Tattoos

LuckyBasterd

Volle Baard
In december ook een plaatje laten zetten, en tot op de dag van vandaag helemaal happy mee.... Eentje met een twist...
Om persoonlijke redenen heeft de hond enorm veel meer waarde gekregen en die er ook in verwerkt..
Wilde deze subtiel, maar als ik het noem goed zichtbaar... (Lees: naam hond in morse)
 

Bijlagen

  • 78050068_3293346087405432_8280823695467872256_o.jpg
    78050068_3293346087405432_8280823695467872256_o.jpg
    187,9 KB · Weergaven: 42

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik heb eindelijk ook weer een afspraak om met mijn arm verder te gaan!!
Wel een andere artist moeten zoeken.
Waar ik kwam heeft de huur opgezegd van z'n pand en is opzoek naar een nieuw pand. (Zegt jij.......) Hij staat nog wel ingeschreven bij de KvK, maar vind het erg vreemd allemaal. En de Facebook pagina is weg en krijg geen contact meer met hem. Ik denk er het mijne van.
Ik vermoed, dat deze situatie zich nog bij velen zal herhalen gezien de wijze en goed overwogen maatregelen opgelegd door het politiek systeem in de afgelopen maanden.
 

LeonE

Baard
Vet hoor al die tats van iedereen. Mooi ook dat er zoveel tattoos zijn, maar toch allemaal anders en uniek. Ik ben voor de Corona periode ook begonnen. Het wordt een 3/4 sleeve. Hierbij het resultaat van voor de lock down. Ik ga na de zomer weer verder. Artiest zal vol (ik kan alleen op zaterdagen en die zijn natuurlijk erg geliefd). Maar prima om even te wachten. Ik heb hier geleerd dat geduld beloond wordt :):):)
 

Bijlagen

  • 5BD1C95B-4F9F-40F2-A533-5CF300E818C0.jpeg
    5BD1C95B-4F9F-40F2-A533-5CF300E818C0.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 47

Boof72

Volle Baard
Vet hoor al die tats van iedereen. Mooi ook dat er zoveel tattoos zijn, maar toch allemaal anders en uniek. Ik ben voor de Corona periode ook begonnen. Het wordt een 3/4 sleeve. Hierbij het resultaat van voor de lock down. Ik ga na de zomer weer verder. Artiest zal vol (ik kan alleen op zaterdagen en die zijn natuurlijk erg geliefd). Maar prima om even te wachten. Ik heb hier geleerd dat geduld beloond wordt :):):)

Netjes hoor.
Ik heb ook aan deze stijl gedacht, ben hier ook wel een liefhebber van.
Maar toch de keuze gemaakt om wat dot werk neer te laten zetten.
Hierin kon ik toch meer een variatie aanbrengen die niemand anders heeft en ook zelf er niet op zal gaan lijken.
Had moeite met de juiste afbeeldingen vinden en wilde absoluut niet de welbekende opvulling met vegen/ wolken.

Ik hoorde laatst een tattoo artist zeggen, als je opvulling gebruikt met vage vegen en wolken ben je geen tattoo artist en heb je geen creativiteit.
En was dit wel met hem eens. ( sorry als iemand deze wel bezit)
 

LeonE

Baard
Netjes hoor.
Ik heb ook aan deze stijl gedacht, ben hier ook wel een liefhebber van.
Maar toch de keuze gemaakt om wat dot werk neer te laten zetten.
Hierin kon ik toch meer een variatie aanbrengen die niemand anders heeft en ook zelf er niet op zal gaan lijken.
Had moeite met de juiste afbeeldingen vinden en wilde absoluut niet de welbekende opvulling met vegen/ wolken.

Ik hoorde laatst een tattoo artist zeggen, als je opvulling gebruikt met vage vegen en wolken ben je geen tattoo artist en heb je geen creativiteit.
En was dit wel met hem eens. ( sorry als iemand deze wel bezit)
Mooi toch, dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft: kleur of black and grey? Old skool, new skool, Japanse stijl, realistic, dot work? De keuze is reuze. Wolken ‘hoort’ volgens mij ter opvulling van old skool plaatjes. Om het een geheel te maken. Japans is weer ‘altijd’ een zwarte achtergrond. Elke stijl heeft zijn eigen publiek, waar anderen tattoos in het algemeen weer verschrikkelijk vinden.
 

TMG1961

Baardaap
Zojuist tijdens douchen de nazorg folie verwijdert. Moest 4 dagen blijven zitten. Na verwijderen de tattoo met zeep gewassen en ingesmeerd met vaseline.
Tattoo ziet er goed uit, kan niets zien van wondjes of korstjes en tot op heden geen jeuk.

Zou nu 1 week 2 x per dag moeten insmeren met vaseline. Dun smeren werd er gezegd. Maar dan komt bij mij de vraag hoeveel vaseline is dun?
Ik gebruik normaal voor mijn voeten Bio-Oil, werkt goed tegen drogen huid. Kan je dat ook gebruiken voor de tattoo? Of gewoon beter vaseline blijven gebruiken?
 

TMG1961

Baardaap
@Boof72 Ik heb even gekken wat er allemaal in de bio-oil zit en het potje gelijk de kliko ingekiept. Was een proefpotje dus kostte zo ongeveer niets.

@LuckyBasterd bepanthen heb ik niet in huis. Wel nieuw ongebruikt potje vaseline (die heb ik nu geopend voor de tattoo), een grote pot uierzalf die nog voor 1/3 vol zit en nog een potje aangebroken vaseline.
 

LeonE

Baard
@Boof72 Ik heb even gekken wat er allemaal in de bio-oil zit en het potje gelijk de kliko ingekiept. Was een proefpotje dus kostte zo ongeveer niets.

@LuckyBasterd bepanthen heb ik niet in huis. Wel nieuw ongebruikt potje vaseline (die heb ik nu geopend voor de tattoo), een grote pot uierzalf die nog voor 1/3 vol zit en nog een potje aangebroken vaseline.
Altijd volgen wat je tatoeëerder heeft aangegeven. Ik heb zelf met bepanthen gewerkt (is enige middle dat door (ik meen het RIVM) wordt aangeraden, maar volgens mij kan het met vaseline ook prima. Ik zelf drukte een paar hele kleine toefjes om de tattoo om de ca. 5 cm en smeerde dat goed uit. Volgens mij luistert het ook allemaal niet zo heel nauw, maar hoe dikker je smeert hoe minder goed het ademt en hoe dikker de schilfers kunnen worden. Als het te droog wordt voel je het vanzelf trekken. Dan ben je eigenlijk iets te laat. Moet je net voorkomen. Succes met de verzorging. Gr.
 

TMG1961

Baardaap
Je vraagt je soms af hoe moeilijk is het om een beetje vaseline ergens op te smeren. Nou voor mij blijkbaar heel erg moeilijk. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg maar iedere keer als ik het probeer zit er op het eind weer veel te veel vaseline op de tattoo :( De tattoo is niet echt groot, ong 14x8 cm maar met veel huid zonder inkt in de tattoo. De eerste 2 pogingen leek het wel alsof de tattoo verzopen was onder de vaseline, dus met keukenpapier zoveel mogelijk voorzichtig weggedept, 3e keer weer teveel erop :mad: Vierde keer iets minder maar toch weer teveel. Dus weer wat eraf gedept en nu bekijkt de tattoo het maar tot ik naar bed ga.

Waarom kan ik dit niet ??????????????
 

TMG1961

Baardaap
Ik ga morgen toch maar bepanthen verzorgende zalf halen. Na een hoop gelezen te hebben wordt dat toch meer aangeraden dan vaseline.
Heb geen korstjes, de nazorg folie die er 4 dagen opgezeten heeft en vanavond verwijderd is heeft goed werk verricht. De huid ziet eruit alsof er helemaal niets gebeurt is. Geen wondjes, geen korstjes niets. Had trouwens altijd idee dat tattoo zetten bloedde, maar geen druppeltje bloed gevloeid bij mij.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ik ga morgen toch maar bepanthen verzorgende zalf halen. Na een hoop gelezen te hebben wordt dat toch meer aangeraden dan vaseline.
Heb geen korstjes, de nazorg folie die er 4 dagen opgezeten heeft en vanavond verwijderd is heeft goed werk verricht. De huid ziet eruit alsof er helemaal niets gebeurt is. Geen wondjes, geen korstjes niets. Had trouwens altijd idee dat tattoo zetten bloedde, maar geen druppeltje bloed gevloeid bij mij.

Fijne van bepanthen (vind ik) is dat hij wel vet is maar niet zo smoetjie / vettig als vaseline.. en als dat in je kleren zit je meteen van die vlekken krijgt...
Vaseline ligt er voor mijn gevoel meer op en die bepanthen kun je heeeel dun ( en vaker ) smeren.. zelf een voorstander van... maar goed dat ben ik...
Daarbij, het bloed niet altijd.. is ook afhankelijk of ze flinke vlakken moeten kleuren en hoe diep ze moeten prikken...
[DOUBLEPOST=1591772685][/DOUBLEPOST]
Je vraagt je soms af hoe moeilijk is het om een beetje vaseline ergens op te smeren. Nou voor mij blijkbaar heel erg moeilijk. Geen idee hoe ik het voor elkaar krijg maar iedere keer als ik het probeer zit er op het eind weer veel te veel vaseline op de tattoo :( De tattoo is niet echt groot, ong 14x8 cm maar met veel huid zonder inkt in de tattoo. De eerste 2 pogingen leek het wel alsof de tattoo verzopen was onder de vaseline, dus met keukenpapier zoveel mogelijk voorzichtig weggedept, 3e keer weer teveel erop :mad: Vierde keer iets minder maar toch weer teveel. Dus weer wat eraf gedept en nu bekijkt de tattoo het maar tot ik naar bed ga.

Waarom kan ik dit niet ??????????????

Owwwww zo herkenbaar... van die simpele "domme" dingen die gewoon altijd fout gaan.. Gewoon "niet lukken"....
 

TMG1961

Baardaap
Zo ver alles goed met de tattoo. Geen jeuk, geen korstjes en verder ook geen gekke dingen. Heb wel goede info gekregen bij de tattoo shop over de verzorging maar je gaat dan soms nog twijfelen.
 

TMG1961

Baardaap
Gaat inmiddels stuk slechter met tattoo. De rand van waar de pleister gezeten heeft is dim en iets opgezwollen. Ook is de huid iets roder. Geen idee waardoor, misschien van de bepanthen maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
 

Boof72

Volle Baard
Huid zal denk ik altijd reageren als er 4 dagen een pleister op gezeten heeft. Goed in de gaten houden en anders contact opnemen met tattoo shop.
Doe je ook je handen wassen voordat je de Bepanthen erop smeer?
 

TMG1961

Baardaap
@Boof72 Ja die was ik voor het op smeren. Alleen toevallig vanmiddag vergeten toen ik een heel klein beetje bepanthen erop smeerde, maar dat was de enige keer. De huid zelf is inmiddels weer stuk minder rood, en het dikste randje is ook al ietsje aan de beterende hand. Ik hou het in de gaten, tattoo zelf ziet er goed uit.
 

Mareck

Baard
Leuk om al die verschillende tattoos te zien! :cool:

Ik ben zelf al een aantal jaar bezig en het gaat de goede kant op!

Heb nu mijn beide armen zo goed als vol, linkerhand, borst, benen een aantal dingen en mijn laatse projectje:

Binnenkort weer ff verder en dan wil ik op mijn buik gaan beginnen o_O

En over bepathen ben ik zelf ook erg te spreken, super spul!
Heb in het begin altijd vaseline gebruikt maar dat dekt teveel af en kreeg er puistjes van.
 
Banner image
Top