Superfurry's Beard Polisher & Stache-Wax

REF10554

Baard
Gisteren de Sampler set ontvangen. Wat een super bedrijf. Kreeg een persoonlijke boodschap met nog een hoop extra stuff erbij. Ondermeer een mooi stuk baardzeep en toffe staaltjes in de vorm van baardolie.

En wat ruiken die beard polischer potjes zalig. Mijn favoriet tot nu toe is de Mikes Pine en de Fresh Formula. :)>
 

Weeble

Volle Baard
Er wordt hier niet gelogen over de royaliteit van een sample pakket. Ik had samples besteld van Captain Barbossa en Mike's Pine. Krijg ik dit binnen:

20180403_142025.jpg

Ik heb de komende tijd genoeg probeersels voor mijn baard en dat zal ik zeker hier delen. Alvast complimenten aan SuperFurry! :)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Renem

Volle Baard
Samplepakket besteld om vrouwlief mee te laten kiezen, die is nogal kieskeurig wat geur betreft...

Rum&Raisins: kruidnagel, dat is even wennen. :eek:
Mike's Pine: ik stond niet meteen te juichen, maar dit is volgens mij een geur die even moet landen.
Frech Formula: precies wat de naam zegt, deze ga ik morgen als eerste proberen. :)>
Ray of Light: lekker, bijna vertrouwde geur, hierover gaan we ruzie maken, ik vind het wel lekker, zij niet. :)
Spunky Mandarin: laat de zomer maar komen, lijkt me wat zwaarder dan de Ray, maar prima.
40 Crooks: OK, daar kan ik denk ik ook wel vrienden mee worden.

Stach Wax Earl Grey, hier had ik denk ik beter iets anders kunnen kiezen, maar ik heb het spul nog niet geprobeerd, dus wellicht bedenk ik me nog. :rolleyes:

Samples van Beard Dew Ray of light, 2nd King: die kunnen allebei wel op het eerste gesnuif. (Y)
Meloon en Limoncello heb ik snel weer dicht gedraaid. :confused:

Stukje zeep Fresh Formula, vanavond proberen. :)

Keep you posted, vriendelijke groet, René
 

Texman

Koning Baard
De rum & raisins vond ik ook niet lekker omdat hij naar kruidnagel ruikt.
Daarnaast begrijp ik niet wat kruidnagel met rum en rozijnen te maken heeft.
Rum en rozijnen ruik ik er ook niet van af.
Afgezien van de voorkeur voor de geuren die natuurlijk erg persoonlijk zijn vind ik het wel goed spul.
 
Laatst bewerkt:

Renem

Volle Baard
Vandaag is met Mike's Pine korte metten gemaakt (die bewaar ik wel voor als ik weer eens een weekend met de broers ga kamperen :p).
"Het is net of ik een kampvuur kus, je ruikt naar die dingen die ze in een BBQ gooien om het rokerig te laten ruiken. Die gaat het niet worden hoor!" :cool:

Morgen Rum&Raisins, ben nu al benieuwd naar het ongetwijfeld ongezouten commentaar. :D

Stach Wax is overigens wel prettig spul en de Earl Gray past eigenlijk wel bij dat rokerige/harserige van Mike's Pine. Gemiste kans dus. :rolleyes:

Keep you posted - Beard Up! :)
 

Renem

Volle Baard
Rum&Raisins: "Jeetje man, je lijkt wel een specerijenpakhuis van de VOC"...

Nu vind ik zelf de geur ook wel behoorlijk zwaar: het lijkt net alsof de concentratie olie veel hoger is dan bij de andere potjes: uitgeschoten bij deze batch?
Nadat ik de boel uitgespoeld had vond ik het eigenlijk wel lekker ruiken: gewoon een beetje kruiderig, zou ik prima aan kunnen wennen.
Baard alleen te droog bij een minimale hoeveelheid, dus dat is ook niet echt een optie. Ik lijk wel een wijf. :D

Fresh Formula als volgende afvaller in de baard gemasseerd. Maar die is eigenlijk wel OK, dus FF mag weer terug bij de kanshebbers. :)>

The story continues... :cool:
 
Vandaag is met Mike's Pine korte metten gemaakt (die bewaar ik wel voor als ik weer eens een weekend met de broers ga kamperen :p).
"Het is net of ik een kampvuur kus, je ruikt naar die dingen die ze in een BBQ gooien om het rokerig te laten ruiken. Die gaat het niet worden hoor!" :cool:

Mocht je hem kwijt willen wil ik hem wel overnemen om te proberen?
 

Renem

Volle Baard
Ik vind het geurtje zelf niet vervelend @Sneeuwbaard: ga ook wel eens een weekend van huis met de mannen en daarvoor is zo'n klein potje wel handig. Bovendien is het opsturen van het potje zo ongeveer duurder dan de sample zelf, dus volgens mij zou dit geen handige move zijn (het is niet zo dat ik hem je niet gun hoor).

De R&R neem ik wel mee naar de studio, mocht een van de baardbroeders die willen hebben als ze langs komen voor een shoot dan is dat prima.

Vandaag FF in de herhaling.
"Je ruikt naar een fietsenmaker of zo, iig een plek waar ze tandwielen smeren, maar van alles wat je er tot nu toe ingesmeerd hebt is dit wel de beste". :cool:

Niets mis mee wat mij betreft, dus Fresh Formula is nog in de race. Ik vind hem een beetje scherp, maar wel lekker fris. Je neus trekt er idd goed van open.
Tot halverwege de ochtend kwam er nog af en toe een hint pepermunt voorbij, daarna rook ik hem eigenlijk alleen nog als ik een kam lang mijn wangen haalde om wat wilde haren te temmen.

Morgen Spunky Mandarin. Die vind ik zelf aan de zoete kant en niet ideaal voor dagelijks gebruik, maar ik kan me voorstellen dat er gelegenheden zijn waarbij het prima past. Tot op heden heb ik hem alleen nog uit het potje geroken, maar morgen dus in de :)>.

Vriendelijke groet, René
 

Renem

Volle Baard
Spunky Mandarin mocht nog een dag extra op proef. We naderen kennelijk de kanshebbers. :cool:

Final Verdict: "Je ruikt naar snoepjes, vind je dat wel bij een stoere baard passen?" :rolleyes:

Deze geur geeft me dus een stoere baard! (Y) Helemaal fijn, dat is meer dan waar ik op had durven hopen... :)>

Zelf heb ik het idee dat deze wat minder hold heeft dan bijv. de FF, maar misschien beeld ik het me wel in: zoveel valt er namelijk nog niet te "holden" aan mijn stoere baard. :D De geur blijft ook wat minder lang hangen dan FF, maar is wat subtieler en zeker niet onprettig. Toch neig ik zelf meer naar FF en staat deze een treetje lager op de ladder. Het zal geen geur worden voor een grote pot, maar wellicht dat ik toch een nieuwe sample zal kopen als dit potje leeg is: het is namelijk wel een vrolijk geurtje voor zover je dat van een geur kunt zeggen natuurlijk.

40 Crooks & Ray of Light gaan dus de strijd aan met FF. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte. :)

Vriendelijke groet, René
 

REF10554

Baard
Spunky Mandarin vind ik ook een fijne geur omdat hij subtiel en niet overheersend is. Want nu na zowat alle potjes getest te hebben vind ik wel altijd dat de geur bij de meeste erg overheersend is in het begin. Ofwel smeer ik er teveel van op mijn baardje :p

Mijn favo's:

1) Mikes pine (al is die het eerste uur ook erg overheersend)
2) Spunky Mandarin
3) Fresh Formula
4) Ray of light

Don'ts:
1) Rum en Raisins (krijg er hoofdpijn van :p)
2) 40 crooks, ruikt naar iets raar dat ik niet kan thuis brengen. Maar vind het ook geen aangename geur.
3) whisky & tobacco, veel te overheersend voor mij, moet er na 1u uit.


Dus zo zie je maar iedereen heeft andere smaken en favorieten. Blij dat ik het sampler setje kocht zodat ik alles eens kon uitproberen.
Wellicht volgt er van mij een grote pot Mikes pine en Spunky Mandarin :)
 

Renem

Volle Baard
Haha, wat een dilemma's weer: ik schaar ze maar onder luxeproblemen.

Vandaag de 40 boeven in de baard. Eerste indruk: zo dat is een stevige geur! Net of je in een zoete wolk rondhangt. :eek:

Vrouwlief: "je ruikt naar een gepolitoerd tafeltje uit een antiekwinkel". Het is dat ik weet dat ze van me houdt...:D

Serieus de hele dag ruik ik dezelfde zoetige zweem en heb ik het idee dat iedereen in een straal van 2m dat ook moet opvallen.
Dat is niet zo. Paar collega's gevraagd en die gaven aan dat de geur subtiel, maar lekker aanwezig was. :rolleyes:

Voor mij staat deze onder Ray of Light, Fresh Formula en de Spunky Mandarin wat geur betreft. Ik vind de geur nogal aanwezig in "volume" en duur (op R&R na ruikte ik de andere geuren na het middaguur eigenlijk alleen nog als ik een kam door de baard haalde, maar deze is onveranderd na 10 uur nog steeds duidelijk present onder mijn neus).

Maar... bij dames scoort deze geur unaniem goed en de hold is tot nu toe het beste van allemaal (ik dacht aanvankelijk dat Ivan alleen een ander geurtje aan eenzelfde soort mengsel toevoegde, maar dat is kennelijk niet zo). Spunky is minder opvallend aanwezig en houdt de boel zeker minder goed bij elkaar.

Vrouwlief heeft de volgende volgorde: 40 Crooks-Spunky Mandarin-Fresh Formula-Ray of Light. Dat is dus precies andersom dan mijn voorkeur... :cool:

Morgen nog een keer de 40 Crooks om te kijken of ik er aan kan wennen, in het weekend de Ray of Light en dan tikken we hem af. (Y)

Vriendelijke groet, René
 
Banner image
Top