantal geurloze baardoliën waarvan Pure Beard Oil 30 ml - The Golden Spartan misschien iets voor jou is.
Texman :)>
 

KV87

Stoppelbaard
Ha @KV87 ,
Neofolics activeert de zgn. slapende haarfollikels waardoor er een haar uit gaat groeien.
Heb je deze niet dan zal er ook geen werking vanuit gaan. Ik gebruik het spul al zo'n kleine 2 jaar en mijn baard is er wel iets voller van geworden maar je moet wel geduld hebben. Je kan het wel als baardolie gebruiken maar je kan het ook i.c.m. baardolie gebruiken dan krijg je het net iets makkelijker verdeeld.
Ik naar je baardfoto's gekeken en kan concluderen dat best een goede baardgroei hebt (Y)(Y)(Y). De wangen zijn iets dunner dan het front maar dat is bij heel veel mannen zo dus dat beschouw ik als normaal. Naarmate je ouder wordt kan dit nog wel voller worden.
Baardolie van Honest Amish is erg goed en bestaat uit uitsluitend natuurlijke producten zonder parfum.
Zelf gebruik ik de PURE variant. Helaas is dit alleen maar te koop bij amazon.com.
https://www.amazon.com/Honest-Amish-Beard-Ounce-Fragrance/dp/B00QQQZ9US/ref=sr_1_5?crid=GH3P1RUFL3YH&keywords=honest+amish+beard+oil&qid=1672921371&sprefix=Honest+amisch,aps,167&sr=8-5
Mijn Baard heeft ook een aantal geurloze baardoliën waarvan Pure Beard Oil 30 ml - The Golden Spartan misschien iets voor jou is.
Texman :)>
Als ik goed kijk zie ik tussen de donkere baardharen ook wat korte kleurloze haartjes zitten, was al voordat ik die Neofolics ging gebruiken, maar helaas zijn deze nog steeds niet verder ontwikkeld. Eerst smeerde ik 's ochtends en 's avonds maar sinds kort maar 1x per dag, vind het opzich wel fijn spul moet ik zeggen.

Bedankt voor je tips wat betreft die baardolie, ik ga me er eens in verdiepen. (Y)

Trouwens nog 3 foto's bijgevoegd, dit keer in het daglicht, geeft een iets meer realistisch beeld.
Wangen idd iets dunner begroeid, vooral linker kant.
 

Bijlagen

  • VA.png
    VA.png
    201,3 KB · Weergaven: 34
  • RZA.png
    RZA.png
    262,8 KB · Weergaven: 34
  • LZA.png
    LZA.png
    257,8 KB · Weergaven: 35

KV87

Stoppelbaard
Ik zit nu op ongeveer 4 weken niet scheren. Op sommige momenten ben ik best wel tevreden, op andere momenten heb ik de neiging de boel iets korter te trimmen zodat de uitstekende haartjes minder opvallen.
Gek genoeg vind ik mijn baard vanaf de zijkanten gezien best wel redelijk eruit zien, maar vanaf de front niet.
Het punt is dat veel haartjes niet echt plat op de huid liggen waardoor de dekking een stuk minder lijkt omdat de haartjes naar de zijkanten springen.

Sinds een paar dagen gebruik ik ook een baardborstel nadat ik baardolie heb aangebracht, zo hoop ik de haarzakjes wat te stimuleren en de huid schoon te houden.
Klopt het als je met die borstel je baard steeds naar één richting borstelt dat de haren dan uiteindelijk ook die richting gaan opgroeien (zoiets las ik maar twijfel of het echt zo is) ?
 

Macx

Baardaap
De haartjes gaan vanzelf plat liggen, over een paar weken zul je zien dan gaat het al een stuk makkelijker.
Borstelen en baardolie gebruiken, je bent al goed bezig, en het help wel als je nu alvast de haartjes de goede richting op borstelt.
Je zit nu midden in de moeilijkste periode, de periode die veel mannen doet besluiten om er weer mee te kappen, doe dit niet en ga door en overwin deze periode, dan zul je beloond worden met een mooie volle baard. Volhouden nu!
 

KV87

Stoppelbaard
De haartjes gaan vanzelf plat liggen, over een paar weken zul je zien dan gaat het al een stuk makkelijker.
Borstelen en baardolie gebruiken, je bent al goed bezig, en het help wel als je nu alvast de haartjes de goede richting op borstelt.
Je zit nu midden in de moeilijkste periode, de periode die veel mannen doet besluiten om er weer mee te kappen, doe dit niet en ga door en overwin deze periode, dan zul je beloond worden met een mooie volle baard. Volhouden nu!
Inderdaad een lastige periode merk ik zelf, maar tot nu toe heb ik me nog kunnen bedwingen de trimmer erover te halen (oke wel om de hals en wanglijnen bij te werken).
Op de foto misschien iets minder goed te zien, maar de linkerkant (zonder oorbel) is iets dunner en doorzichtiger, daardoor springen die haartjes ook meer en liggen niet plat, dat vind ik wel jammer. Maar merk in het algemeen wel dat de haren nu ze langer worden inderdaad iets platter gaan liggen gelukkig, niet allemaal, sommige zijn koppig. :rolleyes: Hoe vaak mag je je baard eigenlijk borstelen? Ik doe het de laatste tijd soms 2 keer op een dag, ik heb het idee dat mijn baard er dan net wat platter/netter uitziet daarna.

Maar goed, ik laat mijn baard toch nog wat verder groeien .. onderstaande huidige foto's zijn van zo'n 5 a 6 weken niet scheren:
 

Bijlagen

  • VA.png
    VA.png
    313 KB · Weergaven: 25
  • RZA.png
    RZA.png
    319,8 KB · Weergaven: 26
  • LZA.png
    LZA.png
    310,3 KB · Weergaven: 25

Macx

Baardaap
Je mag de baard rustig twee keer per dag borstelen, gebruik dan wel een goede baardborstel dan stimuleer je ook de baardgroei. De ene wang lijkt wat dunner, maar dat trekt wel bij als de baard wat langer wordt. Verder ziet je baard er goed uit en kan alleen nog maar mooier worden, als je volhoudt.(Y)
 

KV87

Stoppelbaard
Je mag de baard rustig twee keer per dag borstelen, gebruik dan wel een goede baardborstel dan stimuleer je ook de baardgroei. De ene wang lijkt wat dunner, maar dat trekt wel bij als de baard wat langer wordt. Verder ziet je baard er goed uit en kan alleen nog maar mooier worden, als je volhoudt.(Y)
Dankjewel, hopelijk wordt hij nog wel iets voller als de haren wat langer worden, we zullen zien. (Y)
Ik gebruik een baardborstel van het merk Velihan Beardcare (van wilde zwijnharen), ben er wel tevreden mee.
Is het trouwens het beste eerst olie erin te doen en dan pas borstelen, of is andersom ook goed?
Als ik pas borstel na de olie heb ik juist het idee dat de haren dan extra springerig worden.

Op dit forum hoor je vaak 'laat je baard minstens 3 maanden groeien' om te kijken of het wat kan worden.
Betekent dit ook geen evt. tussentijdse trimbeurt om alleen de langere haren wat bij te trimmen?
Want op mijn kin groeit het bijv. wat sneller dan op mijn wangen.
 

Macx

Baardaap
Dankjewel, hopelijk wordt hij nog wel iets voller als de haren wat langer worden, we zullen zien. (Y)
Ik gebruik een baardborstel van het merk Velihan Beardcare (van wilde zwijnharen), ben er wel tevreden mee.
Is het trouwens het beste eerst olie erin te doen en dan pas borstelen, of is andersom ook goed?
Als ik pas borstel na de olie heb ik juist het idee dat de haren dan extra springerig worden.

Op dit forum hoor je vaak 'laat je baard minstens 3 maanden groeien' om te kijken of het wat kan worden.
Betekent dit ook geen evt. tussentijdse trimbeurt om alleen de langere haren wat bij te trimmen?
Want op mijn kin groeit het bijv. wat sneller dan op mijn wangen.

Je baardborstel is van goede kwaliteit, het is een top merk Velihan, ik gebruik baardbalsem van Velihan, ik ben er zeer tevreden over.
Je mag doen wat je wilt, als de kin wat harder groeit dan de wangen en je wilt het een beetje bij laten werken door een barbier of je doet het zelf dan is dat alleen maar goed, op die manier houd je het veel makkelijker vol en blijft het leuk.
Gewoonlijk doe je eerst wat druppels baardolie in je baard en daarna ga je dat goed verdelen door middel van een goede stevige borstel die goed tot op de huid komt.
Je haren zijn nu eigenlijk nog wat te kort voor een baardbalsem, hoewel je best baardbalsem met een stevige hold mag gebruiken om de haren te temmen.
Je kunt beide gebruiken, eerst doe je er baardolie in, dat laat je er een paar minuten intrekken, dan doe je er wat baardbalsem met een stevige hold in, en strijk dan de haren met je handen vlak.
Je kunt ook baardbalsem gebruiken en dan geen baardolie erin doen, zodat de baardbalsem beter zijn werk kan doen en dat is de haren temmen, om ze plat te leggen, dan lijkt het mij dat voor de hechting er beter geen baardolie in kan zitten, vooral omdat je baard nog tamelijk kort is moet er wel een stevige hold zijn.\
Je mag wel even hier bij mijnbaard.nl kijken voor baardwax of baardbalsem met stevige hold
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardwax
Veel plezier met je verdere baardreis en tot de volgende berichten.(Y)(Y)(Y)
 
Laatst bewerkt:

KV87

Stoppelbaard
Je baardborstel is van goede kwaliteit, het is een top merk Velihan, ik gebruik baardbalsem van Velihan, ik ben er zeer tevreden over.
Je mag doen wat je wilt, als de kin wat harder groeit dan de wangen en je wilt het een beetje bij laten werken door een barbier of je doet het zelf dan is dat alleen maar goed, op die manier houd je het veel makkelijker vol en blijft het leuk.
Gewoonlijk doe je eerst wat druppels baardolie in je baard en daarna ga je dat goed verdelen door middel van een goede stevige borstel die goed tot op de huid komt.
Je haren zijn nu eigenlijk nog wat te kort voor een baardbalsem, hoewel je best baardbalsem met een stevige hold mag gebruiken om de haren te temmen.
Je kunt beide gebruiken, eerst doe je er baardolie in, dat laat je er een paar minuten intrekken, dan doe je er wat baardbalsem met een stevige hold in, en strijk dan de haren met je handen vlak.
Je kunt ook baardbalsem gebruiken en dan geen baardolie erin doen, zodat de baardbalsem beter zijn werk kan doen en dat is de haren temmen, om ze plat te leggen, dan lijkt het mij dat voor de hechting er beter geen baardolie in kan zitten, vooral omdat je baard nog tamelijk kort is moet er wel een stevige hold zijn.\
Je mag wel even hier bij mijnbaard.nl kijken voor baardwax of baardbalsem met stevige hold
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardwax
Veel plezier met je verdere baardreis en tot de volgende berichten.(Y)(Y)(Y)
Bedankt voor de tips, ik ga dit weekend eens wat nieuwe baardolie en baardbalsem aanschaffen om te proberen.

Ik ga toch nog een poosje afwachten met trimmen, maar wat ik me afvraag, als ik het ooit ga bijwerken kan ik dan ook met de haargroei richting mee trimmen of heeft dat een raar effect? Op die manier trim ik zeg maar alleen de uitstekende haren weg, maar weet niet of dit de juiste manier is.
Ik heb heb me hiervoor nooit helemaal glad geschoren, altijd getrimd op zo'n 2 a 3 mm, normaal scheerde ik altijd tegen de haargroei richting in.
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor de tips, ik ga dit weekend eens wat nieuwe baardolie en baardbalsem aanschaffen om te proberen.

Ik ga toch nog een poosje afwachten met trimmen, maar wat ik me afvraag, als ik het ooit ga bijwerken kan ik dan ook met de haargroei richting mee trimmen of heeft dat een raar effect? Op die manier trim ik zeg maar alleen de uitstekende haren weg, maar weet niet of dit de juiste manier is.
Ik heb heb me hiervoor nooit helemaal glad geschoren, altijd getrimd op zo'n 2 a 3 mm, normaal scheerde ik altijd tegen de haargroei richting in.
Het laatste is wel het beste maar de baardharen worden dat wel even lang.
Wat ik je kan aanraden is, zet de trimmer op 10 mm of nog groter en kijk bij welke lengte hij begint met trimmen.
Zodra je deze lengte hebt gevonden trim je je baard en kijkt of het resultaat je bevalt als je het dan nog korter wil, doen het dan steeds in kleine stapjes van een mm.
Texman :)>
 

KV87

Stoppelbaard
Het laatste is wel het beste maar de baardharen worden dat wel even lang.
Wat ik je kan aanraden is, zet de trimmer op 10 mm of nog groter en kijk bij welke lengte hij begint met trimmen.
Zodra je deze lengte hebt gevonden trim je je baard en kijkt of het resultaat je bevalt als je het dan nog korter wil, doen het dan steeds in kleine stapjes van een mm.
Texman :)>
Tegen haargroeirichting in toch beste dus, want mijn wangen zijn een stuk minder vol dan de rest en ik dacht als ik de lange haren die wel mooi plat liggen niet trim maar de uitstekende wel, dan lijkt het toch nog een beetje vol, maar kan me idd wel voorstellen dat het een beetje raar effect word op die manier.
Mocht ik ooit trimmen dan ga ik inderdaad beginnen op de hoogste stand voor de zekerheid. ;)
 
Banner image
Top