Superfurry's Beard Polisher & Stache-Wax

TMG1961

Baardaap
Vandaag mijn eerste bestelling ontvangen van Superfurry. De geur is echt geweldig, blijft zelfs in mijn neus hangen zonder het gebruikt te hebben, alleen ruiken er aan was al voldoende. Straks na douchen uitproberen, maar met die geur kan het alleen maar super zijn.

Zaten ook nog 2 kadootjes bij in de vorm van proefmonsters, 1 x beard polisher spunky mandarin..wow wat een geur daar wordt zelfs ik vrolijk van :) en 1 x stukje zeep kleur groen, volgens website mikes pine als geur, ruikt heerlijk.

IMG_1277.jpg
 

TMG1961

Baardaap
Net onder de douche vandaan en de polisher gebruikt. Heb niet te veel gebruikt de eerste keer, even kijken hoeveel voor mijn baard optimaal is. De geur is goed aanwezig, beetje frisse geur. Is wel even wennen als je altijd geurloos gebruikt hebt, maar is lekkere geur. Laat zich makkelijk aanbrengen en indien niet teveel gebruikt is het niet vettig.

De stach wax moet ik nog even aan wennen, nog nooit echte wax gebruikt. Voelt beetje aan als stopverf. Moet ik nog even nakijken hoe je die het beste kunt gebruiken.
Heeft hetzelfde frisse geurtje als de polisher en die geur blijft goed in je neus hangen. Misshien wel een beetje te goed :D Even afwachten hoe lang ik het blijf ruiken.
 

TMG1961

Baardaap
Vanochtend toen ik wakker werd was ik verbaasd dat ik na 15 uur nog altijd de beard polisher rook. Niet ergens in de verte, ook niet echt heftig maar je rook hem nog altijd.
Heb wel gemerkt dat je heel voorzichtig moet zijn met de hoeveelheid die je gebruikt, je gebruikt echt heel snel te veel en dan voelt de baard echt vettig aan.

Ik heb op dit moment na aanbrengen wel beetje last van lichte jeuk. Even afwachten hoe dit verder gaat, is alleen jeuk en geen roodheid van de huid.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ivan della Morte van Superfurry is echt een kwaliteitsparfumeur, die het lukt zijn producten een zeer lange tijd te laten geuren zonder dat deze veranderen of aan kracht inboeten.
Je hebt inderdaad genoeg aan een kleine hoeveelheid van de polisher om de baard in model en glanzend te houden.
 

TMG1961

Baardaap
Helaas reageer ik op de etherische oliën in de polisher, heb sinds gisteravond een jeukende bovenlip/snor en kin. Na grondig wassen met zeep is het inmiddels behoorlijk minder. Ik kan de polisher en stach wax dus niet meer gebruiken. Ook op advies van Ivan beter niet meer gebruiken. Heb besloten de beide producten aan iemand anders te geven.
 

RCM

Baardaap
@TMG1961 , ik heb dat ook met een product gehad (geen superfurry), vooral de irritatie op de kin vond ik zeer vervelend. Maar na 1x grondig wassen ging het al snel beter. Tis wel goed om te weten hoe het voelt als het niet goed voor je is! Succes met een andere aankoop. (Y)
 

TMG1961

Baardaap
Product op zich is goed, alleen heeft mijn huid er een andere gedachte over. Kijken of ik iemand anders er blij mee kan maken.
 

TMG1961

Baardaap
bedoel je daar de binnenkant elleboog mee?
[DOUBLEPOST=1512233771][/DOUBLEPOST]Heb klein beetje aan binnenkant linker elleboog gedaan. Geen reactie van de huid en geen jeuk. Gekke is, ik heb wat ik nog op vinger had zitten uitgesmeerd op de snor en binnen paar tellen jeuk.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ja, die plaats. Die wordt normaal gebruikt om te testen of een persoon allergische reacties op een bepaalde stof heeft. De rug kan ook.
Het is vreemd, dat je bovenlip anders reageert. Kan het inbeelding of angst voor jeuk zijn?
 

TMG1961

Baardaap
Is geen inbeelding of angst voor jeuk. Ik vind het zelf ook raar. Misschien een gevoeligere gezichtshuid?
 

Hartenheer

Zware baard
Vanochtend toen ik wakker werd was ik verbaasd dat ik na 15 uur nog altijd de beard polisher rook. Niet ergens in de verte, ook niet echt heftig maar je rook hem nog altijd.
Heb wel gemerkt dat je heel voorzichtig moet zijn met de hoeveelheid die je gebruikt, je gebruikt echt heel snel te veel en dan voelt de baard echt vettig aan.

Ik heb op dit moment na aanbrengen wel beetje last van lichte jeuk. Even afwachten hoe dit verder gaat, is alleen jeuk en geen roodheid van de huid.
Ik spoel elke avond voor het slapen gaan mijn baard goed uit.
Waarschijnlijk komt de jeuk omdat de polisher te lang in je baard zit.
Je baard moet ook eens luchten zonder ''conserveermiddelen'' :D
 

TMG1961

Baardaap
Ik spoel mijn baard voor het slapen gaan ook uit, daarna doe ik voor de nacht reukloze olie in. Maar ik rook dus de superfurry de volgende ochtend nog. Geen verkeerde geur,vind het lekker ruiken dus dat was echt geen problem. Was alleen verbaasd dat zelfs na spoelen van baard de geur de volgend ochtend nog waarneembaar was.
 

Hartenheer

Zware baard
Ik spoel mijn baard voor het slapen gaan ook uit, daarna doe ik voor de nacht reukloze olie in. Maar ik rook dus de superfurry de volgende ochtend nog. Geen verkeerde geur,vind het lekker ruiken dus dat was echt geen problem. Was alleen verbaasd dat zelfs na spoelen van baard de geur de volgend ochtend nog waarneembaar was.
spoel je het dan met koud water uit?
Warm water spoelt alles {redelijk} goed weg. Het is wel te zien in de wasbak..
Die moet ik altijd schoonmaken omdat daar een ''vettig'' laagje op zit.

Daarna doe ik een klein beetje jojoba olie van de hals naar de kin.
Anders krijg ik weer een droge huid en schilvers

Ik heb namelijk ook een zeer gevoelige huid, daarom kon ik ik me nooit nat scheren.
Dan zag ik er in de middag uit alsof ik brandwonden in mijn gezicht had.
 

Hartenheer

Zware baard
@Hartenheer Ik spoel de baard met warm water goed uit.
Dan zou ik je verder geen advies kunnen geven.
Jammer, want het is een heel goed product.
[DOUBLEPOST=1512314359][/DOUBLEPOST]
Vanochtend toen ik wakker werd was ik verbaasd dat ik na 15 uur nog altijd de beard polisher rook. Niet ergens in de verte, ook niet echt heftig maar je rook hem nog altijd.

Door deze zin kreeg ik de indruk dat je de baard niet uitspoelde :(
 
Banner image
Top