Tandarts en mondhygiënist

Joep

Zware baard
Ik was vandaag bij de mondhygiënist langs, hele aardige dame die haar vak denk ik wel verstaat. Het is toch altijd maar hopen op het beste, net alsof je je auto wegbrengt naar de garage als je zelf helemaal geen verstand van techniek hebt, maar goed, ik dwaal af :D
Tandsteen verwijderd en weet ik wat nog meer. Netjes een doekje onder mijn kin geschoven, met mijn baard boven het doekje. Ze zegt "Zet U deze bril maar even op", waarop ik vraag "Gaat het zo'n rommel worden dan?". Dat behoorde inderdaad tot de mogelijkheden. Er werd van alles gedaan in mijn mond, onder andere een soort van zandstralen, maar dan met zout o.i.d.. Na ongeveer een kwartier is ze klaar en zegt ze "Misschien kunt U voordat U naar buiten gaat beter even langs het toilet om uw baard schoon te maken, want de baard is nogal vies geworden". Ik was weer eens niet ad rem genoeg om hier een fatsoenlijk antwoord op te geven. Ik heb de baard schoongeveegd met mijn zakdoek en heb hem thuis even goed uitgespoeld.

Zijn er hier mannen die dit ook al eens meegemaakt hebben? Dit is toch niet normaal? Alsof ik de enige man met een baard ben die een tandarts bezoek doet. Ik woon in de grote stad met ook veel buitenlanders en hippe mensen die de verhouding van het aantal baarddragende mannen flink omhoog brengen. Ik vroeg nog of ik de volgende keer maar een soort van slabber mee moest nemen. Daar werd een beetje lacherig, maar niet serieus op gereageerd.

Vertel me, hoe doen jullie dit?
 

Texman

Koning Baard
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt maar dat stralen met een soort zout heb ik nog nooit ervaren. Lijkt mij een nieuwe techniek.
Wat wel vaak gebeurd is dat het water van de boor lekker in mijn baard lekt omdat er niet goed weggezogen wordt. Kom je bij de tandarts vandaan met een natte baard. Wat ik ook een keer heb mee gemaakt was dat de pasta waarmee een afdruk van je gebit wordt gemaakt aan de zijkant van mijn snor en ook in mijn baard terecht as gekomen en dat wordt behoorlijk hard. Het koste veel moeite om de rommel eruit te krijgen. Maar goed we leren overal van dus als het nog eens moet gebeuren vraag ik of ze beetje willen oppassen. Wat ik wel vreemd vind is dat de mondhygiënist niet zo'n papieren slab voor heeft gedaan.
Dus de volgende keer gewoon hier om vragen.
 

Joep

Zware baard
Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt maar dat stralen met een soort zout heb ik nog nooit ervaren. Lijkt mij een nieuwe techniek.
Wat wel vaak gebeurd is dat het water van de boor lekker in mijn baard lekt omdat er niet goed weggezogen wordt. Kom je bij de tandarts vandaan met een natte baard. Wat ik ook een keer heb mee gemaakt was dat de pasta waarmee een afdruk van je gebit wordt gemaakt aan de zijkant van mijn snor en ook in mijn baard terecht as gekomen en dat wordt behoorlijk hard. Het koste veel moeite om de rommel eruit te krijgen. Maar goed we leren overal van dus als het nog eens moet gebeuren vraag ik of ze beetje willen oppassen. Wat ik wel vreemd vind is dat de mondhygiënist niet zo'n papieren slab voor heeft gedaan.
Dus de volgende keer gewoon hier om vragen.
Ja wel een slab, maar alleen voor onder de baard, goed voor mijn shirt, maar niet voor mijn baard dus.
Ik zit me af te vragen of ik de volgend keer zelf een soort van zak mee moet nemen? Maar dan loop je ook een beetje voor gek vind ik. Ja, pas omdoen als je in de stoel gaat zitten, maar toch voelt dat raar.

Dat stralen deed mijn vorige tandarts ook niet, voor mij is het nieuw. Best vies ook, want al dat zout (of wat het ook moge zijn) komt daarna natuurlijk in je mond terecht. Dat wordt dan wel weer weggezogen, maar we weten allemaal hoe goed dat werkt. Wel mooie techniek, want ik kan me voorstellen dat je meer plekjes bereikt, dan dat je met dat slijptolletje doet, dat deed ze daarna alsnog, tanden slijpen :D

Lekker dan, van die harde pasta in je baard en snor. Ze zouden daar toch beter op moeten letten vind ik.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Nou, een tandartsbezoek is inderdaad voor de baard niet altijd even prettig. Mijn tandarts houdt er gelukkig goed rekening mee, maar het gebeurt wel eens dat een lange snorhaar verstrikt raakt, wat wel pijnlijk is (en natuurlijk zonde is, als ie wordt uitgetrokken).

Mijn tandarts is trouwens wel complimenteus over m'n baard, een tijdje geleden zat ik samen met een andere bebaarde heer in de wachtkamer. De tandarts kwam mij ophalen en riep: "nou, nou, twee baarden!". Maar daarna riep hij tegen de andere meneer: "kijk eens goed naar die meneer (ik dus), die baard is toch wel veel mooier!". Leuk om te horen, natuurlijk, maar ik geneerde me wel een beetje tegenover die andere meneer! :confused:;)
 

Joep

Zware baard
maar het gebeurt wel eens dat een lange snorhaar verstrikt raakt, wat wel pijnlijk is
Was ik nog vergeten te zeggen. Ook dat gebeurde nog. Ik probeerde het aan te geven met het enige geluid dat in mij op kwam en klonk ongeveer als "hngngngng". Ze snapte de hint niet en trok gewoon door. De haar zit er nog, maar het is wel een pijnlijke ervaring.

"kijk eens goed naar die meneer (ik dus), die baard is toch wel veel mooier!"
Hahahaha, het zal je maar overkomen. Ik snap best dat je het iets gênant vind, ondanks tegelijk het mooie compliment.
 

Ardjan

Baardaap
Na ongeveer een kwartier is ze klaar en zegt ze "Misschien kunt U voordat U naar buiten gaat beter even langs het toilet om uw baard schoon te maken, want de baard is nogal vies geworden". Ik was weer eens niet ad rem genoeg om hier een fatsoenlijk antwoord op te geven. Ik heb de baard schoongeveegd met mijn zakdoek en heb hem thuis even goed uitgespoeld.
Zijn er hier mannen die dit ook al eens meegemaakt hebben? Dit is toch niet normaal? Alsof ik de enige man met een baard ben die een tandarts bezoek doet.
Tóch denk ik de oplossing te weten @Joep! ;)
Voortaan, tijdens de behandeling, zo'n mondkapje voor! :D:D:eek:
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Geheel herkenbaar.. ook ik ga naar de bakkes-spoeler... voordat ik naar de bakkes-sloper ga..
Schrik hiervoor is zacht uitgedrukt, maar ben hier jaren geleden heen gegaan na het trekken van al mijn verstand...
Zo blij mee, iemand die me kan lezen.. en al vooraf ziet hoe ik me voel.. En alleen indien nodig iets zegt of wijselijk de mond houdt.

Maar goed, ja ook ik heb wel is wat in de baard hangen, ze zegt dan ook ik leg een doekje op je baard als het lukt..
Vaak is afvegen voldoende voor me, en soms verwijzen ze me ook naar de spiegel.. (die hangt er in de buurt dus doe ik standaard)
Maar herkenbaar... ze kunnen niet alles.. als ze er maar vanaf blijven en niet aan trekken :p
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het stralen met zout is inderdaad nieuw en persoonlijk vind ik het prettiger dan dat gepeuter met die haak of het afslijpen met een boortolletje. Bij mijn tandarts is er een smaak van limoen toegevoegd, waardoor ik het de Tequila-behandeling noem.

Het verhaal van @Texman vind ik prachtig, maar het gezorgd ook plaatsvervangende pijn.
Vergeet de lap maar @Joep of ben je mijn verhaal vergeten van de lap met plakstrip bij de kaakchirurg, die me een halve snor kostte?
 

Joep

Zware baard
Nee dat ben ik zeker niet vergeten @ProfessorMelchior ! Ik krijg er nog de rillingen van. Ik vind het al pijnlijk als de tandarts één snorhaar per ongeluk meetrekt met haar tool.

Tequila-behandeling, goeie naam, bij mij zat die smaak er ook aan. Na de Tequila-behandeling ging ze alsnog aan de slag met De Haak.

Leuk is het niet, maar op zich kan ik het wel hebben de tandarts. Die rommel in mijn baard was alleen een nieuwe minder prettige ervaring erbij.
 
Banner image
Top