Te vlassig om te laten groeien?

Mischa

Baard
Beste heren van dit mooie forum,

Van kinds af aan heb ik altijd al de droom gehad om een echte “tovenaarsbaard” te hebben. Helaas was ik een laatbloeier en terwijl mijn vrienden op hun 15e al een volgroeide baard hadden, kreeg ik pas op mijn 21e een plukje shag op mijn kin wat ik sindsdien trots heb gedragen. Inmiddels is dit plukje shag uitgegroeid tot een best aardige baardgroei.

Na 2 jaar gladgeschoren ben ik hem weer aan het laten groeien. Ik heb besloten om de baard wat serieuzer te nemen en ben nu ongeveer 3 maanden bezig, maar ik heb hem wel meerdere malen bijgetrimd of laten knippen. Ik kam hem regelmatig en behandel hem met baardolie.

De droom voor een lange tovenaars baard is nooit verdwenen, en ik ben aan het overwegen om ervoor te gaan. Ik heb alleen mijn twijfels of dit überhaupt wel kan met mijn huidige baardgroei.

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik de werkelijkheid onder ogen moet zien en dat hij misschien te vlassig is om dat te doen.

Als het licht er direct op valt zie je mijn wangen en kin er doorheen. De eerste vier foto’s zijn gemaakt met de zon er bijna direct op. De laatste foto’s (met wit shirt) zijn in wat normalere licht omstandigheden, en daar valt het nog best mee hoe erg het doorschijnt.

Ik ben nu 31 en heb wel gemerkt dat de baard nog ieder jaar een klein beetje voller wordt.

Ik zou graag jullie mening horen of ik genoeg heb om het te doen of dat het beter zou zijn om hem kort te houden. Ook zou ik alle tips en observaties die mijn baard kunnnen verbeteren erg op prijs stellen!



445A1B94-47AC-4064-B393-A2D46823D7BB.jpeg 82293645-ADD5-429F-9C68-B4F531495508.jpeg 82C53AF5-7F83-489D-8D4A-D9E8E5716324.jpeg 33678E6C-FEE0-493A-8540-6D5D28B872F0.jpeg 7AD387AF-2BAF-480E-B757-C50E9D891A7C.jpeg E725C3F2-E83E-419F-ABD6-F45F890D4FA2.jpeg
 

Nib85

Volle Baard
Als je zo blijft door gaan met iedere keer trimmen en bijwerken zal je inderdaad nooit een tovernaarsbaard krijgen. Heb geduld en ruim je baardtrimmer eens een paar maand op.

Wees niet zo streng voor je zelf, jouw vrienden hadden heus niet op hun 15e al een volgroeide baard en met jouw baardgroei is weinig mis. :)>
 

tijn

Zware baard
Nou ik moet zeggen dat ik het een prima baard vind hoor. Alleen door er iedere keer wat af te halen, kort je de baard ook steeds weer in he. Laat het gewoon een maand of 3 zn gang gaan. Lekker laten groeien. Moet jij eens zien wat voor een baard je dan hebt.
 

Texman

Koning Baard
Beste heren van dit mooie forum,

Van kinds af aan heb ik altijd al de droom gehad om een echte “tovenaarsbaard” te hebben. Helaas was ik een laatbloeier en terwijl mijn vrienden op hun 15e al een volgroeide baard hadden, kreeg ik pas op mijn 21e een plukje shag op mijn kin wat ik sindsdien trots heb gedragen. Inmiddels is dit plukje shag uitgegroeid tot een best aardige baardgroei.

Na 2 jaar gladgeschoren ben ik hem weer aan het laten groeien. Ik heb besloten om de baard wat serieuzer te nemen en ben nu ongeveer 3 maanden bezig, maar ik heb hem wel meerdere malen bijgetrimd of laten knippen. Ik kam hem regelmatig en behandel hem met baardolie.

De droom voor een lange tovenaars baard is nooit verdwenen, en ik ben aan het overwegen om ervoor te gaan. Ik heb alleen mijn twijfels of dit überhaupt wel kan met mijn huidige baardgroei.

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik de werkelijkheid onder ogen moet zien en dat hij misschien te vlassig is om dat te doen.

Als het licht er direct op valt zie je mijn wangen en kin er doorheen. De eerste vier foto’s zijn gemaakt met de zon er bijna direct op. De laatste foto’s (met wit shirt) zijn in wat normalere licht omstandigheden, en daar valt het nog best mee hoe erg het doorschijnt.

Ik ben nu 31 en heb wel gemerkt dat de baard nog ieder jaar een klein beetje voller wordt.

Ik zou graag jullie mening horen of ik genoeg heb om het te doen of dat het beter zou zijn om hem kort te houden. Ook zou ik alle tips en observaties die mijn baard kunnnen verbeteren erg op prijs stellen!



Bekijk bijlage 20384 Bekijk bijlage 20385 Bekijk bijlage 20386 Bekijk bijlage 20387 Bekijk bijlage 20388 Bekijk bijlage 20389
Ha @Mischa,
Voor je leeftijd heb je een hele mooie baard (Y)(Y)(Y), maar als je een langere baard wil zal je hem echt moeten laten groeien en dus niet snoeien.
Geef je zelf eens drie maanden de tijd en kijk hoe je baard zich ontwikkeld.
De haarlijnen op de wangen hou je ze hoog mogelijk en de haarlijn op je hals zo laag mogelijk.
Dit is nodig om een massievere baard te krijgen.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman:)>
 

Mischa

Baard
Mannen, heel erg bedankt voor de aanmoedigende reacties! Blijkbaar is mijn baard beter dan ik zelf dacht. Het heeft mij echt de motivatie gegeven om ervoor te gaan, dus de trimmer is bij deze op een lange vakantie gestuurd en ik ga er niet meer aanzitten voorlopig.

Ik zal af en toe een fotootje maken en hier de vooruitgang posten. Nogmaals bedankt!
 
Beste heren van dit mooie forum,

Van kinds af aan heb ik altijd al de droom gehad om een echte “tovenaarsbaard” te hebben. Helaas was ik een laatbloeier en terwijl mijn vrienden op hun 15e al een volgroeide baard hadden, kreeg ik pas op mijn 21e een plukje shag op mijn kin wat ik sindsdien trots heb gedragen. Inmiddels is dit plukje shag uitgegroeid tot een best aardige baardgroei.

Na 2 jaar gladgeschoren ben ik hem weer aan het laten groeien. Ik heb besloten om de baard wat serieuzer te nemen en ben nu ongeveer 3 maanden bezig, maar ik heb hem wel meerdere malen bijgetrimd of laten knippen. Ik kam hem regelmatig en behandel hem met baardolie.

De droom voor een lange tovenaars baard is nooit verdwenen, en ik ben aan het overwegen om ervoor te gaan. Ik heb alleen mijn twijfels of dit überhaupt wel kan met mijn huidige baardgroei.

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik de werkelijkheid onder ogen moet zien en dat hij misschien te vlassig is om dat te doen.

Als het licht er direct op valt zie je mijn wangen en kin er doorheen. De eerste vier foto’s zijn gemaakt met de zon er bijna direct op. De laatste foto’s (met wit shirt) zijn in wat normalere licht omstandigheden, en daar valt het nog best mee hoe erg het doorschijnt.

Ik ben nu 31 en heb wel gemerkt dat de baard nog ieder jaar een klein beetje voller wordt.

Ik zou graag jullie mening horen of ik genoeg heb om het te doen of dat het beter zou zijn om hem kort te houden. Ook zou ik alle tips en observaties die mijn baard kunnnen verbeteren erg op prijs stellen!



Bekijk bijlage 20384 Bekijk bijlage 20385 Bekijk bijlage 20386 Bekijk bijlage 20387 Bekijk bijlage 20388 Bekijk bijlage 20389

" op hun 15e al een volgroeide baard hadden"

Bijzonder, op je 15e al een volle baard hebben :eek: Die ken ik echt niet.

Je hebt overigens een hele mooie baard! Het huid tussen dat nu nog een beetje zichtbaar is zal steeds meer vervagen naarmate je het nog langer laat groeien. Je hebt verder ook een goede dekking, dus lekker laten uitgroeien!
 
Hoi Mischa. Je bent redelijk goed bedeeld qua baardhaar. Tenminste, dat doet blijken uit je foto’s. Het enige advies wat je van mij op dit moment kan krijgen is de komende 3/á 4 maanden van je baard afblijven! Maar dat zullen de meesten ook wel zeggen hier.
Geduld, geduld & doorzettingsvermogen is het enige recept wat je uiteindelijk het resultaat op gaat leveren wat je graag wilt. Een tovenaars baard kost tijd. Heel veel tijd. Misschien zelfs wel een jaar of 3-4. Maar het is mogelijk. Zeker wel. Het lijkt mij ook heel vet om een mega baard proberen te groeien die tot aan mijn navel komt. Ooit, ben ik een bij een concert geweest waar ik een gast gezien heb met een hele gave grote lange baard. Dat was voor mij een reden om zelf ook er voor te gaan..maar heb geduld dan komt het wel goed.
Suc6 ermee.
 

Mischa

Baard
Hoi Mischa. Je bent redelijk goed bedeeld qua baardhaar. Tenminste, dat doet blijken uit je foto’s. Het enige advies wat je van mij op dit moment kan krijgen is de komende 3/á 4 maanden van je baard afblijven! Maar dat zullen de meesten ook wel zeggen hier.
Geduld, geduld & doorzettingsvermogen is het enige recept wat je uiteindelijk het resultaat op gaat leveren wat je graag wilt. Een tovenaars baard kost tijd. Heel veel tijd. Misschien zelfs wel een jaar of 3-4. Maar het is mogelijk. Zeker wel. Het lijkt mij ook heel vet om een mega baard proberen te groeien die tot aan mijn navel komt. Ooit, ben ik een bij een concert geweest waar ik een gast gezien heb met een hele gave grote lange baard. Dat was voor mij een reden om zelf ook er voor te gaan..maar heb geduld dan komt het wel goed.
Suc6 ermee.

Bedankt voor de tip. Het zal inderdaad een lange tijd duren!

Ik las in een ander topic ook al het advies om er niet aan te zitten. Nu is mijn vraag, bedoel je dat in de zin van niet trimmen, of moet je letterlijk zo weinig mogelijk aan de baard zitten?

Ik heb namelijk de nare gewoonte om met mijn vingers langs de haren te strijken of erin te friemelen als ik op de PC wat aan het lezen ben. En als ik dan soms naar beneden kijk liggen er een paar haartjes. Ik probeer daar bewust van te worden en het niet meer te doen. Maar is het het beste om er letterlijk niet aan te komen naast kammen en oliën?
 
Bedankt voor de tip. Het zal inderdaad een lange tijd duren!

Ik las in een ander topic ook al het advies om er niet aan te zitten. Nu is mijn vraag, bedoel je dat in de zin van niet trimmen, of moet je letterlijk zo weinig mogelijk aan de baard zitten?

Ik heb namelijk de nare gewoonte om met mijn vingers langs de haren te strijken of erin te friemelen als ik op de PC wat aan het lezen ben. En als ik dan soms naar beneden kijk liggen er een paar haartjes. Ik probeer daar bewust van te worden en het niet meer te doen. Maar is het het beste om er letterlijk niet aan te komen naast kammen en oliën?
Het is volkomen normaal dat je aan je baard gaat zitten voelen. Doe dat zelf ook. Al dan niet of onbewust. Denk dat 99% gewoon af en toe met zijn tengels aan zijn baard zit..das niks geks aan.
Verder zou je na verloop van tijd bij de barbier of met de trimmer je baard wat netjes bij kunnen werken. Bij mij op de wangen is het ook vlassig. Stoor me daar ook mateloos aan. Maar onder de kin groeit ie prima. Naarmate de baard langer wordt valt het minder op dat de wangen minder goed eruitziet omdat de lengte van je baard de blikvanger wordt. Althans, dat is mijn ervaring. Maar om even terug te komen op het verhaal aan je baard zitten; het is beter om niet met je vieze vingers aan je baard te gaan zitten omdat hij dan juist gaat krullen of splijten..nu weet ik niet of dit echter juist is maar je zou het de ervarener baarddragers kunnen vragen of zij dit bevestigen.
Maar paar keer per werk wassen met baardshampoo en dagelijks wat olie of baardbalsem erin kan geen kwaad.
 

Texman

Koning Baard
Het is beter om niet te veel aan je baard te zitten o_O.
Vooral een wat langere baard raakt er door uit model dus je kan er beter vroeg aan wennen.
Daarnaast kan je ook vuil in je baard brengen en haarwortels en huid irriteren.
Ik moet bekennen dat ik het zelf ook doe want het geeft mij een rustgevend gevoel (Y).
Het is denk ik beter om wat vaker een kam door je baard te halen :)>.
 

Macx

Baardaap
Beste heren van dit mooie forum,

Van kinds af aan heb ik altijd al de droom gehad om een echte “tovenaarsbaard” te hebben. Helaas was ik een laatbloeier en terwijl mijn vrienden op hun 15e al een volgroeide baard hadden, kreeg ik pas op mijn 21e een plukje shag op mijn kin wat ik sindsdien trots heb gedragen. Inmiddels is dit plukje shag uitgegroeid tot een best aardige baardgroei.

Na 2 jaar gladgeschoren ben ik hem weer aan het laten groeien. Ik heb besloten om de baard wat serieuzer te nemen en ben nu ongeveer 3 maanden bezig, maar ik heb hem wel meerdere malen bijgetrimd of laten knippen. Ik kam hem regelmatig en behandel hem met baardolie.

De droom voor een lange tovenaars baard is nooit verdwenen, en ik ben aan het overwegen om ervoor te gaan. Ik heb alleen mijn twijfels of dit überhaupt wel kan met mijn huidige baardgroei.

Ik heb zelf namelijk het idee dat ik de werkelijkheid onder ogen moet zien en dat hij misschien te vlassig is om dat te doen.

Als het licht er direct op valt zie je mijn wangen en kin er doorheen. De eerste vier foto’s zijn gemaakt met de zon er bijna direct op. De laatste foto’s (met wit shirt) zijn in wat normalere licht omstandigheden, en daar valt het nog best mee hoe erg het doorschijnt.

Ik ben nu 31 en heb wel gemerkt dat de baard nog ieder jaar een klein beetje voller wordt.

Ik zou graag jullie mening horen of ik genoeg heb om het te doen of dat het beter zou zijn om hem kort te houden. Ook zou ik alle tips en observaties die mijn baard kunnnen verbeteren erg op prijs stellen!



Bekijk bijlage 20384 Bekijk bijlage 20385 Bekijk bijlage 20386 Bekijk bijlage 20387 Bekijk bijlage 20388 Bekijk bijlage 20389


Jij hebt echt een hele goede dekking Mischa, ik zou niet weten waarom je geen tovenaarsbaard zou kunnen kweken. Prachtige gelijkmatige dekking heb je al.
[DOUBLEPOST=1642356706][/DOUBLEPOST]
Bedankt voor de tip. Het zal inderdaad een lange tijd duren!

Ik las in een ander topic ook al het advies om er niet aan te zitten. Nu is mijn vraag, bedoel je dat in de zin van niet trimmen, of moet je letterlijk zo weinig mogelijk aan de baard zitten?

Ik heb namelijk de nare gewoonte om met mijn vingers langs de haren te strijken of erin te friemelen als ik op de PC wat aan het lezen ben. En als ik dan soms naar beneden kijk liggen er een paar haartjes. Ik probeer daar bewust van te worden en het niet meer te doen. Maar is het het beste om er letterlijk niet aan te komen naast kammen en oliën?
Goeie vraag Mischa.
 
Banner image
Top