Straight or curved haar

Boof72

Volle Baard
Ervaring met het verschil in verzorging
Ik las dit artikel net en vond dit wel interessant.
https://beardoholic.com/curly-beard-straightener/

Mijn baard is behoorlijk gekrult en geeft zoals ook al in het artikel beschreven is behoorlijk wat "problemen".
Droge haren, droge geïrriteerde huid, lastiger te kammen.
En nu lees ik alleen dat ze eerst adviseren om de baard max 1x per week te wassen, maar later in het artikel minimaal 2 tot 3x per week met goede baard shampoo en conditioner. Ook geven ze aan doordat de haren krullen en dichter tegen de huid aanzitten het "vuil" juist naar de huid toe wordt getransporteerd en huid problemen veroorzaakt. Nu kam ik het redelijk veel op een dag, dus hoop dit er dan weer uit te kammen en dat de haren iets minder krullen

Wat is jullie ervaring met een gekrulde baard? ( als je die bezit)
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Ik stijl hem in de ochtend met de fohn, warme stand maar niet direct op het haar want dan verbrand het, maar vooraf; na het douche; in de olie en dan de groom er in om vervolgens in model te zetten... Werkt overall goed, echter het uitwassen is soms een puntje.. merk dat ik dan niet alles met lauw water er uit krijg.. maar goed...dat is oefening..
 

Texman

Koning Baard
Mijn baard is ook enigszins gekruld en heeft ook slagen er in.
Wassen met schampoo en spoelen met lauw warm water doe ik om en om.
Iedere dag baardbalsem en groomingtonic van Reuzel.
Vervolgens breng ik mijn baard in vorm met de föhn, kam en rolborstel.
Voor mij hoeven de krullen er niet helemaal uit want ik vind dat best wel mooi.
Doordat ik de föhn gebruik zit mijn baard lekker luchtig. Mede doordat ik van nature een vette huid heb ook geen last van jeuk of andere vervelende huidproblemen.
Krullend of straight haar, een vuile baard is nooit prettig dus dagelijkse verzorging is altijd belangrijk en het beste om problemen te voorkomen.
Mijn advies; wees tevreden met het geen je hebt. Maak er geen probleem van want dat geeft alleen maar stress en is heel slecht voor je baardgroei.
 

zenn

Zware baard
De mijne is ook wel wat krullend/er zit slag in, denk zelf dat je het meeste hebt aan 'regelmaat' met de baard; niet teveel er mee rommelen.
Ooit heb 'k een keer online gelezen "de krullen/slagen zijn de eigen persoonlijkheid van je baard", dat vind 'k eigenlijk wel mooi gezegd. :)
 

Boof72

Volle Baard
Bij mij zijn het geen slagen meer maar gewoon krullen. En ik vind het juist ook wel iets hebben, zou ze er niet uit willen föhnen. Dat is zonde gewoon.
Maar merk wel dat ik nog niet de juiste manier heb gevonden om de huid irritatie te voorkomen. Het droge haar gaat inmiddels een stuk beter. IMG_20190110_170028.jpg
 

EdwinB

Baard
Ik was mijn baard 2 a 3 keer per week met aleppo zeep van @ProfessorMelchior (een echte aanrader) en 1 a 2 keer per week na het wassen gaat er conditioner doorheen van Bossman. Na het douchen even de fohn erdoor op een lauwe stand met een kam en rolborstel en aansluitend met de koude fohn om de haren "vast" te zetten.
Dan een baardbalsem of olie erin. Ik haal hiermee niet alle slagen eruit maar dat is ook niet mijn doel. Maar de haren een beetje in gareel krijgen vindt ik zelf wel fijn.
 

Nib85

Volle Baard
Ik was mijn baard 2 a 3 keer per week met aleppo zeep van @ProfessorMelchior (een echte aanrader) en 1 a 2 keer per week na het wassen gaat er conditioner doorheen van Bossman. Na het douchen even de fohn erdoor op een lauwe stand met een kam en rolborstel en aansluitend met de koude fohn om de haren "vast" te zetten.
Dan een baardbalsem of olie erin. Ik haal hiermee niet alle slagen eruit maar dat is ook niet mijn doel. Maar de haren een beetje in gareel krijgen vindt ik zelf wel fijn.

Wat is eigenlijk de meerwaarde van een rolborstel eigenlijk?
Ik lees het wel eens vaker, ook bij @Texman .
Als het meerwaarde heeft zal ik ook eens eentje aanschaffen, ik kam nu met een “gewone kam”.
 

EdwinB

Baard
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een rolborstel eigenlijk?
Ik lees het wel eens vaker, ook bij @Texman .
Als het meerwaarde heeft zal ik ook eens eentje aanschaffen, ik kam nu met een “gewone kam”.

Ik gebruik de rolborstel (een goedkope van 3 euro van het kruidvat) om de slagen uit mijn baard te fohnen. Dat gaat mij beter af met een rolborstel dan met een kam
 

Texman

Koning Baard
Met een rol borstel kan je als het waren het haar vastpakken en strak trekken en het haar er omheen rollen.
Met de warmte van de föhn fixeer je vervolgens de vorm die je met rolborstel creëert.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik ben geen voorstander van "warmte/hitte" en baard tegelijk dus ik zou het niet gebruiken.
Bij "features" staat: Tamefinish uses negative ion technology to prevent heat damage....misschien valt dat mee dus?
Leuk ding @Hans. :)
[DOUBLEPOST=1551106044][/DOUBLEPOST]Ook even op YouTube gekeken en vond daar dit leuke filmpje van BeardTube...hahaha...maffe gast! Let ook op de rook/damp ! :eek: Er schijnen nog veel meer van deze apparaten te zijn.

 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ik ben ook geen voorstander wat is er tegen krullen en slagen.
Daarnaast lijkt het mij veel werk en wat te denken van een lekker buitje regen in je baard.
Die van mij gaat er altijd extra van krullen.
 

Gunter

Baard
Toen ik nog krullend haar had, wilde ik graag stijl haar hebben. En nu heb ik dat met de baard ook. Er is naar mijn mening niks mis met wat krullen en slagen, ik vind echter mijn baard met zachte steile haren mooier. Kwestie van smaak dus.

Om die reden kijk ik wel naar dit soort producten, om te zien of er apparaten zijn die mijn baardharen iets rechter en zachter kunnen maken, zonder de haren te beschadigen.

Een andere in deze categorie die ik tegen ben gekomen is de Hair Brush Dryer van Esquire. Een borstel die verwarmt met infrarood, wat weer beter voor de haren zou zijn dan warme lucht erdoorheen blazen. Sterker nog, er zijn er die beweren dat het verzorgend is voor de haar. In ieder geval kan je met deze borstel ook je baard drogen/stylen.

Ik heb tot nu toe alleen dit filmpje (m.b.t. baarden) kunnen vinden, iemand die wel heel positief is. :D


Ik zou het graag een keer willen proberen, zonder eerst tot de aanschaf van zo'n prijzig apparaat over te moeten gaan.
 
Banner image
Top